GSM en ICE (in case of emergency)

Auteur Topic: GSM en ICE (in case of emergency)  (gelezen 31173 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 december 2006, 23:12:42
Ik vind het een goed ide, mischien dat neuws sites er ook aandacht aan kunnen besteden?

Twentenieuws-Almelo

• Senior gebruiker
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #11 Gepost op: 17 december 2006, 18:36:55
Ik vind het een goed ide, mischien dat neuws sites er ook aandacht aan kunnen besteden?

Ik zal het in de groep van de redactie (www.twentenieuws.nl ong. 1.000.000 hits per maand) smijten en ook even kijken of er een paar kranten geinteresseerd zijn

Groet Ronald

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 27 december 2006, 20:53:08
wellicht een idee om politieke partijen in gemeenten aan te schrijven? of gewoon gemeenten?
Politie Aspirant niveau 4

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 12 januari 2007, 11:14:26
Ik kreeg bericht per mail binnen:

"Van iemand die als ambulance-chauffeur werkzaam is, ontvingen wij het onderstaande bericht.
Lijkt me een goede tip, omdat het vaak heel lang duurt voordat je hoort dat er iemand in het ziekenhuis ligt.
Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers. Dit is overigens ook op het nieuws geweest). Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.
Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.
"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING!!!
Dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten contacteren.
Indien u verschillende nummers wilt opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,...
't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM en stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden."

Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en ben erg benieuwd of dit wel bij de hulpverlenersdiensten in Nederland bekend is en er ook gebruik van gemaakt word.

Groetjes Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl

bdneema

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2007, 12:32:36
Sorry voor de dubbele toppic.  ???Ik had wel gezocht op ICE  maar blijkbaar niet goed genoeg. :-\

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er

mister koek

• Junior gebruiker
  • **
  • Rode kruis EHBO-er voormalig Sigma-lid
Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2007, 19:11:51
ik kreeg onderstaand bericht toegezonden.
mijn vraag is of dit al vaker gevraagd wordt en is het de bedoeling dat dit op groter schaal gebruikt gaat worden??

bericht:

Ambulancemedewerkers hebben opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers. (is ook op het nieuws geweest).

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

Zij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency).
Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.

"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... Steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen: ICE1, ICE2, ICE3 ,...

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM, stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2007, 19:19:29
Ik heb er al meer over gehoord, daar werd wel een langere naam gebruikt, dus ICE-Thuis, ICE-Vriendin, ICE-Schoonouders, ICE-Werk etc
Wel zo handig dan weet de gene die belt met wie hij spreekt.

Het lijkt me opzich wel een handig iets, ikheb het zelf ookaleens bij de hand gehad dat iemand dermate verward was dat het evenheeft geduurd voordat we er achter waren met wie we te doen hadden en waar we deze (verder gezonde) persoon konden afleveren.

Maaarrrr....ik heb het nog niet in mijn mobiel staan, zou ook niet werken omdat je mijn pincode moet weten om hem uit de screensaver te halen, wel zo veilig voor et geval hij gestolen of verloren wordt.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

mister koek

• Junior gebruiker
  • **
  • Rode kruis EHBO-er voormalig Sigma-lid
Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2007, 19:40:21
had dit topic niet gevonden vandaar deze vraag.
bedankt voor het overzetten.

hoop op meerdere reacties en meer aandacht

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2007, 19:45:42
Ik heb er al meer over gehoord, daar werd wel een langere naam gebruikt, dus ICE-Thuis, ICE-Vriendin, ICE-Schoonouders, ICE-Werk etc
Wel zo handig dan weet de gene die belt met wie hij spreekt.

Het lijkt me opzich wel een handig iets, ikheb het zelf ookaleens bij de hand gehad dat iemand dermate verward was dat het evenheeft geduurd voordat we er achter waren met wie we te doen hadden en waar we deze (verder gezonde) persoon konden afleveren.

Maaarrrr....ik heb het nog niet in mijn mobiel staan, zou ook niet werken omdat je mijn pincode moet weten om hem uit de screensaver te halen, wel zo veilig voor et geval hij gestolen of verloren wordt.

Jacques

Dan doe je een briefje in je portemonnee met ICE nummers.... :)