Weer een discussie over Redvesten

Auteur Topic: Weer een discussie over Redvesten  (gelezen 29064 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #10 Gepost op: 25 december 2006, 23:39:52
Handhaven van de openbare orde of opsporen van strafbare feiten is dan ook NIET een onderdeel van de taakstelling van de brandweer. Hulpverlenen aan het die deze behoeven is WEL een taak van de politie, dus daar zou je de helpende hand van de agent onder kunnen scharen. De vergelijking die je maakt gaat dus niet op. Zo te zien hebben de brandweermensen het trouwens druk genoeg ;)

Mooie pix.. toch wel mooi om  de samenwerking tussen de verschillende hulpdiensten te zien.

Beetje makkelijk om aan de hand van een foto te oordelen wat die agent daar doet of niet. Als hulpverleners moeten we het samen doen. En aan de foto te zien gaat dat goed.

Is een beetje het zelfde verhaal al dat korps A sneller is in gemeente B en daar ook naar uitrukt. Jammer dan voor korps B. Het gat tenslotte om de burger en niet om onze territoriale ''verworven plaats''

En over dat restvest?  Joris ik zou de brandweer bellen. Misschien krijg je wel een schouderklopje.

Hmm een normale discussie blijkt dus niet mogelijk allemaal mensen die het beter schijnen te weten ::) allemaal al jaren werkzaam bij een van de hulpdiensten en daarbij ook veel ervaring opgedaan zeker? Het enige wat ik wilde was van gedachte wisselen (met wel gegronde argumenten waarom deze agent die plaats zou hebben daar) de reden van hulpverlenen gaat in deze dus niet op aangezien de bradnweer daar de leidende rol in heeft bij een incident. Maar 'I rest my case'. :-X
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 25 december 2006, 23:50:00
En hier gaan we gewoon weer verder

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2006, 23:54:52
Hmm een normale discussie blijkt dus niet mogelijk allemaal mensen die het beter schijnen te weten ::) allemaal al jaren werkzaam bij een van de hulpdiensten en daarbij ook veel ervaring opgedaan zeker? Het enige wat ik wilde was van gedachte wisselen (met wel gegronde argumenten waarom deze agent die plaats zou hebben daar) de reden van hulpverlenen gaat in deze dus niet op aangezien de bradnweer daar de leidende rol in heeft bij een incident. Maar 'I rest my case'. :-X

Met alle respect maar ik geef gewoon een andwoord, en om nou meteen te roepen dat een normale discussie niet kan ben ik absoluut niet met je eens. Ik geef toch een normaal andwoord met argumentering?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2006, 23:57:08

Ik neem aan dat je het over mijn eerdere bericht hebt? Dan heb je me verkeerd geinterpreteerd zoals je hierboven leest :-X

Doelde op bericht van Jeroen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
Reactie #14 Gepost op: 26 december 2006, 00:01:46
Doelde op bericht van Jeroen  ;)

Dan denken we hetzelfde wat dat betrefd ;)

Met alle respect maar ik geef gewoon een andwoord, en om nou meteen te roepen dat een normale discussie niet kan ben ik absoluut niet met je eens. Ik geef toch een normaal andwoord met argumentering?

Ik had het ook niet zozeer over jou bericht maar meer over die van Maarten.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 26 december 2006, 00:04:13
Graag een discussie op inhoudelijke argumenten van professionals en niet op gevoelens, ik vind, enz..... ;) :) Ik vind namelijk ook dat ik de staatsloterij moet winnnen...... alleen is dat nog nooit gebeurt....  ;D ;D ;D ;D ;D

Om je in te lezen (ivm herhaling van zetten) kan je ook http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5654.0 bekijken. Daar is ook al inhoudelijk gediscuseerd.

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
Reactie #16 Gepost op: 26 december 2006, 00:17:05
Graag een discussie op inhoudelijke argumenten van professionals en niet op gevoelens, ik vind, enz..... ;) :) Ik vind namelijk ook dat ik de staatsloterij moet winnnen...... alleen is dat nog nooit gebeurt....  ;D ;D ;D ;D ;D

Om je in te lezen (ivm herhaling van zetten) kan je ook http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5654.0 bekijken. Daar is ook al inhoudelijk gediscuseerd.

Dooddoeners alom... naar mijn mening juist de dingen van ik vind zijn erg belangrijk, als je het maar weet te onderbouwen. Het andere topic waar je op doelt gaat strikt over redvesten. Daar waar ik het eigenlijk niet alleen over wilde hebben, gewoon het feit dat sommige hulpverleners nogal eens andere taken gaan uitvoeren als die waarvoor ze in de basis zijn aangesteld. (ook sommige brandweercollega's gaan wel eens het verkeer staan regelen naar eigen inzicht :-X)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 26 december 2006, 00:22:44
Dooddoeners alom... naar mijn mening juist de dingen van ik vind zijn erg belangrijk, als je het maar weet te onderbouwen. Het andere topic waar je op doelt gaat strikt over redvesten. Daar waar ik het eigenlijk niet alleen over wilde hebben, gewoon het feit dat sommige hulpverleners nogal eens andere taken gaan uitvoeren als die waarvoor ze in de basis zijn aangesteld. (ook sommige brandweercollega's gaan wel eens het verkeer staan regelen naar eigen inzicht :-X)  

Start aub een eigen topic op als je geen discussie over red vesten wilt houden  ;)

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
Reactie #18 Gepost op: 26 december 2006, 00:28:05
Start aub een eigen topic op als je geen discussie over red vesten wilt houden  ;)

...of misschien zou de verplaatser van dit topic de titel aan kunnen passen...

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #19 Gepost op: 26 december 2006, 00:32:01
Dan denken we hetzelfde wat dat betrefd ;)

Ik had het ook niet zozeer over jou bericht maar meer over die van Maarten.

Oke geen probleem  ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.