Versnelling in Politie-Sirene

Auteur Topic: Versnelling in Politie-Sirene  (gelezen 14910 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #30 Gepost op: 8 januari 2007, 21:19:39
Vallen die voet- en fietspaden niet onder de openbare weg dan?

volgens mij heeft een reddingsbrigade op basis van gedogen op en om de stranden bevoegdheden/een status die min of meer gelijk is/zijn aan hulpdiensten.
Politie Aspirant niveau 4


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 8 januari 2007, 21:28:23
volgens mij heeft een reddingsbrigade op basis van gedogen op en om de stranden bevoegdheden/een status die min of meer gelijk is/zijn aan hulpdiensten.

Daar gaat het mij niet om, ik bedoelde de vraag zonder achterliggende gedachten ;) Dus of die voet- en fietspaden wel of niet onder de openbare weg vallen ;)

Het maakt mij echt niet uit dat ze met sirene rijden om tegenwoordig ook rood zwaailicht. Niemand heeft er last van en als het een goed middel is voor de dringende hulpverlenede taak vind ik het alleen maar goed :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #32 Gepost op: 8 januari 2007, 21:43:02
Daar gaat het mij niet om, ik bedoelde de vraag zonder achterliggende gedachten ;) Dus of die voet- en fietspaden wel of niet onder de openbare weg vallen ;)

Het maakt mij echt niet uit dat ze met sirene rijden om tegenwoordig ook rood zwaailicht. Niemand heeft er last van en als het een goed middel is voor de dringende hulpverlenede taak vind ik het alleen maar goed :)

mja mee eens, alleen hou dan hulpdiensten bij blauw en secundaire diensten bij oranje en niet ook nog rood er bij (waar ik overigens ook beveiliging mee zie rijden zo nu en dan ???)
zie tegenwoordig geen douane meer met groene lampen rijden maar ongeveer een jaar terug zag ik dit rondom Tiel wel regelmatig. ook zo apart..
als je wilt opvallen met een reden vraag dan toestemming voor oranje of indien je een goede reden hebt voor blauw.

nog even en het word een kermis op de weg  8)
Politie Aspirant niveau 4


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 8 januari 2007, 21:51:54
Maar zijn die voet- en fietspaden nu openbare weg of niet?? ;D

Ik weet het niet namelijk ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2007, 22:37:36
mja mee eens, alleen hou dan hulpdiensten bij blauw en secundaire diensten bij oranje en niet ook nog rood er bij (waar ik overigens ook beveiliging mee zie rijden zo nu en dan ???)
zie tegenwoordig geen douane meer met groene lampen rijden maar ongeveer een jaar terug zag ik dit rondom Tiel wel regelmatig. ook zo apart..
als je wilt opvallen met een reden vraag dan toestemming voor oranje of indien je een goede reden hebt voor blauw.

nog even en het word een kermis op de weg  8)

Groen mag niet meer omdat die tegenwoordig bij de overige hulpdiensten in gebruik zijn. Groen licht wordt gevoerd om aan te geven dat dat voertuig als eerste tp was en/of de leiding heeft over het incident..


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #35 Gepost op: 8 januari 2007, 22:51:18
Daar gaat het mij niet om, ik bedoelde de vraag zonder achterliggende gedachten ;) Dus of die voet- en fietspaden wel of niet onder de openbare weg vallen ;)

Het maakt mij echt niet uit dat ze met sirene rijden om tegenwoordig ook rood zwaailicht. Niemand heeft er last van en als het een goed middel is voor de dringende hulpverlenede taak vind ik het alleen maar goed :)

sorry, zal het eea duidelijk maken.
ik bedoelde met openbare weg, de weg voor het normale wegverkeer, ;) niet de duinpaden die alleen toegankelijk zijn voor fietsers.
Deze duinpaden zijn namelijk het drukst in de zomer, op de openbare weg rijden we in ieder geval nooit met de sirene aan, daar ging het mij om ;)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #36 Gepost op: 8 januari 2007, 22:54:22
Groen mag niet meer omdat die tegenwoordig bij de overige hulpdiensten in gebruik zijn. Groen licht wordt gevoerd om aan te geven dat dat voertuig als eerste tp was en/of de leiding heeft over het incident..

anders hebben we paars nog, deze word in de states gebruikt in rouwstoeten en bij lijkschouwers als ik mij niet vergis


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #37 Gepost op: 9 januari 2007, 02:11:58
sorry, zal het eea duidelijk maken.
ik bedoelde met openbare weg, de weg voor het normale wegverkeer, ;) niet de duinpaden die alleen toegankelijk zijn voor fietsers.
Deze duinpaden zijn namelijk het drukst in de zomer, op de openbare weg rijden we in ieder geval nooit met de sirene aan, daar ging het mij om ;)

fietspaden vallen ook onder de openbare weg  ;)
Politie Aspirant niveau 4


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #38 Gepost op: 9 januari 2007, 15:53:39
fietspaden vallen ook onder de openbare weg  ;)

je snapt toch wat ik duidelijk probeer te maken??? :-\

of moet ik er een foto'tje bij plaatsen? ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 9 januari 2007, 17:49:13
je snapt toch wat ik duidelijk probeer te maken??? :-\

of moet ik er een foto'tje bij plaatsen? ;)

Mij is het in ieder geval duidelijk hoor Erik ;)

(we zijn we way-off-topic trouwens :-X)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s