Een reis van ruim honderd TT gasten is vreemd begonnen maar net zo vreemd geëindigd. De groep is vrijdagavond rond 21:00 uur vertrokken vanuit Putten met vier bussen, één brandweerwagen en een tiental personenwagens.
De gehele avond werd de groep bij hun dorpscafé al in de gaten gehouden, tijdens de rit werd de groep Zwolle gevolgd door twee politiewagens. Vanaf Zwolle kreeg men de A28 geheel voor zichzelf en werden alle op en afritten door een viertal politewagens afgesloten.
Tussen Beilen en Assen heeft de ME de groep TT gasten begeleid en vervolgens de groep geleid naar de Kortbossen achter de Smelt, waar de Drentse Polite het terrein afschermde voor iedereen.
Via de voorkant van de ME afzetting kreeg de pers toegang, en via de telelens was te zien dat de situatie bij de achterste bus geheel uit de hand liep.
Een ME peleton had met geweld de toegang tot de bus gekregen en alle vijftien inzettenden gearresteerd en geboeid.
De arrestanten verklaarden: "Bij aankomst van de pers werd men opeens allemaal vriendelijk, men had de pers niet verwacht en iedereen werd spontaan weer vrijgelaten want men wilde dat gedoe niet op TV."
Drie feestgangers werden afgevoerd naar het politiebureau en toen de rest van de bussen en jongeren daar aankwamen en allen aangifte van mishandeling en onjuist gedrag van de Politie wilde doen, kwam er een voorstel van de politie om de zaak in met minne te schikken, de Jongeren zouden binnen een uur vrij zijn en de groep zal geen aangifte doen tegen de politie.
Op navraag bij Bert Peters, voorlichter van de politie Drenthe wilde hij geen verklaring afleggen voor de camera en was hij niet bereid een toelichting te geven.
http://www.112drenthe.com/newsbringer_read.php?bericht=JCDvXqGHU8PEvGLhAq2ec7goakpe9fRu7