Is het nu dom of slim om goede persoonlijke beschermingsmiddelen te gebruiken en dat je als je hebt ook correct gebruikt.. ?
Ik zie redders van alle typen, brandweer, ambulancediensten en reddingsbrigades, die denken dat ze veilig bezig zijn... En als het even met ze over hebt weten ze allemaal dat het vaak slimmer en verstandiger en veel veiliger kan met zeer eenvoudige middelen..
Ik vind het gek,dat er achter in een politiewagen er van alles soorten persoonlijke beschermingsmiddel liggen, van dure kogelvrije vesten, steekwerende vesten enz,maar er geen persoonlijke drijfmiddelen liggen in de vorm van een redvest of nog liever een rescue-vest..
Ik snap niet dat op een begroting van een tankautospuit met complete uitrusting er niet goede redvesten of nog liever rescue-vesten af kan.. Een gemiddelde brandweerhelm kost meer...
In ons waterrijke landje is contact met water al snel een realiteit.. Van de grachten van Amsterdam, de grote rivieren en de grote plassen, tot de waterkeringen en sloten, watergangen en duikers op het platteland..
Ik snap niet dat in de brandwacht opleidingen er nauwelijks aandacht geschonken word aan werken langs de water kant..
Ik heb een keer een ambulance team tot hun knieeen in het koude water zien staan.. De helden.. Het was een goede actie !, maar het had misschien ook slimmer gekund en een stuk veiliger voor hun..
Ik ben niet geheel onder de indruk van brandweer op en langs het water.. en ook niet zo onder de indruk van sommige reddingsbrigades die echt met gevaarlijke acties bezig zijn en hele slechte voorbeelden geven.. Er zijn gelukkig ook een aantal hele goede voorbeelden.