Tot ongeveer een uur na het te water gaan kun je nog spreken van een redden, daarna zou je het bergen moeten noemen.
Voordeel van de voorzichtige opzet zoals Rescue die kiest is wel dat je niet in iemands vaarwater zit, je ontmoet minder tegenstand zolang je geen praktische inzet pleegt. Zelfs de KNRM heeft indertijd moeten vechten voor een plek in Harderwijk. Het werd daardoor dan uiteindelijk ook Elburg, met niet onverdienstelijke hulp van een particulier.
Medical Rescue legt de lat heel hoog en dat maakt een start niet makkelijker. Ik denk dat juist door die hoge lat en kunde er partijen zullen zijn die minder opgeleid zijn en ben bang dat tegen de tijd dat Peters club echt zal operationeel zijn, hij al zijn communicatieve vaardigheden nodig zal hebben om zijn plaats in de hulpverlening te verdienen cq te behouden.
Henk
Ja, we leggen de lat hoog, maar niet onrealistisch, we hebben wel wat pech gehad, waardoor er financieel beperkingen..
Het oogt alsof peter het een en anderrheeft geleerd vanuit het verleden door eerst het een en ander voor elkaar te hebben voordat je de publiciteit opzoekt, dat klinkt erg verstandig. Hiernaast heeft Kampen het voordeel dat er weinig hulpverleners te water in de buurt zijn waardoor er mogelijkheden zijn. Tijd zal het leren of het financiele plaatje rond komt.
9910001
Absoluut, we communiceren pas weer, als alle vitale stappen, ook echt de gestelde service parameters kunnen waar maken..
Volgens mij is daar de brandweer, de politie te water en de Orca behoorlijk aktief. Zit daar niet ook al een reddingsbrigade van Willem van de Kooi?
In het beoogd primair inzetgebied hebben direct te maken met brandweer kampen, en KNRM Urk en de KLPD te water. Twee bergers zijn Hebo en Post uit Urk.
In het secondair inzetgebied hebben we KNRM Elburg, Reddingsbrigade Veluwemeer, Brandweer Zwolle, Brandweer Elburg, Harderwijk, Brandweer Flevoland. We hopen dat we niet te veel in het secondair gebied actief hoeven zijn.. We komen daar alleen voor evenementen of als men assistentie van ons nodig heeft..
Soms kan het ook "politiek"handig zijn je gezicht te laten zien, dat is meer wat ik bedoelde.
We zijn redelijk zichtbaar voor diverse activeiten.. En we presenteren ons regelmatig in ons inzetgebied, voor demonstraties, evenementen en trainingen.. en we beantwoorden vele vragen en we krijgen langzaam wat Wind in de rug in plaats van tegenwind.