Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 124341 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #140 Gepost op: 9 juni 2007, 08:29:26
Welkom in het wereldje van de waterredders, de bleangstelling is er nu niet altijd van die mate dat alles altijd gelijk voor staat. De prioriteit van de overheden ligt helaas net altijd volledig bij ons. Als vrijwilliger hard werk en vooral overlleggen tijdens je eigen werktijden het is gelukkig overal het zelfde. Maar veel sterkte bij alle overleggen met de betrokken instanties.

9910001
9910001


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #141 Gepost op: 12 juni 2007, 20:29:47
i zie dat je ook partner in de samij regeling bent wat houd dat precies operationeel in en hoe wordt er gealarmeerdt ??
hulpdiensten-spotter


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #142 Gepost op: 12 juni 2007, 22:08:34
i zie dat je ook partner in de samij regeling bent wat houd dat precies operationeel in en hoe wordt er gealarmeerdt ??

voor het geval je deze site nog niet kent: http://www.samij-regeling.nl/
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #143 Gepost op: 8 juli 2007, 11:29:29
Nou Rescue, We zijn benieuwdt hoe het allemaal gaat met de alarmploeg,afgelopen donderdag hoorde ik de kustwacht nog vragen aan de Boten van KNRM Urk (die bezig waren met een oefening) om te gaan kijken bij een bootje met mensen in paniek in het Ramsdiep (jou beoogde gebied toch). ik verwachte dat jullie ook op de scanner zouden komen daar de Beatrix van Urk toch wel een dik half uur nodig heeft om daar te komen. ??
hulpdiensten-spotter


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #144 Gepost op: 8 juli 2007, 13:28:14
De Kustwacht heeft ons niet gealarmeerd om haar moverende redenen.. Als de kustwacht extra redcapaciteit wil gebruiken hebben zullen ons wel moeten alarmeren.. Als we niet weten dat er een incidentgaande is, kunnen we niet uitrukken. We zitten niet continue naast de marifoon om alarmeringen te luisteren.


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #145 Gepost op: 8 juli 2007, 21:28:23
Dat betekend dus dat jullie al wel operatineel en oproepbaar zijn door de kustwacht cq alarmcentrales begrijp ik uit je antwoord ?
hulpdiensten-spotter


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #146 Gepost op: 9 juli 2007, 10:58:38
De term operationeel en oproepbaar is een rekbaar begrip..

Ja we zijn operationeel en oproepbaar en inmiddels inzetbaar in alle weer typen..

De bezetting is nog steeds een zorgen punt.. (We hebben te weinig getrainde schippers en opstappers om al 24uur 7 dagen in de week inzet te garanderen. (Accent zit hem in de garantie deel.)
Elke AC en Kustwacht en CMIJ weet dat we bestaan en hoe ze ons kunnen bereiken.. De wijze van alarmering kan effectiever.  Nu word 1 persoon gealarmeerd, die zelf de alarmering organiseert.. Dat is een onnodige vertraging. Hierover word gealarmeerd.  
Het Station aan de IJssel, (Het effectieve gebouw en aanlegplaats..) heeft enorme vertraging.. Niet zo zeer door acceptatie, maar door domweg niet genoeg geld..
Bestuurlijk moet er nog heel veel geregeld worden, willen we al onze punten kunnen garanderen..  Het initiatief is jong, de draagvlak groeit. En we zijn er nog lang niet..  Er moet nog heel wat werk verzet worden...


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #147 Gepost op: 12 juli 2007, 11:05:16
aha nog niet operationeel dus! Operationeel =        Oproepbaar via pagers! Eigen capcode etc etc!   Ten alle tijden bij een melding volledige bemanning! etc etc!

Zo kan je operationeel wel een ruim begrip noemen! Maar de voorbeelden die ik hier boven noem moeten toch wel geregeld  zijn anders ben je gewoon niet operationeel simpel zat!


Groet,

Tim

De ketting is tenslotte zo sterk als zijn zwakste schakel!


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #148 Gepost op: 18 juli 2007, 17:43:27
Zaterdagavond was het weer zover station Urk van de knrm moest een hele afstand overbruggen om bij een vastgelopen bootje in het Kattediep (zuid van het Ketelmeer) te komen,als ik het goed heb geklokt waren ze zeker 35 minuten onderweg.en weer was het nieuwe reddingstation niet opgeroepen.daarbij komt nog dat als er iets ergers in deze gebieden gebeurd dat het Urker reddingsstation door de snelheid van de boten wel eens te laat ter plekke zou komen.mischien moet rescue maar eens (ik weet niet of dit al is gebeurd\) een praatje gaan maken met de KNRM ,die heeft nu ook samenwerkingsverbanden met andere reddingsbrigades,daarbij komt ook de vraag of deze reddingsdiensten niet eens met elkaar geoefend hebben terwijl ze wel samen het Ketelmeer bedienen.de vraag is dan ook :heeft dit nieuwe reddingstation wel zin als er nu nog geen voorzichte samenwerkingen gaan lopen,ik bedoel als men elkaar met een camaliteit pas tegen komt weet men niets van elkaars (on)mogelijkheden lijkt me ?????
hulpdiensten-spotter


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #149 Gepost op: 18 juli 2007, 20:08:30
Dit klinkt inderdaad dat de wereld zoals die door rescue ons wordt voorgespiegeld toch anders op mij over komt. Ik mag hopen dat Medical Rescue verder is als dat het nu op mij overkomt. Mogelijk toch de hoge ambities bijstellennaar een realistischer beeld???? De gedachtegang van rescue klinkt erg intresant echter zien we wat minder van de uitvoering.

9910001
9910001