EHBO koffer/doos/tas

Auteur Topic: EHBO koffer/doos/tas  (gelezen 10115 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2007, 21:28:41
Okay, dankjewel!  ;)
  Ta

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2007, 22:13:20
Ik weet inmiddels dat de gemiddelde bemensing zo'n 50 man is, dus dan zal het toch voldoende zijn om 2 grote trommels te hebben? ???

Als je toch twee koffers hebt, zou ik deze allebei blijven gebruiken en een boven en een beneden een plaats geven.
De brandwondencompressen, ACS ventielpleisters en CPREzy's die Rene noemt zou ik niet willen adviseren omdat ze prijzig zijn, relatief erg weinig gebruikt zullen worden en er voldoende acceptabele alternatieven voor zijn.

Verder werd er gewezen op bepaalde richtlijnen. Het is goed om je daarin te verdiepen of iemand te vragen die weet hoe dat in elkaar steekt.  Bedenk wel dat je als vrijwilligersorganisatie op een aantal punten daarvan vrijgesteld bent.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2007, 22:43:45
Mij is gevraagd het te regelen, de locatie is eigendom van een plaatselijke schietvereniging, en zij zullen zorg moeten dragen voor verdere verplichtingen.
Maar aangezien ze mij voor dit vragen gok ik dat ze geen bijv. bhv-ers hebben..
  Ta

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2007, 18:04:01
Mij is gevraagd het te regelen, de locatie is eigendom van een plaatselijke schietvereniging, en zij zullen zorg moeten dragen voor verdere verplichtingen.
Maar aangezien ze mij voor dit vragen gok ik dat ze geen bijv. bhv-ers hebben..

dan is het in dit geval jouw taak om hen er op te wijzen dat die verplichting er is voor hen.
ook kun je aangeven dat het misschien verstandig is bij evenementen de HAP te informeren zodat die in ieder geval weten dat er een risicovergroting is. (die risicoverzwaring moet dan natuurlijk wel ruim aanwezig zijn. beter te vaak informeren als hen ineens voor het blok zetten.

uit je verhaal maak ik op dat het de warmtebronnen en de keuken als een van de kritiekere punten ziet, wellicht een idee om brandwondenzalf en/of verkoelende zalf/creme aan te bevelen. al is er maar 1 potje van aanwezig in de keuken waar regelmatig wordt gewerkt het is iets dat niet in een standaard koffer zit dacht ik.

so far my 2 cents
Politie Aspirant niveau 4

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2007, 18:38:10
... al is er maar 1 potje van aanwezig in de keuken waar regelmatig wordt gewerkt ....

Potje  :-\, dat klinkt als "open maken en gewoon maanden zo niet jaren laten staan na eerste gebruik" ...... of je dat dan nog op je brandwond wil hebben .....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2007, 18:41:50
Potje  :-\, dat klinkt als "open maken en gewoon maanden zo niet jaren laten staan na eerste gebruik" ...... of je dat dan nog op je brandwond wil hebben .....

dat was niet de bedoeling.. het moet ook wel megenomen worden in de periodieke keuring.. maar hier staat een potje met verkoelende brandwondenzalf voor lichte verschroeingen enzo. schijnt ideaal te zijn aldus de cateraarster

Anne

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2007, 19:53:23
dat was niet de bedoeling.. het moet ook wel megenomen worden in de periodieke keuring.. maar hier staat een potje met verkoelende brandwondenzalf voor lichte verschroeingen enzo. schijnt ideaal te zijn aldus de cateraarster

Voor die doeleinden hebben we zalfgaas bij de catering liggen, wat volgens hun ook ideaal is. Voordeel is inderdaad dat je niet uit het zelfde al eerder aangebroken potje hoeft te werken.  ;)
Groet Anne

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2007, 20:47:28
Voor die doeleinden hebben we zalfgaas bij de catering liggen, wat volgens hun ook ideaal is. Voordeel is inderdaad dat je niet uit het zelfde al eerder aangebroken potje hoeft te werken.  ;)

kan ook als het maar verkoeld  ;)
en bij mijn weten zitten verkoelende middelen niet standaard in een bhv/ehbo koffer dus is het zeker in een keuken iets om bij na te denken

helm

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 21 januari 2007, 17:41:46
.........die Rene noemt zou ik niet willen adviseren .........
Ondanks dat deze vereniging misschien niet onder de arbowet valt is het toch handig om te verwijzen naar het Arbothemacahier 11 en de NEN 4000 BHV, waarin je de zaken die ik aanbeveel wel tegen komt.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2007, 22:31:06
dan is het in dit geval jouw taak om hen er op te wijzen dat die verplichting er is voor hen.

Maar is een vereniging ook daadwerkelijk verplicht om bhv'ers te hebben??

Er zijn lang niet altijd dezelfde mensen aanwezig, dus dan zouden ze tientallen bhv'ers moeten opleiden.
  Ta