Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 124091 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #390 Gepost op: 4 maart 2010, 20:39:07
Dit is een vrij groot korps met 10 beroeps en 70 vrijwilligers, dus die zouden er zeker net zo snel moeten kunnen zijn als KNRM Urk.
Ik vraag me af of het kleine aantal inzetten van de brandweer niet te danken is aan bestuurlijke issues als gebiedsbegrenzing of via welke schijven de de alarmering verloopt....??

Bijvoorbeeld: misschien is het een keus van de gemeente Kampen om niet buiten de gemeentegrenzen operationeel te willen zijn? Of de Kustwacht weet niet dat deze boot inzetbaar is en geeft meldingen in die regio niet door aan de regionale meldkamer, waardoor de brandweer niet opgeroepen wordt?

Ik denk ook wel dat het gebied gebaat zou zijn bij een reddingsstation, maar ik kan de gemeente heel goed begrijpen dat zij dit niet gaan betalen als zij jaarlijks al een flink bedrag kwijt zijn aan een volledig operationele brandweer(hulp)boot!  8)

Het is al vaker uitgelegd hier: de kustwacht is niet zo gek op alarmeren van eenheden van de brandweer. Het is namelijk geen vanzelfsprekendheid dat bij een alarmering door de kustwacht de brandweer ook werkelijk gaat: daar zijn geen afspraken over te maken.

Zo gaat het korps van Almere er alleen uit voor "levensbedreigend". En wat levensbedreigend is bepaalt ze zelf en niet de kustwacht.

Wat de kustwacht vraagt van een partner is dat bij een alarm gevaren wordt: wij hebben de afweging al gemaakt. Maar de kustwacht vindt een touw in de schroef in de vaargeul met windkacht zes al levensbedreigend, de brandweer Almere  
niet.

Na een aantal keren voorniets een beroep te hebben gedaan, is de alarmering gestaakt.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #391 Gepost op: 4 maart 2010, 22:15:37
Hier beslist de brandweer over maar ook het gemeente bestuur/ veiligheidsregio. Wat volgens mij de strekking is dat er een boot in Kampen en omgeving wenselijk. Maar als Peter hiervoor subsidie nodig heeft is dit een keuze aan de gemeente en dan zijn er meer keuzes voor dit doel.

9910001
9910001


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #393 Gepost op: 6 maart 2010, 10:31:12
Wellicht dat peter het bij de Regio probeert in plaats van de gemeente Kampen ?


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #394 Gepost op: 6 maart 2010, 11:32:38
Wellicht dat peter het bij de Regio probeert in plaats van de gemeente Kampen ?

Kan ik me niet voorstellen...

Volgens mij kennen ze hem niet eens.... Op zich wel verwonderlijk, want de de hulpverleners 'op de werkvloer' kennen Peter vaak wel...

Groeten,
Mark


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #395 Gepost op: 6 maart 2010, 19:15:19
Tja maar die gaan niet over de centjes.


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #396 Gepost op: 7 maart 2010, 20:24:16
Kan ik me niet voorstellen...

Volgens mij kennen ze hem niet eens.... Op zich wel verwonderlijk, want de de hulpverleners 'op de werkvloer' kennen Peter vaak wel...

Groeten,
Mark
Nou wees maar niet bang, bij de "regio "kennen ze hem ook wel.................. ;)
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #397 Gepost op: 7 maart 2010, 23:02:45
en bij de brandweer ook  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #398 Gepost op: 15 maart 2010, 16:36:05
Heeft iemand een lijntje met de brandweer ( brandweercommandant Arjen Schepers) of vanuit daar nog contact of nieuws is omdat Adema verder erg stil blijft zo net voor de Pasen.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #399 Gepost op: 15 maart 2010, 16:42:36
Je zou toch allerlei acties verwachten rond Sail Kampen...