Ik wil wel een poging doen mijn visie hierover duidelijk te maken:
Wanneer is een lotus in jouw ogen een goede lotus?Je bent een goede lotus als je je hulpverlener (hoe giebelend hij ook aan de hulpverlening begint) zover mee krijgt dat hij serieus hulp gaat verlenen.
Je bent een goede lotus als je de achtergonden achter de letsels goed kent en dus goed weet waar je beperkingen en grenzen liggen.
Je bent een goede lotus als je weet wanneer een hulpverlener 'stuk loopt' op je casus en je hem dus een handje in de goede richting zult moeten helpen.
Je bent een goede lotus wanneer je je eigen grenzen goed kent.
Je bent een goede lotus wanneer je veelvuldig échte slachtoffers hebt geobserveerd en je spel zo waarheidsgetrouw mogelijk neer zet.
Je bent een goede lotus wanneer je alleen dát speelt wat je beheerst en je grenzen aangeeft van wat je niet beheerst.
Je bent een goede lotus als je ná de les of oefening complimenten krijgt!
Wanneer is een lotus in jouw ogen een slechte lotusJe bent een slechte lotus wanneer je denkt dat je na je opleiding met een herhalingslesje zo nu en dan denkt wel klaar te zijn.
Je bent een slechte lotus wanneer je je hulpverlener tot wanhoop drijft, zonder dat dat een oefendoel is.
Je bent een slechte lotus als je met de instructeur vooraf geen goede afspraken maakt over wat hij wil bereiken met jouw spel en achteraf niet evalueert met hem over hoe het een volgende keer wellicht anders kan.
Je bent een slechte lotus als je een spel speelt dat ver buiten je vermogens ligt of je eigen gezondheid in gevaar bent.
Je bent een slechte lotus als je met jouw spel een les of oefening benadeelt, alleen omdat jij een ´leuk´ spelletje wilt neerzetten.
Je bent een slechte lotus als je niet de tijd wilt nemen je tot in detail te verdiepen in een casus, maar die casus vervolgens wél wilt spelen.
Je bent een slechte lotus als je je eigen grenzen niet kent én aangeeft.
Je bent een slechte lotus als je te laat komt!
Nogmaals, voordat mensen zich op de ziel getrapt voelen, dit is
mijn mening... en we leven in een vrij land!