Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 122158 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #300 Gepost op: 4 oktober 2009, 09:01:54
Op het gevaar af, dat mijn hier getikte tekst, wordt verdraaid en uit z'n context word gehaald, toch maar even helder zijn :

Als we naar een prio 1 of 2 incident gaan, in het SAMIJ gebied, dan melden we dat netjes via de Marifoon aan het KWC...

Als we een toevallig, tijdens trainingsmissie, of andere evenementenmissie een prio 1 incident tegenkomen, dan melden we dat aan het KWC,  en verzoeken we altjd om assistentie of een backup van een van de andere eenheden..
Als we bijvoorbeeld een bootje ff een handje toesteken, om pecht of ongemak te zetten, en even als service naar de wal, of vellige plek brengen.. Melden we dat niet direct aan het KWC, echter dat is ter discretie van schipper en de betrokkken I.M


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #301 Gepost op: 4 oktober 2009, 09:23:09
"Als we naar een prio 1 of 2 incident gaan, in het SAMIJ gebied, dan melden we dat netjes via de Marifoon aan het KWC...""


Uit nieuwsgierigheid want je houd een grote waas om reddingsstation aan de IJssel, hoe vaak zijn jullie dit jaar voor een prio 1 of 2 naar een incident geweest met contact KWC


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #302 Gepost op: 4 oktober 2009, 23:39:13
Iedereen vaartuig verplicht AIS dat scheelt al een hoop onduidelijkheid.  ;)

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #303 Gepost op: 5 oktober 2009, 09:32:27
Iedereen vaartuig verplicht AIS dat scheelt al een hoop onduidelijkheid.  ;)

Kees  8)

Absoluut mee eens...

@Henk, Om dat we op dit moment niet volledig operationeel zijn, maken wenu  afwijkende keuzes, dan straks als we volledig operationeel zijn..
@Blue,  iemand die nu al detalis wil weten kan mij gewoon bellen,  echter we gaan niet veel op dit moment op openbare fora zetten...
Juist om dat er helaas mensen de hier mee lezen, die onze organisatie graag een hak willen zetten..  En ik niet de behoefte hebt om MedicalRescue.NL hier te verdedigen, tegen mensen die volslagen onzin beweren..

Dat heeft ons bij de start van het project, eigenlijk ruim twee jaar extra ontwikkelingstijd gekost...
Zodra er nieuws kom ik daar vanzelf ook hier mee..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #304 Gepost op: 5 oktober 2009, 16:24:40
Een kleine aanvulling..  

Voor ons is het contract met de opdrachtgever(s) bepalend voor onze dienstverlening..
In het contract staat voor welke diensten we uitrukken en door wie we op welke wijze gealameerd worden, en hoe onze response daar op is en ook hoe de kosten van de dienstverlening worden betaald.
Wie betaald die bepaald... Dat gaat principe dus ook gelden voor het project Reddingstation aan de IJssel...  

Daarnaast zijn er dienstverleningen die niet rechtstreeks onder het contract vallen en daarvan houden we de richtlijnen van SAMIJ en KWC aan..


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #305 Gepost op: 5 oktober 2009, 16:34:08
Een kleine aanvulling..  

Voor ons is het contract met de opdrachtgever(s) bepalend voor onze dienstverlening..
In het contract staat voor welke diensten we uitrukken en door wie we op welke wijze gealameerd worden, en hoe onze response daar op is en ook hoe de kosten van de dienstverlening worden betaald.
Wie betaald die bepaald... Dat gaat principe dus ook gelden voor het project Reddingstation aan de IJssel...  

Daarnaast zijn er dienstverleningen die niet rechtstreeks onder het contract vallen en daarvan houden we de richtlijnen van SAMIJ en KWC aan..






 

Moet wel zeggen dat dit me verbaasd. In de reddingsstation-vorm (dus niet als je ergens voor ehbo-diensten gevraagd bent) heb je toch gen opdrachtgever? Voor alle hulp binnen SAR gebied is toch geen opdrachtgever? Bij de aanvaring-brand situatie waar we het nu over hebben is het al helemaal niet van toepassing lijkt me.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #306 Gepost op: 5 oktober 2009, 20:11:31
Moet wel zeggen dat dit me verbaasd. In de reddingsstation-vorm (dus niet als je ergens voor ehbo-diensten gevraagd bent) heb je toch gen opdrachtgever? Voor alle hulp binnen SAR gebied is toch geen opdrachtgever? Bij de aanvaring-brand situatie waar we het nu over hebben is het al helemaal niet van toepassing lijkt me.

Waarom verbaasd je dat ?,  Er zijn genoeg (strand)reddingsbrigades, die verschillende diensten leveren bijvoorbeeld in opdracht van gemeenten, van rijkswaterstaat, waterschappen of van beheerders en exploitanten van recreatie gebieden.. of zelfs een combinatie van verschillende opdrachtgevers..

De diensten zouden kunnen zijn :
"Het zorgen voor een snelle en adequate first response op incidenten in een bepaald gebied..
"Het zorgen voor assistentie bij redding en transpoirt van hulpdiensten."..
"Het verzorgen van een BHV functie in een natuur recreatiegebied"
"Het verzorgen van extra SAR capaciteit in bepaald gebied..

Ik ken inmiddels een aantal reddingsbrigade die een soort Service Niveau Overeenkomst (S.L.A.) met verschillende overheden hebben afgesloten..

Verder de OSC, KWC en OVD functie, behoort denk ik niet over het onderwerp Reddingstation aan de IJssel.... Misschien iets voor een apart topic ?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #307 Gepost op: 7 oktober 2009, 13:03:35
Verder de OSC, KWC en OVD functie, behoort denk ik niet over het onderwerp Reddingstation aan de IJssel.... Misschien iets voor een apart topic ?
Your wish is granted ;)

Incident op het water: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #308 Gepost op: 14 oktober 2009, 12:53:40
als ik het goed begrijp moet de kustwacht eerts een contract met reddingsstation kampen sluiten voor ze SAR gaan uitvoeren,dus ook betalen moet hiervoor,dan kiest de KUWA toch voor de BRW en/of KNRM want die zijn gratis voor hun
gr Cees  >:( :( :( :( :( :( :( :(
hulpdiensten-spotter


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #309 Gepost op: 14 oktober 2009, 15:19:33
als ik het goed begrijp moet de kustwacht eerts een contract met reddingsstation kampen sluiten voor ze SAR gaan uitvoeren,dus ook betalen moet hiervoor,dan kiest de KUWA toch voor de BRW en/of KNRM want die zijn gratis voor hun
gr Cees  >:( :( :( :( :( :( :( :(

Ik denk dat het eerder gaat om de gemeente, regio etc. als ze wat bijdragen d.m.v. subsidie ;)

Joost