Drie doden bij ongeval - Zuidbroek 03-06-2006

Auteur Topic: Drie doden bij ongeval - Zuidbroek 03-06-2006  (gelezen 14040 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 7 juni 2006, 21:20:32
Meer dan 5 km/u ga ik toch niet.

Denk dat je dan net zo goed kan gaan lopen  :P


Michelle1983

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 7 juni 2006, 21:46:52
Denk dat je dan net zo goed kan gaan lopen  :P

Dat krijg je als je halverwege het veranderen van een zin afgeleid wordt ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #32 Gepost op: 30 januari 2007, 22:25:07
http://www.ad.nl/binnenland/article1041668.ece

Drie jaar cel geëist voor ‘stoere’ dodenrit
Door LOEK MULDER

GRONINGEN - ,,Toe, niet zo hard, je houdt hem niet in de bochten.’’ De jonge passagiere voelde het onheil naderen en waarschuwde de bestuurder.
Tevergeefs, want luttele seconden later vliegt de 19-jarige Jacob M. uit Slochteren met de Honda Civic uit de bocht en rijdt in volle vaart tegen een boom. De enorme klap doodde de tweeling Michelle en Kim en hun vriendinnetje Petra, alle drie 13 jaar oud. De vierde passagiere (12) raakte zwaar gewond, evenals de bestuurder, die een slok op had.

Gisteren stond de veroorzaker van de dodemansrit, juni vorig jaar, voor de rechtbank in Groningen. Spijt had hij en hij schaamde zich dood, zei hij tegen de rechter. ,,Geen moment laat het mij los. Ik denk eraan als ik een auto hoor slippen en als ik in de spiegel kijk.’’ Het ongeluk dompelde de Groningse dorpen Noordbroek en Zuidbroek in rouw. De slachtoffers kwamen daar vandaan.

Spijt? De moeder van Petra gelooft er weinig van. Want waarom heeft Jacob nooit iets van zich laten horen. ,,Er is geen spijt, geen respect en geen schuldgevoel,’’ zei ze gisteren. Natuurlijk, de meisjes waren uit vrije wil bij hem in de auto gestapt. Maar dat verzacht geenszins de woede van de nabestaanden en Cherella, het meisje dat zwaargewond raakte, liet ze weten.

,,Hij had maar één doel: stoer doen,’’ zei de aanklager. Hij eiste drie jaar cel wegens roekeloos rijgedrag. Ook mag Jacob M. van de officier van justitie vier jaar lang geen auto meer besturen. Uitspraak over twee weken.