Politie: opengebroken bestelbus

Auteur Topic: Politie: opengebroken bestelbus  (gelezen 5366 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Gepost op: 12 december 2006, 05:52:41
Even een vraag voor de dienders onder ons: vannacht hebben we op het terrein van een gemeentehuis een opgengebroken bestelbus aangetroffen. Even een situatieschets:

Het is kwart over 2, en wij rijden over het terrein als we zien dat de schuifdeur aan de rechtzijde van een bestelbus van een installatiebedrijf wagenwijd open staat. Ook brand de binnenverlichting. Toen we dichterbij kwamen om te gaan kijken bleek het linker achterraam van de bestelbus te zijn verwijderd. De rubberen bandjes zijn weggesneden en het ruitje is uit de bestelbus gehaald. De rubberen bandjes liggen op de grond en het achterraam is onbeschadigd tegen het linker achterwiel aangezet.

We hebben even de bus nader bekeken, maar er konden geen bijzonderheden worden aangetroffen. Ondertussen 5 voor half 3: Meldkamer Middelburg gebeld. De centralist meldde dat er een auto gestuurd zou worden. In de tussentijd hebben we alle andere auto's die op het betreffende terrein stond bekeken, en naast de bestelbus stond een personenauto waarvan de kentekenplaten waren verwijderd. De onderplaten zijn kromgetrokken en bij de voorzijde was deze in het midden gebroken.

30 minuten later arriveert de politie. 2 surveillanten. 1 van de surveillanten stapt uit, zegt vriendelijk goedemorgen en bekijkt de bestelbus. "Ja, hier kunnen we nu niets mee.. en om de eigenaar uit bed te bellen lijkt me ook niet heel fijn voor die man!", de agent schrijft het kenteken op, het merk/type van de auto, en het merk/type van de personenauto waar de kentekenplaten vanaf zijn gehaald.

De collega diender van de man die het korte onderzoek instelde zat slaperig achter het stuur te wachten tot zijn collega terug kwam. "we bellen de eigenaar morgenmiddag wel even"!, diender stapt in en politie vertrekt. Niet gevraagd om onze namen, gegevens etc...

Wat overblijft is een bestelbus die nog steeds wagenwijd open staat. het ruitje staat nog keurig naast de auto en alle rubbertjes liggen ook nog keurig over de grond verspreid.. en nu? Morgenmiddag zullen ze de eigenaar even bellen.... dit ging om een bestelbus van een installatiebedrijf, die komen morgenochtend bij de bus en treffen dit fraaie tafreel aan.

Wij vroegen ons ten zeerste af of de agenten op de juiste manier gehandeld hebben... dus de vraag aan de dienders die dit lezen: hoe hadden jullie deze casus aangepakt?

Groeten,
Mark




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 12 december 2006, 10:59:40
Bij,ons is de procedure dat de auto die openstaat wordt veilig gesteld aan het bureau dmv een takelwagen. Het is inderdaad wel raar dat jullie personalia niet zijn genoteerd. Een vraag jij spreekt over twee surveillanten heb je dan ook echt over twee politie mensen met de rang van surveillant??

mvg
Mike


paul_hartog

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 december 2006, 12:02:51
ik heb het zelfde ook een keer gehad.
was er ook een auto opengebroken en de radio was er uit.
Tevens was het hele dak ingetrapt alsof er dus iemand op had staan springen of wat.
Politie is er bij geweest en hebben de gegevens van de auto opgeschreven en zouden de eigenaar de volgende dag inlichten.
De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen auto en daarom lieten ze deze auto ook gewoon achter in de zelfde staat.
ze bellen hem daar egt niet het nest voor uit hoor


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 12 december 2006, 12:08:02
ik heb het zelfde ook een keer gehad.
was er ook een auto opengebroken en de radio was er uit.
Tevens was het hele dak ingetrapt alsof er dus iemand op had staan springen of wat.
Politie is er bij geweest en hebben de gegevens van de auto opgeschreven en zouden de eigenaar de volgende dag inlichten.
De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen auto en daarom lieten ze deze auto ook gewoon achter in de zelfde staat.
ze bellen hem daar egt niet het nest voor uit hoor

volgens mij heeft geen autobezitter problemen mee om voor zoiets uit bed gebeld te worden.....  ;)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #4 Gepost op: 12 december 2006, 12:19:14
hier bellen ze je zelfs je nest uit als je licht nog brand (en ze het al eerder hebben gezien die avond/nacht) of je raam open staat etc.

en idd, vreemd dat ze niets opgeschreven hebben over jullie
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #5 Gepost op: 12 december 2006, 15:35:13
Tja, een auto met ingetrapt dak is nog iets anders dan een bestelbus van een bedrijf vol duur gereedschap die aan alle kanten open staat...
Oja mike: het waren 2 agenten met beiden 4 mooie gouden strepen, de rang daarvan weet ik persoonlijk niet dus heb ze maar tot surveillanten gebombardeerd :p

Wij hebben hun naam wel gevraagd voor in het rapport, en dat vonden ze erg ongebruikelijk.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #6 Gepost op: 12 december 2006, 16:13:39
Tja, een auto met ingetrapt dak is nog iets anders dan een bestelbus van een bedrijf vol duur gereedschap die aan alle kanten open staat...
Oja mike: het waren 2 agenten met beiden 4 mooie gouden strepen, de rang daarvan weet ik persoonlijk niet dus heb ze maar tot surveillanten gebombardeerd :p

Wij hebben hun naam wel gevraagd voor in het rapport, en dat vonden ze erg ongebruikelijk.

Met vier gouden strepen zijn het hoofdagenten, met 2 strepen waren het surveillanten geweest  ;)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #7 Gepost op: 12 december 2006, 17:45:32
het waren 2 agenten met beiden 4 mooie gouden strepen, de rang daarvan weet ik persoonlijk niet dus heb ze maar tot surveillanten gebombardeerd :p

Wij hebben hun naam wel gevraagd voor in het rapport, en dat vonden ze erg ongebruikelijk.

die rangen zou je wel moeten weten  ;) is expliciet onderdeel van je beveiligersopleiding.
aan een aspirant en/of surveillant mag jij GEEN aangehouden personen overdragen. dat zijn namelijk (nog) geen algemeen opsporingsambtenaren.
politierangen => *klik*

daarnaast is een politiefunctionaris zich dacht ik verplicht te identificeren danwel legitimeren als zijnde een politiefuncitionaris op ieder redelijk verzoek daartoe (waar dit ook wel onder valt te rekenen lijkt mij)
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 12 december 2006, 17:55:41
ja 4 aan 1 kant of 2 aan 2 kanten?? dan zijn het alsnog surveilanten  ;D ;D ;D


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #9 Gepost op: 12 december 2006, 18:10:16
ja 4 aan 1 kant of 2 aan 2 kanten?? dan zijn het alsnog surveilanten  ;D ;D ;D

overigens heeft hij in lekentaal sowieso gelijk want ze waren blijkbaar aan het surveilleren
Politie Aspirant niveau 4