Er gaat bij brandweerduikers inzetten en oefeningen veel goed.. Echter er kunnen ook wat zaken beter...
Er zijn bevelvoerders, en OVD die denken dat ze lintje over het water kunnen spannen en iedereen uit het inzet gebied kunnen sturen.. Er zijn er ook die snappen dat je nagenoeg elke boot nodig hebt..
Er zijn brandweerduikers die erg goed kunnen duiken en kunnen uittrimmen.. En er zijn die altijd op de bodemploffen en daarna niets meer zien..
De formulering van Henk slaat nergens op.. En zoals gebruikelijk stampt tie weer op iedereens tenen.
Ik diverse situaties waar diverse leermomenten uit zijn voorgekomen en de meeste organisaties pakken dat ook met een evaluatie op...
Ik kan genoeg situaties bedenken, waarin ook Henk en zijn cornuiten een schroef zullen verliezen, of hun duiker niet meer terug kunnen vinden of slachtoffers niet correct zullen behandelen.
Ik kan nog heel veel leren, en ik weet zeker dat HOGE nog erg veel moet leren, maar dat geld voor veel reddingsbrigades en brandweer duikers..
Dus laten we hier respectvol over de inhoud hebben..
Henk zegt dat er veel mis gaat met oefeningen en inzetten
Dus hij heeft vast ergens ge registreerd met datum en tijd en plaats en welke eenheden daarbij betrokken waren...
Hier was Utrecht en Weerwater al genoemd..
Verder inzetten van brandweerduikers op een reddingsboot op groot water hebben veel nadelen..
Moet je eens proberen met windkracht 4, op het ketelmeer een duikinzet te doen vanuit een reddingsboot.. ?