Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 122363 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #190 Gepost op: 2 april 2008, 00:07:18
Grijns...

Je hebt het dan wel goed ingekleed..  >:D >:D >:D

Vandaag was het Waterschap de balken voor de oude schutssluis aan het weg halen en er stond alleen een kraan van Werven..  

Ik vind het jammer het een grap is.  Want het zou geen slecht idee zijn..

Er zijn wel wat ontwikkelingen, maar voorlopig zit een reddingsstation er niet in. Hoewel ik de locatie achteraf gezien best een topper vind!

Dat er vandaag werkzaamheden waren bij de sluis, is natuurlijk helemaal om te lachen. Dat had ik zelfs niet voorzien!  ;D

Wellicht heb ik binnenkort (zonder grappen) wel leuk nieuws, maar dat moet ik voorlopig nog even geheim houden. In elk geval zijn we met een ander bootje bezig.

Groeten,
Mark


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #191 Gepost op: 2 april 2008, 00:39:48
Was weer een goede 1 april bak, Mark. Toch weer eens tijd voor een weekendje grappen en grollen.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #192 Gepost op: 2 april 2008, 07:58:36
En nu is het wachten op het reddingsstation aan de IJssel..........


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #193 Gepost op: 2 april 2008, 09:21:09
Naar aanleiding van een Distress naar de haven van Zeewolde geweest met de Meander. Het stikt daar meteen van de brandweerbootjes zonder marifoon.

Bron KNRM:
Citaat
DSC alarm voor station Elburg
Elburg, 31 maart 2008 (aktie 04-2008)

  
Op maandagmiddag 31-03-2008 wordt KNRM station Elburg door de Kustwacht gealarmeerd. Dit voor een DSC alarm, welke tot twee maal toe bij het Kustwachtcentrum is. Na diverse pogingen krijgt men geen contact met het schip, waarop besloten wordt een reddingboot in te zetten.

Ik denk dat als er niet snel reddingscapaciteit van Reddingsbrigades komt het niet meer nodig is en de brandweer daar de scepter zal zwaaien (over C2000, zonder marifoon wat de kustwacht zowiezo buiten spel zet. Regio Apeldoorn kon ook niet met flevoland c2000-en... Dus het wordt wel een lokaal gebeuren zo). Overigens is de Meander die nu 57 knopen vaart inclusief schutten in de Nijkerkersluis met voorrang ook 20 minuten na de melding ter plaatse. Aardige jongens die van KNRM station Elburg, niets mis mee!

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #194 Gepost op: 2 april 2008, 15:56:16
zijn er al films/foto s van de meander?????


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #195 Gepost op: 2 april 2008, 18:46:12
En nu is het wachten op het reddingsstation aan de IJssel..........

Het initiatief van Stichting MedicalRescue.NL is na het invullen van een aantal randvoorwaarden, nu in volle vaart vooruit..  Binnenkort meer concreet nieuws....... Helaas een jaar te laat op de oorspronkelijke planning, lijkt nu een aantal zaken wel te lukken..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #196 Gepost op: 2 april 2008, 23:21:35
zijn er al films/foto s van de meander?????



Jawel, van de te waterlating bv:





Wel, ze drijft...


Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #197 Gepost op: 2 april 2008, 23:48:22
Ziet er spectaculair uit!
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #198 Gepost op: 3 april 2008, 16:16:57
mmm kben benieuwd wat de meander met windje 8/9 doet opt markermeer


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #199 Gepost op: 3 april 2008, 18:42:37
mmm kben benieuwd wat de meander met windje 8/9 doet opt markermeer

Een paar dagen na de te waterlating was het windkracht 8 west. Gewoon gas er op op het IJmeer. Het gekke is dat tot een km of 50 je de golven nog voelt. Daarboven voel je ze bijna niet meer: de neus gaat verder naar beneden, de achterkant omhoog en je wordt ook niet meer nat door het buiswater. Soms komt ie even helemaal los. Het enige waar je voorzichtig mee moet zijn is langzaam ( 20/ 30 knoop) schuin met de wind achterop. Dan zoekt ie een beetje. Maar je kan rustig 70 km per uur blijven varen. Ik ga zodra er wat wind is een filmpje maken. Ik heb er al een maar niet iedereen had een redvest om, daar val ik dan weer over. Als jullie beloven daar niet van te zeggen geef ik een link...


 ;D  ;D  :P  ;)

Henk