Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 122364 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #150 Gepost op: 18 juli 2007, 21:02:50
Jah het is ook onmogelijk om zoiets EFFE te realiseren! kijk naar andere reddingsbrigades etc etc! Er gaan gewoon jaren jaren en jaren overheen om een station aan alle kanten tip top te hebben! Denk aan het inburgeren, het bewijsen richting kwc, etc etc etc!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #151 Gepost op: 18 juli 2007, 21:34:51
Het is ook niet EFFE, maar het is wel heel veel werk, en we hebben zoals al aangegeven op enkele punten vertraging..

Het initiatief is jong.. er is al heel veel gebeurd.. met heel veel mensen gesproken, veel werk verzet..  En ja, we hebben ons in twee dingen verkeken.. We hadden bijvoorbeeld niet ingeschat dat mensen terug komen op gemaakte afspraken over de locatie..  Nu moeten we voor een aantal zaken de koninkelijke weg bewandelen, en dat kost voor de gewenste aanlegplek wat meer tijd..  Helaas hebben we onvoldoende budget voor een alternatieve drijvende oplossing wat ook een quickwin zou kunnen zijn..  
Maar we zijn nog druk doende..


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #152 Gepost op: 18 juli 2007, 21:49:39
maar zijn jullie nou dan operationeel of niet? Lijkt er niet erg op..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #153 Gepost op: 18 juli 2007, 21:58:11
Volledig operationeel zo als gewenst,nee..  Dat wil niet zeggen dat we niet kunnen uitrukken en de KNRM niet in dat gebied kunnen ontlasten..


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #154 Gepost op: 19 juli 2007, 11:50:30
Dus mijn gedachte  dat er nog niet een samenwerkingsveband is /gesprekken of oefeningen met de KNRM Elburg/Urk en de brandweerkorpsen van Ijsselland/Flevoland zijn dus niet juist begrijp ik uit je laatste reactie rescue ??,en dat is waar de topic over gaat niet dan ? het samenwerken op een zgn blinde vlek in het SAR gebied.
hulpdiensten-spotter


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #155 Gepost op: 19 juli 2007, 13:55:47
Reacue,

ontlasting is het alleen als je zeker kan weten dat er ten alle tijden iemand kan komt op dagen als je hem alarmeerd anders wordt je nog steeds altijd gealarmeerd en moet je ook altijd uitvaren. Dat jullie soms eerder aanwezig kunne zijn als de knrm maar soms ook niet geeft weinig zekerheid en dus ontlasting. Kan me goed voorstellen dat de kustwacht jullien iet alarmeerd als ze niet zeker weten dat je komt opdagen. Hiernaast is de alarmeringprocedure ook nog afwijkend ten op zichte van andere reddingboten.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #156 Gepost op: 19 juli 2007, 15:14:23
Reacue,

ontlasting is het alleen als je zeker kan weten dat er ten alle tijden iemand kan komt op dagen als je hem alarmeerd anders wordt je nog steeds altijd gealarmeerd en moet je ook altijd uitvaren. Dat jullie soms eerder aanwezig kunne zijn als de knrm maar soms ook niet geeft weinig zekerheid en dus ontlasting. Kan me goed voorstellen dat de kustwacht jullien iet alarmeerd als ze niet zeker weten dat je komt opdagen. Hiernaast is de alarmeringprocedure ook nog afwijkend ten op zichte van andere reddingboten.

9910001

Het is zo dat als de kustwacht alarmeert zij vindt dat er reactie op moet volgen. Dat kan bestaan uit een RAC die de verantwoordelijkheid voor het incident overneemt. Geen van de RB/KNRM hier geeft 100% uitvaar garantie. Maar drie maal 90% is ook ruim 97 % dekking als je alijd alle drie alarmeert volgens een convenant. In de drie procent dat overblijft vormt HOGE en de Cobra een vangnet. Zo zou Rescue (maar dat weet alleen hij) het ook kunnen bedoelen, de "ontlasting" (is daar ook een ander woord voor?) .

Henk


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #157 Gepost op: 19 juli 2007, 15:44:59
Dit is volgens mij precies de topic wie kan waarop bouwen niet alleen in alarmering maar ok in het samen (Lees samen) kunnen klaren van de klus,dat het in Reddingsstation ad ijssel gaat is niet zo relavant zij het wel dat zij zeggen de potentie te hebben om het zgn zwarte gat waar ze over spreken (Ketelmeer en achterkliggende watergebieden) willen invullen. het lijkt mij als verfent Waterhulpverleningsspotter (wat een scrabblewoord hé) dat ondanks de enorme potentie die ze hebben en voor veel dingen ook al ingevuld dat de ,voor dat men alarm geeft voor een bepaalde groep,rescue gaat werken aan de praktische samenwerking op de "vloer"en dat is iets wat ik nog niet ingevuld zie,,,,   dus    terug naar het begin .... is dit een welcome aanvulling ???    of is die er nog lang niet ???
hulpdiensten-spotter


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #158 Gepost op: 16 augustus 2007, 11:43:59
Hé Rescue al weer wat verder gekomen in de opzet van het nieuwe reddingsstation aan de Ijssel ???
hulpdiensten-spotter


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #159 Gepost op: 16 augustus 2007, 23:26:47
Ja, er zijn ontwikkelingen..  Echter wat prematuur om dat nu te communiceren..  

Op Rescueforum.EU kan je al wel wat info vinden van onze laatste activiteiten..