Utrecht stopt met analoog

Auteur Topic: Utrecht stopt met analoog  (gelezen 6274 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Gepost op: 14 december 2006, 19:27:21
Naar verluid zal nu ook de brandweer regio Utrecht definitief gaan stoppen met het analoge alarmeringsnetwerk (164.750).
Volgens de berichten zal morgen het 'automatisch analoog alarmeren' stoppen waarna de lijnverbindingen tussen de meldkamer naar de alarmeringszenders zullen worden ontmanteld.

Vanaf dat moment zal 'handmatig analoog alarmeren' nog tijdelijk mogelijk blijven via de noodbediening en link-doorkoppeling.

Enkele brandweer-mobilofoonfrequenties in 167MHz zijn door de brandweer Utrecht aangevraagd t.b.v. object-portofoons.
Gebruik van C2000 voor object-communicatie stuit blijkbaar op bezwaren, alsmede voortzetting van gebruik van de 'kleuren-kanalen'.




Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1 Gepost op: 14 december 2006, 23:21:21
Naar verluid zal nu ook de brandweer regio Utrecht definitief gaan stoppen met het analoge alarmeringsnetwerk (164.750).

Kleine correctie Rolf: 164.7700  ;)

groetjes Michel


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2006, 10:35:56
Tja... het is niet anders :'(

Erg jammer, scanner kan de kast in en het wordt stil in huis... (misschien dat m'n ouders dat niet heel erg vinden :P)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2006, 10:58:46
Ik kan je vertellen, het is een ramp. Vorig jaar heeft de politie Zuid-Holland zuid de stekker eruit getrokken. En als je ruim 25 jaar geluisterd hebt, is dat verschrikkelijk wennen die doodse stilte. Het was gewoon eng stil in het begin. Ik "sliep" zelf met het ding aan. Maar nu gaat het weer beter me mij..... ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2006, 11:05:03
Ik kan je vertellen, het is een ramp. Vorig jaar heeft de politie Zuid-Holland zuid de stekker eruit getrokken. En als je ruim 25 jaar geluisterd hebt, is dat verschrikkelijk wennen die doodse stilte. Het was gewoon eng stil in het begin. Ik "sliep" zelf met het ding aan. Maar nu gaat het weer beter me mij..... ;)

Blij om te horen dat het weer beter gaat Dirk :P

De politie had ik er zelf nooit opstaan 's nachts, brandweer wel. Nu moeten we het doen met zo'n pager en dan maar hopen dat je wakker wordt....

Ohja, als er mensen echt last krijgen van afkickverschijnselen moet er misschien maar een praatgroepje opgericht worden.... 8)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2006, 11:43:57
Amsterdam loeit hier nog 24/7

Daarna moet ik maar muziek luisteren ofzo :-\


MarcD

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2007, 18:26:16
Enkele brandweer-mobilofoonfrequenties in 167MHz zijn door de brandweer Utrecht aangevraagd t.b.v. object-portofoons.
Gebruik van C2000 voor object-communicatie stuit blijkbaar op bezwaren, alsmede voortzetting van gebruik van de 'kleuren-kanalen'.

Is al duidelijk van welke kanalen in 167 MHz Utrecht gebruik gaat maken (als zij toestemming krijgen)?


kevin27

  • Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2008, 21:52:07
Brandweer Houten zit onderling met de manschappen nog analoog op de oude kleuren kanalen.
er zijn wel meer korpsen die dat nog doen.
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam


arrejan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2008, 22:43:23
Blij om te horen dat het weer beter gaat Dirk :P

De politie had ik er zelf nooit opstaan 's nachts, brandweer wel. Nu moeten we het doen met zo'n pager en dan maar hopen dat je wakker wordt....

Ohja, als er mensen echt last krijgen van afkickverschijnselen moet er misschien maar een praatgroepje opgericht worden.... 8)

Waarom zou je niet wakker worden van je pager, of maakt die niet zoveel lawaai??


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #9 Gepost op: 2 februari 2008, 07:24:19
Waarom zou je uberhaupt wakker worden als je er niet uit hoeft?.....dat heb ik nooit begrepen, eerlijk gezegd.... :-\

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon