Leuk al die aandacht, dank je wel..
Ik ben net terug van het pre-worlds evenement, en ik lees de artikelen eigenlijk pas net.. Er word hier gereageerd op de internet samenvatting, van wegener, Ik zal even kijken of ik het complete artikel kan inscannen, en hier publiceren...
Er zit wel wat dichterlijke vrijheid in het stuk, en de genoemde citaten..
Op de vraag, of we een subsidie willen van de gemeente Kampen, was mijn antwoord, nee, we willen geen geld zonder dat er prestaties voor geleverd worden..
Als de gemeente Kampen (prestatie)eisen stelt aan het Reddingstation Kampen dan zouden we liever een duidelijk prestatie contract willen, in plaats van een vrij te besteden subsidie of gift.. De exploitatiebegroting is rond.. Echter er schort nog voor een optimale start nog ongeveer een 100.000 euro.., Maar om van start te gaan, moeten we nog een 30.000 euro investeren.. We verwachten dat in iedergeval dat ook gaat lukken. En daarvoor hebben geen geld van de gemeente Kampen nodig.. Een subsidie onder voor prestatie voorwaarden, maakt het wel makkelijker om sneller en breder te starten..
De term "gemiddelde hulpverlener" is niet door mij gebruikt... En het interview ging in eerste instantie over het evenementen team van Stichting MedicalRescue.NL en de aanleiding was onze diensten op het circuit Kamperweg in Heerde, tijdens de Jumbo ONK afgelopen week.. En niet over het initiatief 'Reddingsstation Kampen.
De context ging over de basisopgeleide eerste hulpverlener, die met de basis opleiding niet uit de voeten kan op risico-volle evenementen.
De aanleiding was onder andere de volgende TV-Beelden op NOS Sport en RTV Drente..
Het incident op Jumbo ONK
Via onze diensten bij waterskiraces en de
Pre-Worlds en volgend jaar bij het WK raften 2010 bij Dutch Water Dreams in Zoetermeer is er gesproken over reddingstation Kampen.. We hebben het daar gehad over ons vrijwilligersbeleid en de opleiding en training.
Dus sommigen commentaren op de internet editie van dit artikel, zijn denk ik redelijk terecht.. Het uitgebreidere bericht in de stentor is een stuk genuanceerder.. Echter veel van juist complimenten die ik gaf, aan andere reddingstation initiatieven, het werk van strandreddingsbrigades, of vele andere vrijwilligers organisaties die worden hellaas niet in artikel vermeld..
Henk heeft dus gelijk de gemiddelde hulpverlener bestaat niet.. Waarin werd gedoeld op de gemiddelde basis Oranje Kruis /EHBO opgeleide hulpverlener bij WaterEvenementen zoals de Pre-Worlds en Waterskiraces.
Over onze ervaringen op de Wildwaterbaan in Zoetermeer, zal ik proberen deze week een topic te maken.. Ook de vrijwilligers die betrokken zijn bij Reddingstation Kampen waren hier aanwezig.. Ook denk ik dat mede forumers misschien wel iets willen weten over het zwemmen en communicatie met waterdichte porto's in zware stroming..
Meer fotos via ..
http://internationalrafting.com/http://www.raftbond.nl/