Weer een discussie over Redvesten

Auteur Topic: Weer een discussie over Redvesten  (gelezen 28120 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #50 Gepost op: 24 juli 2007, 22:50:06
Naar aanleiding van de foto welke geplaatst staat in dit topic op pagina 1 bovenaan, vond ik dezelfde foto in de Sitrap van April 2007 van Brandweer Amsterdam met de onderstaande tekst ;)


Aanbesteding redvesten gestart

Een aantal oplettende lezers merkte op dat op de voorkant van het januarinummer van de Sitrap een foto stond, waarop een aantal collega’s geen redvesten droeg. De reden hiervoor is simpel: op de Amsterdamse autospuiten liggen geen redvesten! Omdat iedereen zich bewust is van het feit dat deze persoonlijkebeschermingsmiddelen voor handen moeten zijn voor iedereen, is er een krediet vrijgemaakt voor de aanschaf van redvesten. Inmiddels is er een verwervingstraject gestart. De specificaties worden beschreven en er zullen diverse leveranciers uitgenodigd worden om een offerte uit te brengen. Binnen de regionale
werkgroep materieel is geinventariseerd welke korpsen vesten nodig hebben. Zo kan er een contract afgesloten worden voor de gehele regio.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 24 juli 2007, 22:53:50
Je bent me net voor, de gehele regio Amsterdam en omstreken (waar nodig) krijgt nieuwe vesten. Waarschijnlijk de zelfde versie als die de waterpolitie heeft, alleen dan de zilver kleurige (de warmte bestendige).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #52 Gepost op: 25 juli 2007, 12:12:20
(...)
Aanbesteding redvesten gestart

Een aantal oplettende lezers merkte op dat op de voorkant van het januarinummer van de Sitrap een foto stond, waarop een aantal collega’s geen redvesten droeg.
(...)

Ze zullen toch niet indirect andere personen bedoelen... van een internet forum bijv. :P
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #53 Gepost op: 26 juli 2007, 22:43:27
Je bent me net voor, de gehele regio Amsterdam en omstreken (waar nodig) krijgt nieuwe vesten. Waarschijnlijk de zelfde versie als die de waterpolitie heeft, alleen dan de zilver kleurige (de warmte bestendige).

De bekende secumar vestjes dus ;)

Beter mee verlegen dan om verlegen. Goede zaak vind ik.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #54 Gepost op: 26 juli 2007, 23:04:25
Waarschijnlijk hè ... Is nog niet zeker!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #55 Gepost op: 31 juli 2007, 08:25:23
Leuk een redvest, volgens mij niet echt noodzakelijk, probeer maar eens in het zwembad met je bluspak de bodem te raken, dat lukt je niet ivm het grote drijfvermogen van een bluspak..........
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #56 Gepost op: 31 juli 2007, 09:26:00
Leuk een redvest, volgens mij niet echt noodzakelijk, probeer maar eens in het zwembad met je bluspak de bodem te raken, dat lukt je niet ivm het grote drijfvermogen van een bluspak..........

Wel echt noodzakelijk denk ik. Als je met je bluskleding overboord slaat zal je inderdaad niet gelijk zinken. Maar je hoofd ligt dan wel in het water. Met een redvest wordt je hoofd netjes achterover gehouden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 1 augustus 2007, 10:11:38
En hoe vaak lopen brandweermensen niet alleen in de broek met de laarzen ....
Zeker als de temperaturen een beetje stijgen tijdens een zomerse (zoek) actie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #58 Gepost op: 1 augustus 2007, 10:42:52
En hoe vaak lopen brandweermensen niet alleen in de broek met de laarzen ....
Zeker als de temperaturen een beetje stijgen tijdens een zomerse (zoek) actie.
wat heeft dat er nu weer mee te maken????

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #59 Gepost op: 1 augustus 2007, 10:49:56
Als je dus alleen een blusbroek en laarzen aan hebt, en geen jas, blijf je ook veel minder drijven....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !