0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Volgens mij is het gewoon heel simpel Een in brandweerland zeer bekende ROGS uit Zaanstad (met de voornaam Wil) is één van de LFO-officieren van het eerste uur. Volgens mij draait hij nog gewoon dienst voor LFO-meldingen (ik zie zijn gezicht namelijk wel eens op foto's van ruimingen voorbij komen ) groeten,René de Caluwé
Dit is inderdaad hetzelfde type voertuig als uit Zaanstreek-Waterland. Nou weet ik niet of dit DE LFO bus is die hier in z-w ook rijdt. Of is er echt maar 1 bus die voor heel NL inzetbaar is?
De LFO is onderdeel van het KLPD, Nationale Recherche, Unit Operationele Expertise. De LFO staat onder dagelijkse leiding van de Coördinator LFO.De LFO-experts van politie zijn in dienst van de Nationale Recherche. De LFO-experts van brandweer worden op contractbasis betrokken van de te vormen brandweerkennisregio’s. Vooralsnog werkt de LFO met functionarissen uit enkele regionale brandweerkorpsen.De meldfunctie is gerealiseerd door samenwerking met (de meldkamer van) het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).Vaste LFO-partners zijn:het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), dat deskundigheid en onderzoekscapaciteit beschikbaar stelt en de contacten onderhoudt met het politielaboratorium te Amsterdam; de Inspectie Verkeer & Waterstaat / Divisie Vervoer, voor deskundigheid op het aspect van vervoer gevaarlijke stoffen; het openbaar ministerie vanuit haar landelijke reguliere opdracht (het optreden van het OM in concrete gevallen is aan de plaatselijke officier van justitie resp. rechter-commissaris).
Dienst: KLPD LFORoepnummer: Soort voertuig: Materiaalwagen Merk en type: Mercedes Sprinter Overige bijzonderheden: Voorzien van diverse (blauwe) signalering.
Iemand een idee van welke dienst dit zwarte busje is?filmpje:
Nieuwe Peugeot Boxer in brandweeruitvoering, kwam van de parkeerplaats van de IVIC afrijden
Deze postings passen hier ook mooi bij
LFO voertuig politie (KLPD)