dus ik begrijp dat jullie nog niet operaioneel zijn,
ik heb mn attene op ong 6 meter hoog staan in Urk.
kan het Yssel/Ketelmeer goed pakken maar hoor jullie nooit
hebben jullie een vaste oefenavond en waar is de ligplaats
dan kan ik mischien eens spotten...
Nee, we zijn nog niet operationeel, in de definitie van dit forum..
We gebruiken de marifoon alleen als het nodig is.. En niet voor trainingsmissies, we hebben daarvoor onze eigen verbindingen..
Voor kleine hulpverleningen die we tegen komen op onze trainings en preperatie missies, en we geen assistentie van derden nodig zullen we de marifoon niet gebruiken.. Een vissers bootje met motorpech op de IJssel, die we toevallig tegen komen, helpen we gewoon ff.. Een zeilboot op de dijk, vlak voor de sluis, waar we langs komen, steken we ff een handje toe.. en helpen we even door de sluis, en naar een aanlegplek verder.. Dat is eigenlijk gewoon passantenhulpverlening, we steken ff een handje toe..
in de afgelopen zomermaanden waren dat 20 hulpverleningen aan watersport..
Als het station operationeel is, kunnen ze meteen goed aan de bak. Ik hoor regelmatig oproepen voor de beide meren, en tot nu toe laat hulp vaak op zich wachten. Als je daar in het water beland, of je boot maakt water dan heb je echt een probleem.
Urk is eigenlijk te ver weg.Toch is Elburg als ligplaats dan ook geen oplossing, want dat is nog verder weg. Kampen is al beter, maar ook dan moet je rekenen op een kwartier varen. Eigenlijk qua redden een beetje een verdom hoekje. Ik zou een boot in Kampersluis neerleggen.
Henk
Er gebeurd wel al heel veel, zowel op de IJssel, op het vossemeer, zwartemeer en ketelmeer. En de geplande locatie, aan de kampense zijde van IJssel, ligt op maximaal 10 minuten varen (gemeten met de Chester) van de uiterste randen van ons (geplande inzetgebied). Onze vrijwilligers, kunnen gemiddeld binnen 10 minuten aan boord zijn.
We hopen dat prestatie-indicator van binnen 10 minuten uitvaren na alarmering, binnen 90% van de gevallen al vanaf de formele opening te halen.. Dit moet binnen een paar jaar uitgroeien naar 95% tot 98% van de gevallen.
We hopen alle een meetbare prestatie-indicatoren en bijbehorende randvoorwaarden binnen kort te presenteren..
KNRM Elburg kan heel goed Drontermeer en veluwemeer afvangen, KNRM Urk kan deel IJsselmeer en de west zijde van Ketelmeer binnen adequate tijd kunnen leveren.
Reddingstation Kampen, moet ook breder inzetbaar zijn.. Ook het natuurlijk gebied binnen de IJsselmonding behoort tot de inzet gebied. Om sommige delen is daar nog drijfzand, en vergt nog wat extra uitrusting en toerusting, die niet regulier beschikbaar is..
Verder zijn er een aantal objecten, waar we op moeten trainen.