Discussie over het redden van dieren

Auteur Topic: Discussie over het redden van dieren  (gelezen 13450 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Gepost op: 21 december 2006, 08:47:22
het moet niet gekker worden zijn we ook al dierenarts ???
BRAN Prio 1 Inzet FRB H P PRANGSMALAAN 16 OTTERLO ( OTL ) 41205 (soort dieren: hond)  
612201949090901372      0901372 BRW Otterlo ( First Responder Team )
612201949090901060      0901060 BRW Ede ( OvD Spoed )


vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #1 Gepost op: 21 december 2006, 08:59:37
het moet niet gekker worden zijn we ook al dierenarts ???
BRAN Prio 1 Inzet FRB H P PRANGSMALAAN 16 OTTERLO ( OTL ) 41205 (soort dieren: hond)  
612201949090901372      0901372 BRW Otterlo ( First Responder Team )
612201949090901060      0901060 BRW Ede ( OvD Spoed )


Hulpverleners zijn er toch voor het redden van mens en dier  ?????

Edit:

Vorig jaar zomer heeft mijn hond een ongeval gehad op het voetbalveldje bij mij in de buurt , doordat mijn maatje zijn voorpoot tijdens een sprintje op een stok
zette schoot de voorgenoemde stok achter in zijn keel en mijn zwarte labrador van nog net geen jaar liep een slagaderlijke bloeding en een gescheurd strottehoofd op.
Dave heeft nog een paar uur geleefd en ik was blij dat de dierenarts hier op de hoek zit en hij en ik direct konden handelen maar het mocht achteraf niet baten.

Mijn punt hier is dat als er in kleinere plaatsen geen dierenarts voorhanden is ik het ten volle kan begrijpen dat deze alarmering er uit gaat , maar begrijp de reactie ook dat je denkt een first responder met prio 1 voor een hond ?

Groet Ronald


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #2 Gepost op: 21 december 2006, 09:56:40
duidelijk. maar first responder team met prio 1 ???
Naar mijn weten is redden van dier geen prio 1 inzet
'T is elke keer weer brandweer...


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #3 Gepost op: 21 december 2006, 10:21:50
Misschien een heel domme vraag, maar zou het niet kunnen zijn dat iemand bijvoorbeeld is gebeten door een hond of zo? Volgens mij hebben we gewoon niet het hele plaatje.
Vragen stellen is per definitie niet dom. Echter lijkt het me dat je dan in de alarmering als centralist geen dier zet ( :D tenzij het misschien een "honds"persoon bedraagt ::)
'T is elke keer weer brandweer...


Gast48368

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 december 2006, 10:59:31
Misschien een heel domme vraag, maar zou het niet kunnen zijn dat iemand bijvoorbeeld is gebeten door een hond of zo? Volgens mij hebben we gewoon niet het hele plaatje.

Klopt helemaal.......laten we geen "wilde" speculaties doen op 1 regeltje  :)


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 21 december 2006, 12:50:09
Naar mijn weten is redden van dier geen prio 1 inzet

Brandweer is het redden van mens en dier hé ;)

dus ook een hond verdient zijn leven net als een mens dus waarom zou een hond dan niet gereanimeerd kunnen worden ???


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 21 december 2006, 14:37:44
Misschien een heel domme vraag, maar zou het niet kunnen zijn dat iemand bijvoorbeeld is gebeten door een hond of zo?
Volgens mij hebben we gewoon niet het hele plaatje.

Inderdaad! GMS doet "gekkere" dingen dan je denkt. GMS werkt met een zogenaamd "kladblok" waarop de centralist bepaalde (aanvullende) informatie kwijt kan. De informatie die tussen haakjes staat, is -als ik goed ben geïnformeerd- afkomstig uit dit kladblok. Als daar inderdaad iets over een hond staat dan hoeft de hond niet per definitie het slachtoffer te zijn. Misschien is de melding een beetje raar opgemaakt, maar in rare situaties kun je niet onder het genot van een kop koffie even 10 minuten gaan zitten nadenken hoe je de melding zo mooi en duidelijk mogelijk kunt opmaken. De alarmering moet er gewoon uit en snel! Eenmaal uitgerukt krijgen ze wel weer nadere bijzonderheden en het is echt niet de eerste keer dat de melding geen waarheidsgetrouw beeld geeft. Zolang het adres en de Prio maar kloppen, als ze uitrukken wordt het wel rechtgezet...

Groeten, Peter.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #7 Gepost op: 21 december 2006, 15:14:17
Peter,

Je zag het van de week in Beverwijk. Ongeval met gekantelde vrachtwagen....
7 Fotograven en 2 camera teams ter plaatse...

Was het een speelgoedauto...
Was speciaal opgezet verhaal, maar het ging even om de boodschap...
Wat er op P2000 staat is voor de hulpverlener en wordt inderdaad bij gepraat via C2000
Dat wij met zn alle meelezen en daar uren over kunnen speculeren doet er niet toe...
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #8 Gepost op: 21 december 2006, 15:50:30
Brandweer is het redden van mens en dier hé ;)

dus ook een hond verdient zijn leven net als een mens dus waarom zou een hond dan niet gereanimeerd kunnen worden ???
Ik heb niet gezegd dat een honnd niet hoeft te worden gereanimeerd. Waar ik het over had zijn de richtlijnen met betrekking hoe er binnen de regels opgetreden wordt.
'T is elke keer weer brandweer...


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #9 Gepost op: 21 december 2006, 15:54:08
Inderdaad! GMS doet "gekkere" dingen dan je denkt. GMS werkt met een zogenaamd "kladblok" waarop de centralist bepaalde (aanvullende) informatie kwijt kan. De informatie die tussen haakjes staat, is -als ik goed ben geïnformeerd- afkomstig uit dit kladblok. Als daar inderdaad iets over een hond staat dan hoeft de hond niet per definitie het slachtoffer te zijn. Misschien is de melding een beetje raar opgemaakt, maar in rare situaties kun je niet onder het genot van een kop koffie even 10 minuten gaan zitten nadenken hoe je de melding zo mooi en duidelijk mogelijk kunt opmaken. De alarmering moet er gewoon uit en snel! Eenmaal uitgerukt krijgen ze wel weer nadere bijzonderheden en het is echt niet de eerste keer dat de melding geen waarheidsgetrouw beeld geeft. Zolang het adres en de Prio maar kloppen, als ze uitrukken wordt het wel rechtgezet...

Groeten, Peter.

Gegevens uit het kladbok komen niet in de pager te staan. e.e.a. wordt ingevuld bij bijv. de karakteristieken/ met behulp van parserterms. ;) Wat betreft je laatste opmerking, daar gaat het om, bij inmelden volgen de details we.
'T is elke keer weer brandweer...