Zwervende spulletjes

Auteur Topic: Zwervende spulletjes  (gelezen 3574 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

harold

  • Gast
Gepost op: 16 december 2006, 19:14:08
Ook benieuwd waar je spullen blijven?

Laatst kwam ik op de Belgisch afdeling voor Spoed Eisende Hulp een wervelplank tegen, compleet met spider straps en headblocks, afkomstig van een ambulance van RAV Zeeland, maar de headblocks stonden gemarkeerd als zijnde eigendom van Bornkamp in Rotterdam. De spullen waren dus helemaal in Belgie belandt.
Zo zullen er wel meer spullen worden "uitgewisseld". Ook ervaringen hiermee? Wie heeft de meest exotische spullen in gebruik?




CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 17 december 2006, 16:00:18
Ik kom  zelf uit engeland, ik zit hier een bak couscous te eten uit Marroko en ik heb net een Duitser vervoerd.....hoe exotisch wil je het hebben??????????????

Even zonder gein.......theoretisch gezien zou ik altijd moeten wachten op mijn eigen spullen in het ziekenhuis, maar iedereen weet dat dat nog lang niet haalbaar is. Dan pak ik, net als iedereen, spullen uit de kast; waar het ook vandaan moge komen.

Dat spullen in Belgie liggen van RAV Zeeland is overigens niet zo gek, Zeeuws-Vlaanderen komt juist heel veel in Gent en Brugge.

Merry Christmas everybody  :)

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 18 december 2006, 23:44:06
Hoe werkt dat met bijvoorbeeld hartmonitoren na een rea als er twee ambu's t.p. zijn? Kunnen dan de monitoren gewoon uitgewisseld worden mocht dat nodig zijn?
Arts  www.alphalog.nl


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #3 Gepost op: 19 december 2006, 11:02:02
Hoe werkt dat met bijvoorbeeld hartmonitoren na een rea als er twee ambu's t.p. zijn? Kunnen dan de monitoren gewoon uitgewisseld worden mocht dat nodig zijn?
als het goed is ... ;D  behoudt iedere ambu zijn eigen monitor.
Bij het over tillen van de patiënt op de SEH wordt de patiënt direct aangesloten op de app. aldaar en als "hij niet vergeten wordt" ;D (ut gebeurd weleens  ::))
gaat hij gewoon weer met des betreffende ambu mee.

i.p. lijkt mij voor 1 reanimatie  1 monitor voldoende......als je op andere app. overgaat is het een kwestie van kabbeltjes over zetten en plakkers laten zitten :)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 19 december 2006, 11:32:20
Ik heb het hier over de straat... als er besloten wordt de patient met de ambu te vervoeren waar de hartmonitor niet uit is gehaald, kan de monitor dan gewoon gewisseld worden, of zijn de monitoren ambu-gebonden?

En ik verkies uiteraard ook de SEH-monitoren... daar kun je heel wat meer mee dan die oranje one-colour 3 lead schermpjes ;)
Arts  www.alphalog.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 19 december 2006, 12:22:26
Ik heb het hier over de straat... als er besloten wordt de patient met de ambu te vervoeren waar de hartmonitor niet uit is gehaald, kan de monitor dan gewoon gewisseld worden, of zijn de monitoren ambu-gebonden?

En ik verkies uiteraard ook de SEH-monitoren... daar kun je heel wat meer mee dan die oranje one-colour 3 lead schermpjes ;)

Je zou monitoren in principe onderling kunnen wisselen, hoewel er (bij ons) wel een autonummertje op staat. Maar dat zal zelden gebeuren hoor.... de monitor van auto 1 zit aan de patient en als je om wat voor reden dan ook besluit om de patient in auto 2 te schuiven kan je de monitor gewoon meenemen. Waarom wisselen, auto 1 is waarschijnlijk al geplunderd en is toch niet inzetbaar. Hij hobbelt rustig achter de auto aan die vervoert en na de overdracht hang je de hele boel weer terug.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #6 Gepost op: 19 december 2006, 15:05:06
Bij ons is afgesproken dat de 1e auto ook het transport doet. De chauffeur van de 2e wagen blijft achter om de rommel op te ruimen en eventueel fam mee te nemen naar het zkh. Hierna is deze wagen direct inzetbaar, want nog compleet!


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #7 Gepost op: 20 december 2006, 18:14:37
Citaat
En ik verkies uiteraard ook de SEH-monitoren... daar kun je heel wat meer mee dan die oranje one-colour 3 lead schermpjes

Waarom?

Er is landelijk afgesproken dat een monitor moet beschikken over een mogelijkheid voor 12 afl. ECG en capnometrie. Dat kun je niet zeggen van een hoop ziekenhuismonitoren. Persoonlijk werk ik met de LP 12 en deze net zo goed als welke ziekenhuismonitor dan ook.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #8 Gepost op: 20 december 2006, 22:44:40
precies! ;D

  nou....ik heb nog steeds een apart ecg app. nodig voor de 12 aflleidingen   ;D om verders te klussen en opde ambu niet.....

ons monitorekke gaat niet verders ........ ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 20 december 2006, 23:17:34
Hahaha, dacht al dat dit discussie zou opleveren  ;D

Capnometrie kun je er wel op aflezen. Wel meer trouwens... art. bloeddruk bijvoorbeeld. De enige reden dat ik ze fijner vind, is dat ze mooiere kleurtjes hebben en toch een stuk groter en duidelijker zijn  ;)
Arts  www.alphalog.nl