Marokkanen gooien homo in het water
door Gijsbert Termaat
AMSTERDAM - Drie Marokkaanse jongeren hebben een 38-jarige Amsterdammer gisternacht in elkaar geslagen en daarna onder dwang urenlang in het water van het Rembrandtpark in de hoofdstad laten zwemmen, terwijl ze stokken en takken naar hem gooiden.
"We waren bij mijn moeder eten en ik ging vast naar huis. Mijn partner Alexander bleef nog even en toen hij rond half één naar huis liep, werd hij bij het park tegen de grond gewerkt door drie Marokkaanse jongens", vertelt Jeroen Bulterman.
Vervolgens werd Alexander het park ingesleurd, waarbij zijn bovenkleding van zijn lijf werd gerukt en hij in één van de grote vijvers werd gegooid. "De jongens bleven aan de kant staan en gooiden takken en wat ze voor handen hadden naar hem toe. Mijn vriend moest in het pikdonker proberen alles te ontwijken en wonder boven wonder is hij niet geraakt."
Doodsangst
Het slachtoffer is volledig ingestort. " Hij heeft echt doodsangsten uitgestaan, want hij hoorde het trio in het Arabisch praten en dacht dat ze het ergste nog met hem voor hadden. In zijn beleving heeft Alexander twee uur rondgezwommen, tot een auto met groot licht dicht bij de plek arriveerde. De jongens schrokken daar zo van dat ze op de vlucht sloegen", aldus Jeroen.
Politiewoordvoerster Sita Koenders bevestigt het verhaal. "Het is een laffe actie en we zijn een diepgaand onderzoek gestart. We kijken welke reden er achter deze misselijke mishandeling zit en kijken ook of er sprake is van discriminatie."
Jeroen zegt niet te weten of het incident te maken heeft met het feit dat Alexander homo is. "Misschien zijn er meer mensen die de afgelopen tijd iets soortgelijks hebben meegemaakt en geen aangifte hebben durven doen. Ik roep hen op dat alsnog te doen, zodat de politie over nog meer informatie beschikt in hun speurtocht naar de daders."
Bron: telegraaf.nl