Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 124335 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #80 Gepost op: 2 april 2007, 20:56:53
De eerste 4 droogpakken in onze kleurstelling zijn binnen, gelukkig net voor onze presentatie bij Sail Kampen..

Gesponsord door Woningstichting DeltaWonen, zijn 4 droogpakken binnen.
Geleverd door Rescue3, Importeur van Aquatek X350 pakken.

Even snel al een paar foto's gemaakt.



De Aquatek X350 in de configuratie die wij hebben zijn bedoeld voor oppervlakte werk, overstromingsgebieden (swiftwater)

Omdat onder het droogpak soms veiligheidsschoenen gedragen moeten worden zijn de pakken uitgevoerd met latex sokken. Zo kan je per missie kiezen wat voor schoeisel er onder gedragen wordt.

De rescue-swimmers zullen waarschijnlijk het meest gebruik maken van de Aquadesign Runner Boot..
Ik heb nu erg goede evaring opgedaan met de Aquadesign Runner Boot. Een echte aanrader..


De Runnerboot is eigenlijk een waterschoen, met een sportzool.  In tegenstelling tot de gemiddelde neopreen duik of surf schoen, kan je hier goed op hardlopen of zelfs hele dagen op lopen.

Dit is veel waterschoen voor weinig geld..


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 2 april 2007, 21:27:30
Dat ziet er heel goed ut Rescue!

Hopelijk voldoet het aan de eisen / wensen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #82 Gepost op: 4 april 2007, 00:24:34
Rescue, heb je mogelijk ook ervaring met NRS boots of Deep See AMPHIB Dive Boots?

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #83 Gepost op: 4 april 2007, 18:00:28
Even ze op een rijtje..

Citaat
Deep See AMPHIB Dive Boot..


Echter nog geen nederlandse leverancier of prijs..

Citaat
This is an ALL TERRAIN multifunctional boot, originally designed for military rescue applications. This boot works well in and out of the water.

Features include:

SEEFLEX Nylon II neoprene sock, 3mm thick
Rubber outsole and EVA midsole
Brushed rubber toe and heel cap with synthetic leather upper
Parachute 550 cord boot lace and Velcro cinch strap
Water purge at in-step protected by screened metal eyelet
Made in China

Please Note: Amphib boot sizes are based on bare feet and run about 1/2 size smaller than normal boots. If you are wearing socks, add 1/2 to 1 shoe size.
This boot requires a fin with a larger foot pocket, such as the Rocket II Fin or the Shredder SAR Fin.

Please view our Footwear Size Chart to ensure a good fit

Zo gedurende de zoektocht naar meer informatie kom je ook meer tegen.. Het schijnt dat Aqualung deze schoen ook onder haar eigen label distrubueerd.. Meer over de Amphiboot..



NRS ATB Wetshoe



Citaat
The All-Terrain Bootie combines the rock-solid Workboot sole with the flexibility and ease of the Zippered Wetshoe. For hiking and portaging, you'll appreciate the traction, protection, and support of lugged hiking boot soles. But you'll also like the simplicity and warmth of the zip-up 5mm neoprene upper and a wide, secure instep strap. 7mm insole cushions your foot for quick side hikes or a grueling portage. You won't find a better shoe for daily river running.

(Whole sizes only)
1/2 sizes order one size larger.
Women order one size smaller.

  •  7mm Insole  
   •  5mm Neoprene Upper  
   •  YKK Gusseted Side Zipper  
   •  Swim Fin Tab on Outter Heel


NRS Storm Boot



These aggressive river boots will keep your feet warm and comfortable all day. We built the sole out of the world's grippiest rubber, Hypergrip, for unsurpassed traction. It is a marking sole. The supportive lug sole with a defined heel is rigid, yet flexible. These boots fully support the arch and securely lace down with a lace-lock closure system. A quick release, adjustable Velcro closure provides optimum ankle support while the 7mm insole offers cushion and shock absorption. The reinforced rubber toe box adds protection and stability. 3-mm Ultraspan neoprene upper helps keep the water out; a removable insole provides support and comfort. Mesh drainage and a conveniently placed fin tab round out these outstanding river boots. And they float! These boots are worn by boaters, military personnel, and canyoneers![

NRS Workboot Wetshoe


Citaat
Used by river professionals, rescue agencies and Navy SEALS, the NRS Workboot Wetshoe is the hardest-working river boot on the market today.
Lace-up synthetic leather and 5-mm DuPont® neoprene upper provides warmth, unmatched ankle support and a secure fit.
7-mm neoprene insole absorbs the shock of every step.
Heavy-duty lugged traction sole keeps you on your feet in varied terrain. It is a marking sole.
Wear areas are reinforced with synthetic leather and rubber.
When you need a water shoe that works as hard as you do, on and off the water, the NRS Workboot is your best choice.

Whole sizes only.
Women order one size smaller.
1/2 sizes order one size larger

Om op je vraag terug te komen, ik met bovenstaande schoenen nog geen ervaring.., Ik heb inmiddels al wel een europese (UK)leverancier gevonden van Deep See AMPHIB Dive Boot. Deze ga ik ook bestellen en uitproberen. De prijzen zitten allemaal ruim boven de 100 euro..
Echter de schoenen zijn geen vallen een klasse S3 veiligheidschoen.  

De runnerboot kost in vergelijk 45 euro inclusief BTW, en tot op heden de eerste schoen waar ik ervaring mee heb, waar je gerust een hele dag op kan lopen, hardlopen en zwemmen.  Mijn vorige duikschoenen, surfschoenen en maar ook mijn heavy duty laarsen aan me duik droogpak word je ook na een dag lopen niet erg vrolijk..  Ik heb drie dagen gewerkt achter elkaar op deze waterschoen, afwisselend, betonnen ondergrond, zandgrond, kiezels in een snelstromende rivier en dat werkt perfect..


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #84 Gepost op: 4 april 2007, 18:26:46
Hartelijk dank, ook ik ben me al enige tijd aan het oriënteren naar het beste schoeisel voor gebruik op de RWC namelijk.

Kees  8)


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #85 Gepost op: 4 april 2007, 20:25:00
Whahaha Eh die pakken doen me aan MC donalds denken! die clown die altijd aan de ingang staat!
Als ze maar functioneel zijn daar gaat het uiteindelijk om!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #86 Gepost op: 4 april 2007, 21:54:24
Gniffel, leuk gevonden..

Het zijn wat mij betreft de eerste droogpakken, waar in je Offensief kan zwemmen in plaats van defensief drijven...


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #87 Gepost op: 8 april 2007, 22:10:04
We hebben Stichting MedicalRescue.NL gepresenteerd bij tijdens het evenement bij Sail Kampen.

We hebben denk ik goede PR gemaakt..

Een paar foto's van het evenement..





Een van onze vrijwilligers in het nieuwe pak, onder de lynx-helicopter..







leuke manier van presenteren.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #88 Gepost op: 10 april 2007, 15:30:54
Nog een paar foto's...





Aangelijnd Zwemmen..









water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #89 Gepost op: 10 april 2007, 16:38:46
Haj Rescue,
dus als ik het goed begrijp zijn jullie operationeel en kunnen we de eerste reddingsverslagen binnenkort verwachten??
heb even gekeken naar jullie tijdens sail en ik moet zeggen het zag er veelbelovend uit
hulpdiensten-spotter