Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 124301 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #420 Gepost op: 17 maart 2010, 18:33:01
Juist dat speciale zorgt ervoor dat je niet zomaar je gang kan gaan. Een bootje slepen kan iedereen, maar eer je bij een hoogteredding of bij een gebroken rug te hulp wordt geroepen moet je eerst afspraken maken en een reputatie opgebouwd hebben. Voor beide hobbels geslecht zijn moet er eerst nog heel wat water door de IJssel stromen...

Peter is gepassioneerd en loaded met kennis. Dat kan ook tegen je werken.

Ik leg mijn stagieres altijd eerst uit dat  -integenstelling tot wat je op school leert- kennis van zaken niet de doorslag gevende sleutel tot succes is, maar wel hoe je om gaat met hetgeen je wel weet, nog niet weet en de mensen om je heen.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #421 Gepost op: 20 maart 2010, 13:32:37
Het bestuur van Stichting MedicalRescue.NL heeft gekozen om de opening van Reddingstation Kampen niet gelijktijdig te laten vallen met Sail Kampen.  Stichting MedicalRescue.NL moet veel geld meenemen om prachtige demonstraties te organiseren tijdens Sail Kampen

Hoewel we al sinds augustus 2009 met de organisatie Sail Kampen bezig zijn, komen de afgelopen maanden in eens aanvullende eisen uit de lucht vallen, waarbij Stichting MedicalRescue.NL waardoor het bestuur heeft gekozen, de kosten niet aan Sail Kampen te spanderen, maar gewoon te investeren in hun vrijwilligers..

Ik moet zeggen, dat ik het besluit van ons bestuur respecteer en begrijp, maar ik vind persoonlijk dat dit wel een gemiste kans is en een terleurstelling voor mij persoonlijk en de vrijwilligers die voor spectaculaire demo's hebben getraind.
Een troost voor onze vrijwilligers is dat we in de komende periode nog een paar extra mogelijkheden hebben, om de demonstaties te geven tijdens de presentatie van een nieuw operationeel onderdeel van onze organisatie..  Hierover later meer..


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #422 Gepost op: 20 maart 2010, 14:35:08
Ik denk dat voor de meesten hier geldt: eerst zien dan geloven!

Als ik zo eens op de (diverse) websites van Stichting Medical Rescue kijk, valt me op dat het daar al een behoorlijke tijd 'stil' is. Op de "officiële" website zie ik als laatste nieuwtje de verhuizing van het secretariaat naar Kampen (2008). Niet echt spannend nieuws. Ik had op z'n minst wel wat nieuws verwacht over Sail of een nieuwe foto van de crossbaan ofzo.

Als je niets meer naar buiten brengt, om jezelf in te dekken, kan ik me dat voorstellen. Maar er zullen toch ook anderen zijn die graag wat info over MR willen lezen. Dat zijn bv. potentiële vrijwilligers, maar bijvoorbeeld ook mogelijke samenwerkingspartners of "conculega's".

Op deze manier zou ik het hele reddingsstation-Kampen-initiatief zeker niet serieus nemen. Zet de opening maar gerust op 1 april!  ;D

Op een andere datum kom ik misschien wel even langs!

Groeten,
Mark


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #423 Gepost op: 20 maart 2010, 21:46:22
Het bestuur van Stichting MedicalRescue.NL heeft gekozen om de opening van Reddingstation Kampen niet gelijktijdig te laten vallen met Sail Kampen.  Stichting MedicalRescue.NL moet veel geld meenemen om prachtige demonstraties te organiseren tijdens Sail Kampen

Hoewel we al sinds augustus 2009 met de organisatie Sail Kampen bezig zijn, komen de afgelopen maanden in eens aanvullende eisen uit de lucht vallen, waarbij Stichting MedicalRescue.NL waardoor het bestuur heeft gekozen, de kosten niet aan Sail Kampen te spanderen, maar gewoon te investeren in hun vrijwilligers..

Ik moet zeggen, dat ik het besluit van ons bestuur respecteer en begrijp, maar ik vind persoonlijk dat dit wel een gemiste kans is en een terleurstelling voor mij persoonlijk en de vrijwilligers die voor spectaculaire demo's hebben getraind.
Een troost voor onze vrijwilligers is dat we in de komende periode nog een paar extra mogelijkheden hebben, om de demonstaties te geven tijdens de presentatie van een nieuw operationeel onderdeel van onze organisatie..  Hierover later meer..
  
wat een onsamen hangend verhaal lees ik hier.
SMR moet veel geld mee nemen om spectaculaire demonstraties te geven tijdens sail.
Ik lees hier echter in de programmering, die te vinden is op "www.sailkampen.nl", helemaal niets over demonstraties van SMR.
Dus volgens mij geven jullie geen demonstraties ism Sail Kampen.
En dan gaan je vertellen dat de opening niet gelijktijdig gaat met Sail kampen, ivm het financieel plaatje. Dit is volgens mij larie koek. Vertel nu gewoon eens waarom er geen station komt in Kampen. 8)
Ik heb over demonstraties tijdens Sail hele andere informatie gekregen, en daar komen demonstraties van SMR niet in voor. :-X
Ik krijg weer het gevoel van heel veel BLABLABLA en er wordt weer flink gezogen aan de dikke duim.
Tjonge wat kan jij jezelf voor gek houden zeg. O0
 :)
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #424 Gepost op: 20 maart 2010, 23:42:33
wat een onsamen hangend verhaal lees ik hier.
SMR moet veel geld mee nemen om spectaculaire demonstraties te geven tijdens sail.
Ik lees hier echter in de programmering, die te vinden is op "www.sailkampen.nl", helemaal niets over demonstraties van SMR.
Dus volgens mij geven jullie geen demonstraties ism Sail Kampen.
En dan gaan je vertellen dat de opening niet gelijktijdig gaat met Sail kampen, ivm het financieel plaatje. Dit is volgens mij larie koek. Vertel nu gewoon eens waarom er geen station komt in Kampen. 8)
Ik heb over demonstraties tijdens Sail hele andere informatie gekregen, en daar komen demonstraties van SMR niet in voor. :-X
Ik krijg weer het gevoel van heel veel BLABLABLA en er wordt weer flink gezogen aan de dikke duim.
Tjonge wat kan jij jezelf voor gek houden zeg. O0
 :)

