Als alle wetten zijn ingegaan kunnen wij ook niet meer gezien worden als vrijwilligers maar meer als part-time medewerkers we maken toch een x aantal "vaste"oefenuren per week
Weer ff het topic aanwakkerenJa er gaat voor ons (als vrijwilliger) veel veranderen de komende maanden/jaren, eerst gaat de bezem door het werk van het beroeps personeel en die gaan dan "zeuren"(niet letterlijk nemen aub!) over de vrijwilligers want WIJ kunnen/mogen met de opt-out regeling 60 uur per week "werken".
Dus met de gevolgen dat zoals nu gaande is ook de bezem door het vrijwilligers gedeeldte gaat en terecht, we werken gezamelijk voor "dezelfde" baas alleen met een aangepaste regeling/bedoeling.
Ik ben zeer benieuwd wanneer er streng gecontroleerd gaat worden op de maximum van 60 uur door de arbeids-inspectie en ben ook zeer benieuwd hoe de klappen dan gaan vallen, want zonder de vrijwilligers wordt dat brandje (in gemeente zonder beroeps personeel als voorbeeld) niet geblust.
Ik denk dat er zwaardere klappen gaan vallen als een brand is en dat de AC gebeld wordt: We hebben geen mensen hier vanwege de 3 grote branden van afgelopen week en we zitten aan het maximale aantal uren dat we mogen werken.
Het resultaat zal dan wezen een ander korps moet komen en de pers krijgt daar vanzelf wel een berichtje van via een P2000 site en gaat informeren, die krijgen vanzelf het verhaal te horen en plaatsen een bericht in een krant waardoor er weer vragen gesteld gaan worden in nederland en menig forum weer vol staat met dit soort dingen.
Ik sprak toevallig iemand van de gemeente Amersfoort:
"het is een schande dat er zo met het personeel dat dit soort (hulpverlenings)functie's om wordt gegaan, deze mensen staan dag in dag uit klaar voor iedereen en ze zijn bereid iedere calamiteit(vanuit brandweer perspectief) te verhelpen.
Deze mensen moet je koesteren niet behandelen als honden."
Mooie woorden vind ik zelf.