Ja en je kan wel artsen en verpleegkundigen neer zetten, maar zonder adequaat materiaal, kunnen die niet meer uithalen dan een ervaren EHBOér. maar gelukkig stond er op de dam een ambulance van de VZA naast hun post.
Juist, ik haal wat naar boven bij de betreffende instantie, verder blijft de discussie een beetje rustig.
Duco… jouw citaat doelde ik zelf persoonlijk niet op. Is onzin. Dan zouden er overal ambulances moeten staan en moet je het hele EHBO wezen afschaffen want als het er op aan komt hebben alleen ambulances adequaat materiaal.
EHBO’ers hebben in principe adequaat materiaal, daar twijfel ik niet aan. Het gaat mij erom dat sommige niet weten hoe het te gebruiken.
Aan de persoon die namens de organisatie reageert, ik reageer maar even zo, daar dit een forum is en mensen daar onderling met elkaar over kunnen discussiëren, leer je ook van.
Ik heb geen moeite met de organisatie op zich..... ik heb er wel moeite mee dat jullie dergelijke evenementen mogen coördineren. Puur omdat ik me afvraag of je het gebied wat EHBO inhoud niet te breed maakt. Net wat mijn naamgenoot hiervoor al zei.
Ik vind, dat EHBO, EHBO is..... coordineren zijn andere organisaties voor. Brandjes die geblust moeten worden, dan zorgen ze maar dat daar brandweer voor aanwezig is, I.P geen EHBO taak, tenzij je s.o in de fik staat. Ik bedoel maar, als er een vechtpartij is, springen EHBO’ers dan wel ambulancepersoneel er toch ook niet bovenop, dan wacht je op beveliging, dan wel politie.
Begrijp me goed, ik snap best dat het voor de co-assistenten, de leerlingverpleegkundigen, de artsen, de fysiotherapeuten, een leuke ervaring is..... maar het onderwijs op het gebied van EHBO is bedroevend slecht. Ik geloof dat de meesten weinig kaas gegeten hebben van EHBO, het is toch een andere ‘tak vak sport’.
Ik ben er dan benieuwd naar hoe jullie iemand functioneren controleren??
En wat voor cursussen jullie aanbieden en binnen welke termijn, mocht iemand bijvoorbeeld zijn EHBO niet hebben (maar wel co-assistent is), niet kan reanimeren, niet weet hoe met een AED om te gaan?
Ik moet zeggen dat ik je reactie, de manier waarop uiterst professioneel vind, klinkt aardig.... mijn opening was niet als kritiek bedoeld..... ik ben gewoon benieuwd naar de organisatie achter dergelijke instelingen/ evenementen.
Voor jouw informatie, ik ben ambulanceverpleegkundige geweest..... sinds een jaar echter, werk ik op Schiphol, compleet andere branche, en dit beval me uitstekend.