ambulance medewerkers en fitheid

Auteur Topic: ambulance medewerkers en fitheid  (gelezen 4239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2007, 21:02:01
Bij de aanname van nieuwe collegea hoeft er geen pfysieke test gedaan te worden. Wel alle psychische testen etc, maar hoe je lichaam in elkaar steekt, nee. Vervolgens mag je één keer per 5 jaar naarde ARBO dienst om in een potje te piesen en ff te luisteren naar een bandje om je oren te testen en te kijken of je een vrachtwagen kan zien. Das alles, wat verplicht is.

Maar op onze kazerne, die we samen hebben met de Brandweer, is een uitgebreide fitnessruimte. Met alle denkbare toestellen, gewichten en eventuele adviezen. Deze ruimte is de gehele dag beschikbaar. Dus als je ff geen zin hebt om tv te kijken of ritten in te voeren ga je je ff afreageren op lomp lood.

Ook is deze ruimte beschikbaar als reintegratie ruimte, zodat je tijdens vervangend werk ook hier je oefeningen kan doen die opgedragen zijn door een Fysiotherapeut. En voor na het fitnessen kan je gebruik maken van de douches en kleedruimtes. Je kan dus eigenlijk wel stellen dat wij een sportschool hebben op onze post.

RR (reintegrerend aan het werk, dus uren in het hok bezig)
Elke hulpverlening start met communicatie.

kiteman

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2007, 22:39:52
ik ben voor een sport test , als ik kijk wat voor kadavers er op sommige diensten rond lopen  :D  ik heb wel eens een reanimatie gedaan ergens in den lande , de collega die mij over moest nemen kon niet eens knap massage toepassen door zijn/haar omvang
ik vind dit persoonlijk heel erg .
0ok met tillen op  is het soms bar en boos.

wil ik natuurlijk niet zeggen dat alle ter zware collega's niet functioneren , er zijn er ook bij met de conditie van een paard .

ik vind dat je zelf je verantwoording moet nemen en zelf moet gaan sporten, haal je de test niet is het je eigen probleem.

o ja een tip voor zoekende naar een boeiende sport!!

www.survivalbond.nl

mischien leuk om een hulpverlenings team te formen ??? kunnen we komend jaar in dec een mooie run in beltrum doen!!!!

groet johan :D :D