Politie: opengebroken bestelbus

Auteur Topic: Politie: opengebroken bestelbus  (gelezen 5365 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #10 Gepost op: 12 december 2006, 19:42:19
"dat zou je moeten weten" heb ik niets aan, dan moet je bij mijn opleiding zijn. Ik kan tevens geen politierangen vinden in het boek, enkel dat een aangehouden verdacht onverwijld overgedragen dient te worden aan een opsporingsambtenaar. Als ik naar de politie bel dat ik een verdachte heb aangehouden zullen ze niet zo stom zijn om mensen te sturen die nog geen Algemeen Opsporingsambtenaar zijn neem ik aan.

Voor de rest is het geloof ik ook nog een feit dat een nog-niet-opsporingsambtenaar altijd onder begeleiding van een opsporingsambtenaar staat..

En het waren er 4 links, 4 rechts  ;D


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #11 Gepost op: 12 december 2006, 20:20:56
aan een aspirant en/of surveillant..... dat zijn namelijk (nog) geen algemeen opsporingsambtenaren.

Waar komt deze wijsheid vandaan? Toch niet ook een expliciet onderdeel van de beveiligersopleiding?

In casu: Veiligstellen van de goederen en noteren van gegevens lijkt mij wel minimaal.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #12 Gepost op: 12 december 2006, 20:47:09
Waar komt deze wijsheid vandaan? Toch niet ook een expliciet onderdeel van de beveiligersopleiding?

Dat onderwijs van tegenwoordig...... ;D
greetz,  Enrique


paul_hartog

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 12 december 2006, 21:41:49
weet niet waar je je beveiligingsopleiding volgt maar de rangen van de politie staan er meestal wel in
net als de opleiding BOA staat die ook in en die gaat ook iets veder in op het politiewezen


Forumspookje

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 12 december 2006, 23:08:42
aan een aspirant en/of surveillant mag jij GEEN aangehouden personen overdragen. dat zijn namelijk (nog) geen algemeen opsporingsambtenaren.

Ik zou de boeken nog maar eens induiken als ik jou was....  ::)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #15 Gepost op: 13 december 2006, 03:07:48
ik heb het zelfde ook een keer gehad.
was er ook een auto opengebroken en de radio was er uit.
Tevens was het hele dak ingetrapt alsof er dus iemand op had staan springen of wat.
Politie is er bij geweest en hebben de gegevens van de auto opgeschreven en zouden de eigenaar de volgende dag inlichten.
De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen auto en daarom lieten ze deze auto ook gewoon achter in de zelfde staat.
ze bellen hem daar egt niet het nest voor uit hoor

Nou is niet helemaal waar, in het burgelijk wetboek staat iets over zaak waarneming. Dit betekend dat de politie de verantwoording overneemt tot de eigenaar zich meldt.

mvg
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 13 december 2006, 03:09:20
die rangen zou je wel moeten weten  ;) is expliciet onderdeel van je beveiligersopleiding.
aan een aspirant en/of surveillant mag jij GEEN aangehouden personen overdragen. dat zijn namelijk (nog) geen algemeen opsporingsambtenaren.
politierangen => *klik*

daarnaast is een politiefunctionaris zich dacht ik verplicht te identificeren danwel legitimeren als zijnde een politiefuncitionaris op ieder redelijk verzoek daartoe (waar dit ook wel onder valt te rekenen lijkt mij)

Zoals gezged, duik de boeken nog maar eens in want zowel een aspirant als een surveillant zijn algemeen opsporingsambtenaar. Nadat ze natuurlijk beedigd zijn.

mvg
Mike


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #17 Gepost op: 13 december 2006, 05:44:30
Verder kun je erop vertrouwen dat als jij de mk belt voor een aanhouding dat ze iemand sturen waar je ze aan over kan dragen!


ljcdevries

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2007, 19:01:32
Goedendag,

Even terug to topic,
mij hebben ze altijd geleerd, dat als een opsporingsambtenaar, in dienst van politie, een voertuig aantreft die niet afgesloten kan worden (lees: ruit eruit), dat de opsporingsambtenaar in kwestie vanaf het moment van aantreffen verantwoordelijk is voor de auto en voor de inhoud.
In de praktijk komt het erop neer dat de lokale berger wordt gebeld, en dat deze de auto naar het bedrijf van de berger, of naar de opslagplaats van politie transporteert. Deze bergingskosten worden gedekt door de verzekering (het is immers schade!).

Met vriendelijke groeten,

Johan de Vries


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2007, 01:13:43
Goedendag,

Even terug to topic,
mij hebben ze altijd geleerd, dat als een opsporingsambtenaar, in dienst van politie, een voertuig aantreft die niet afgesloten kan worden (lees: ruit eruit), dat de opsporingsambtenaar in kwestie vanaf het moment van aantreffen verantwoordelijk is voor de auto en voor de inhoud.
In de praktijk komt het erop neer dat de lokale berger wordt gebeld, en dat deze de auto naar het bedrijf van de berger, of naar de opslagplaats van politie transporteert. Deze bergingskosten worden gedekt door de verzekering (het is immers schade!).

Met vriendelijke groeten,

Johan de Vries

IDD zoals al eerder vermelt noemen ze dat zaakwaarneming is terug te vinden in het burgelijkwetboek, uit mijn hoofd boek 6 artikel 199 of zo iets.

mvg
Mike