Mag ik even het volgende onder je aandacht brengen:

Citaat
Hoewel we al sinds augustus 2009 met de organisatie Sail Kampen bezig zijn, komen de afgelopen maanden in eens aanvullende eisen uit de lucht vallen, waarbij Stichting MedicalRescue.NL waardoor het bestuur heeft gekozen, de kosten niet aan Sail Kampen te spanderen, maar gewoon te investeren in hun vrijwilligers..

Je leest het als bla bla, maar als je goed had gelezen staat daar dat ze niet meedoen aan Sail Kampen, wat dan weer kloppend maakt dat je daar niets over leest in het programma. Ik vind het prima dat je iemand op zijn woorden probeert hard aan te pakken, maar in dit geval lees je iets niet goed en blaast daarna op grond van verkeerd gelezen tekst wel erg hard van de toren.

Ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid van een station SMR in Kampen, en Peter heeft ook soms een Jehova achtige wijze waarop hij zijn ideën aan ons probeert op te dringen,  maar de manier waarop jij ten strijde trekt, daar spreekt bijna haat uit, en dat vind ik een beetje eng voor iemand die in de hulpverlening zit...

Henk


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #425 Gepost op: 21 maart 2010, 09:13:37
Mag ik even het volgende onder je aandacht brengen:

Je leest het als bla bla, maar als je goed had gelezen staat daar dat ze niet meedoen aan Sail Kampen, wat dan weer kloppend maakt dat je daar niets over leest in het programma. Ik vind het prima dat je iemand op zijn woorden probeert hard aan te pakken, maar in dit geval lees je iets niet goed en blaast daarna op grond van verkeerd gelezen tekst wel erg hard van de toren.

Ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid van een station SMR in Kampen, en Peter heeft ook soms een Jehova achtige wijze waarop hij zijn ideën aan ons probeert op te dringen,  maar de manier waarop jij ten strijde trekt, daar spreekt bijna haat uit, en dat vind ik een beetje eng voor iemand die in de hulpverlening zit...

Henk

Ik zal het je duidelijk maken, ten eerste ik spreek hier niet uit haat, maar kijk kritisch naar mensen, en dat is hulpverlener eigen. Ten tweede er wordt hier hoog van de toren geblazen van we gaan dit doen en we gaan dat doen, maar van de uitvoering komt niets van terecht. En als er naar gevraagd komen er steeds ontwijkende antwoorden.
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #426 Gepost op: 21 maart 2010, 10:55:27
Het is mij volkomen duidelijk, je hebt het niet goed gelezen (verblind?).

Er staat namelijk dat ze afzien van deelname aan Sail Kampen omdat er hogere dan de te verwachte eisen aan hen werden gesteld door de organisatie er van.

Je verbazing over het niet vermeld staan van demonstraties van SMR op het programma van Sail Kampen is dan ook niet terrecht.

Je kunt voor je geloofwaardigheid beter proberen Peter aan te pakken op de dingen die hij wel beweerd, er blijft immers nog genoeg over...

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #427 Gepost op: 22 maart 2010, 09:29:07
Als ik lees welke eisen Peter stelt aan opleidingen en trainingen van zijn personeel, kan ik me niet voorstellen dat hij niet aan de eisen van de organisatie van Sail Kampen kan voldoen.


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #428 Gepost op: 22 maart 2010, 15:15:57
Als ik lees welke eisen Peter stelt aan opleidingen en trainingen van zijn personeel, kan ik me niet voorstellen dat hij niet aan de eisen van de organisatie van Sail Kampen kan voldoen.
en het rare daar aan is dat  het rode Kruis wel aan die eisen kan voldoen want die gaan de EHBO daar verzorgen !!!!!! ;) Nou schiet mij dus maar lek, maar ik snap het hele verhaal niet meer!!!!!! ??? ???
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #429 Gepost op: 22 maart 2010, 15:20:13
en het rare daar aan is dat  het rode Kruis wel aan die eisen kan voldoen want die gaan de EHBO daar verzorgen !!!!!! ;) Nou schiet mij dus maar lek, maar ik snap het hele verhaal niet meer!!!!!! ??? ???

Peter heeft niet gezegd welke eisen. Je weet dan ook niet waarom de EHBO en anderen daaraan wel voldoen, maar kan me ook voorstellen dat je als gast/demonstrator onder een ander kopje valt dan als je voor de organisatie de EHBO verzorgd. Het heeft geen zin er nu al zo tegen te ageren.

(Nee, we schieten je niet lek. doe jij dat ook maar bij niemand.)