Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 124098 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #350 Gepost op: 10 februari 2010, 13:15:14
Ik denk dat gemeente kampen redelijk goed is voorbereid bij waterongevallen, een knappe boot wleke ingezet kan worden bij waterincidenten en op grotere afstand ondersteuning hierin. Nu weet ik niet hoe de geoefenheid is van de brandweer met deze boot en hoe snel deze in het water kan liggen, maar je moet volgens mij een goede organisatie neer zetten wil je dit over kunnen nemen.

9910001
9910001


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #351 Gepost op: 10 februari 2010, 13:20:11
Ik denk dat gemeente kampen redelijk goed is voorbereid bij waterongevallen, een knappe boot wleke ingezet kan worden bij waterincidenten en op grotere afstand ondersteuning hierin. Nu weet ik niet hoe de geoefenheid is van de brandweer met deze boot en hoe snel deze in het water kan liggen, maar je moet volgens mij een goede organisatie neer zetten wil je dit over kunnen nemen.

nou ga ik toch weer iets zeggen: je kunt de hulpverlening in die regio moeilijk "redelijk goed" noemen. Al is de brv nog zo mooi. Bij incidenten komt vaak de KNRM Urk na een onwaarschijnlijk lange tocht aanzetten. gebeurt echt regelmatig. De brandweer vanuit de kazerne doet daar zeker niet wat KNRM/RB/bergers op de andere grotere wateren doen. Er is daar heel veel ruimte voor verbetering van hulpverlening op het water. Niet dat dat makkelijk geregeld is, maar het is zeker te overtreffen.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #352 Gepost op: 10 februari 2010, 20:33:35
Wat zijn dan de eisen die het zo bijzonder maken voor jullie vrijwilligers? ::) ::)

Nogmaals Rescue, hier ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar.. ::)


