Hoe onafhankelijk is een toelichting van de indieners op een anti kraakwet?
Ik had niet begrepen dat je met "andere idealen" bedoelde dat ze minder geweldadig zijn geworden. Mijn fout, verkeerde aanname, ik dacht dat je bedoelde met deze uitspraak dat de krakers juist harder werden in hun optreden, excuses daarvoor.
Op het spoor zijn ook regelmatig koperdieven aktief, zegt weinig over krakers. Wel dat er overal koperdieven aktief zijn.
Als de vloeren er nog inzitten, is de eigenaar er zeer waarschijnlijk nog niet aan toegekomen deze er uit te halen.
Het gebrek aan steun aan de kraakbeweging is te verklaren, gezien het hoge "ieder voor zich gehalte" in de tegenwoordige maatschappij. Maatschappelijke steun verleen je nu alleen aan iets wat je zelf ook iets oplevert. Voort wat hoort wat tenslotte.
Die Oosteuropeanen waren hier helemaal niet gekomen als het aan mij had gelegen. De Polen schijnen alweer te verdwijnen uit ons landje, ik hoorde de kwekers uit Limburg en Brabant al weer klagen dat ze in hun eigen land (verdikkie!) nu een goed loon konden verdienen en massaal wegbleven. Bulgaren en Roemenen mogen hier nog niet werken heb ik begrepen. Wordt kraken dan toch weer een Nederlands probleem met Nederlanders?