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #353 Gepost op: 10 februari 2010, 22:30:08
Rijkswaterstaat Twentekanalen IJsseldelta heeft een snelle RIB in gebruik genomen voor handhaving en hulpverlening.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #354 Gepost op: 10 februari 2010, 23:13:57
IJMUIDEN – TP Marine heeft een speciaal uitgevoerde RHIB (Rigid Hull Inflatable Boat) geleverd aan
Rijkswaterstaat. Het gaat om het eerste exemplaar van een order van acht vaartuigen. Het contract met
RWS omvat verder twee jaar onderhoud op alle vaartuigen en heeft een waarde van 1,3 miljoen euro. De
RHIB’s variëren, gezien de diverse vaargebieden en het gebruik, in lengte en uitvoering. Het kleinste
vaartuig, 6,20 meter lang, is bestemd voor gebruik op de Noordzee. Het grootste vaartuig zal worden
ingezet op het IJsselmeer en heeft een lengte van 10 meter. Deze RHIB is voorzien van een speciale
cabine en een aangepaste sleepinrichting.
TP Marine
TP Marine is een sterk groeiend bedrijf met een omzet van meer dan 10 miljoen euro voor het boekjaar
2009. Circa 80 procent van de omzet betreft exportopdrachten. Binnen Nederland heeft het bedrijf een
aantal grote RIB’s (Rigid Infaltable Boat) geleverd aan onder meer Zeehaven Politie Rotterdam, de
politieopleiding, de politieacademie en Provincie Zeeland. Mede door de ontwikkeling van speciaal
uitgevoerde vaartuigen voor defensie en binnenlandse veiligheidsdoeleinden realiseert TP Marine, juist in
deze instabiele tijden, een gestage omzetgroei. Het bedrijf is ISO 9001 gecertificeerd en heeft achttien
medewerkers. Gezien de groeiende orderportefeuille zijn er op dit moment vacatures voor
aluminiumlassers, liefst met ervaring in de scheepsbouw. TP Marine is gevestigd in IJmuiden en heeft een
tweede vestiging in Medemblik.
Snel èn met een grote sleepcapaciteit
‘Op verzoek van Rijkswaterstaat worden de vaartuigen uitgerust met een uitzonderlijk groot
motorvermogen’, vertelt directeur Ronald Kraft. ‘De RHIB’s krijgen inboard turbo dieselmotoren met een
capaciteit tussen de 300 en 370 pk, goed voor een snelheid variërend van 70 tot 80 kilometer per uur. Het
eerste vaartuig, dat wordt gestationeerd in Limburg, is als enige voorzien van jetaandrijving en een 15 pk
back-up buitenboordmotor.’ Eveneens bijzonder is dat alle RHIB’s zijn uitgerust met twee marifoons. De
standaard uitrusting bestaat verder uit een dubbel echolood, een radar/kaartplotter en navigatieapparatuur.
Rijkswaterstaat laat in principe al haar vaartuigen voorzien van deze apparatuur.
Vervolgopdracht
‘Wij zijn in gesprek met de Kustwacht over het leveren van een nieuwe RIB ter vervanging van de bijboot
aanwezig op de Waker’, meldt Ronald Kraft. ‘Het vaartuig van de Kustwacht (lengte 67,5 meter, breedte
14,55 meter, diepgang 6,234 meter) is 7 september jl. getroffen door een hevige brand in de
machinekamer. Onlangs is gebleken dat de reparatiekosten hoger zijn dan de economische waarde van het
schip. Wij zijn trots dat de Kustwacht ons heeft geselecteerd als mogelijke leverancier van hun nieuwe
vaartuig.
Technische gegevens
Lengte: 6,20 / 7,0 / 7,3 / 10 meter
Snelheid: 70 / 80 kilometer per uur
Voortstuwing eerste vaartuig: inboard jetaandrijving + 15 pk buitenboordmotor
overige vaartuigen: inboard turbo dieselmotor met een capaciteit van 300 / 370 pk
Cabine een van de vaartuigen wordt geleverd met een half open cabine
een van de vaartuigen is voorzien van een complete cabine
de overige vaartuigen zijn geheel open
RWS kiest voor TP Marine | IJmuiden e.o. (Nieuwsblad IJmuiden) http://www.echo.nl/nb-ij/account/artikelpreview/944355/
2 van 3 7-12-2009 13:38
Alle vaartuigen zijn trailerbaar en worden voorzien van:
- een afgedekte ankerbak voorin inclusief gebruiksklaar anker
- grijplijnen aan tubes
- bolder voorop
- 230 volt laad/sinus omvormer 1500 watt, accucapaciteit 500w/230V
- walaansluiting
- koelkast
- veiligheidsmiddelen
Informatie voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald Kraft, telefoon +0255 515 400, e-mail
info@tpmarine.nl. Zie ook website www.tpmarine.nl


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #355 Gepost op: 11 februari 2010, 16:42:25
Nee, maar ik denk dat het wat lastiger word om de ontbrekende 30000 Euro binnen te halen voor deze club met dit soort ontwikkelingen.


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #356 Gepost op: 11 februari 2010, 16:47:47
Vraag ik me af. RWS doet geen 24u dekking, richt zich ook na deze ontwikkeling niet op noodhulpverlening. er liggen op meer plaatsen RWS schepen en RIBs. Liggen er nooit bij hv en zeker niet eerder dan RB KNRM.

Nee, maar ik denk dat het wat lastiger word om de ontbrekende 30000 Euro binnen te halen voor deze club met dit soort ontwikkelingen.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #357 Gepost op: 11 februari 2010, 16:51:38
Vraag ik me af. RWS doet geen 24u dekking, richt zich ook na deze ontwikkeling niet op noodhulpverlening. er liggen op meer plaatsen RWS schepen en RIBs. Liggen er nooit bij hv en zeker niet eerder dan RB KNRM.

Heel misschien tussen 0900 en 1600!  ;) ;D ;D


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #358 Gepost op: 11 februari 2010, 21:56:06
Wat zijn dan de eisen die het zo bijzonder maken voor jullie vrijwilligers? ::) ::)


DORUZ
ik ben bang dat je hier geen antwoord op zal krijgen   O0 O0 O0
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #359 Gepost op: 11 februari 2010, 23:04:06
DORUZ
ik ben bang dat je hier geen antwoord op zal krijgen   O0 O0 O0

Ik geloof het ook niet.
Maar ja dit antwoord kun je dan ook niet knippen/plakken vanaf internet.. ;)