Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 467228 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1810 Gepost op: 9 september 2007, 14:44:21
Een vergissing met fataal gevolg
door Cyril Rosman

Zaterdag 8 september 2007 - Op 30 mei om 14.15 uur opent Ilse Donkers (33) uit Chaam de deur van haar auto. Een seconde later doet ze de verschrikkelijkste ontdekking die een moeder kan doen. Op de achterbank, in het kinderstoeltje, zit het levenloze lichaampje van haar elf maanden oude zoontje Chris. Pas op dat moment realiseert ze zich dat ze hem die ochtend vergeten is naar het kinderdagverblijf te brengen. Chris heeft ruim zes uur in de auto gezeten en is overleden door uitdroging. Drie maanden na de dood van hun zoon vertellen moeder Ilse en vader Jeroen Zoon (31) over verdriet, verklaringen, schuld en hoe het nu verder moet.
 
http://www.bndestem.nl/multimedia/archive/00555/fataal_555502b.jpg
Chris overleed op 30 mei in de geparkeerde auto van zijn moeder. Moeder Ilse vergat hem naart het kinderdagverblijf te brengen. Foto Johan Wouters/het fotoburo

Ilse: "Ik had heel die woensdag fijn voor de klas gestaan op m'n school De Akkerwinde in Baarle-Nassau, daarna had ik een korte vergadering en heb ik nog wat werk van de kinderen nagekeken. Na een laatste rondje door de klas, liep ik vrolijk de trap af, wenste een collega een fijne middag en liep naar mijn auto. Ik wilde Chris gaan ophalen bij het kinderdagverblijf.

Op de seconde dat ik de autodeur opendeed, werd me duidelijk welke nachtmerrie zich had voltrokken. Mijn wereld stortte in. Hysterisch haalde ik Chris uit de auto, hopend dat hij nog leefde. Een collega heeft hem nog geprobeerd te reanimeren. Tevergeefs, Chris was al dood. Inmiddels verkeerde ik in een shocktoestand."



Jeroen: "Ik was aan het werk op kantoor. Een vrouw belde me, ik weet nog letterlijk wat ze zei: 'Ik ben een collega van Ilse en ik weet niet precies wat er gebeurd is, maar ze zijn Chrisje aan het reanimeren'. Ik heb de telefoon laten vallen en ben naar Baarle-Nassau gereden. Gelukkig kan mijn auto maar negentig kilometer per uur, anders was het nog gevaarlijk geworden, omdat je eigen leven op dat moment niet telt.

Op het moment dat ik in de auto stapte wist ik al dat ik mijn zoon had verloren. Een baby reanimeren is meer een actie van wanhoop en troost. Zo van: 'we hebben het nog geprobeerd'. Ik heb me nog nooit zo wanhopig en machteloos gevoeld als tijdens die rit. Ik ben niet gelovig, maar heb gebeden om een wonder.

In de auto vroeg ik me af wat er gebeurd kon zijn? Is hij gestikt tijdens het slapen? Verkeerd gevallen? Iets anders kan er toch niet gebeurd zijn op een kinderdagverblijf? Ik heb zelfs gedacht aan een psychopaat die met een geweer had staan schieten.

Toen ik bij school aankwam, zag ik dat Ilse helemaal hysterisch naar de koffiekamer werd gebracht. Dat bevestigde direct mijn vermoeden: Chris was dood.

Daarom ben ik direct naar Ilse gegaan. Ze zei: 'het spijt me zo' en 'sorry'. En dat ze het zó ontzettend erg vond. Ze zei dat ze Chris in de auto had laten zitten. In België was een week eerder hetzelfde gebeurd bij een vrouw, dus meer uitleg had ik niet nodig. Ik heb Ilse vastgehouden en getroost. Ik voelde verdriet, een heel groot verdriet. Chris was mijn dierbaarste bezit. Ik voel nu nog steeds onmacht, wanhoop en onrecht."



Ilse: "Uiteraard was Chris mijn dierbaartse bezit. Ik heb geen enkel moment die dag getwijfeld of ik hem wel had weggebracht. Het was een schooldag als altijd. Eenmaal op mijn werk aangekomen, was ik volledig op mijn werk gericht en werd ik meegesleept in de hectiek van die ochtend."



Jeroen: "Ik heb eenzelfde geval ooit al eens in een aflevering van Oprah Winfrey gezien. Toen had ik al meteen begrip voor de familie die dit was overkomen. Het ligt blijkbaar aan de manier waarop je hersenen werken. In ons geval is de weg naar school precies dezelfde als die naar het kinderdagverblijf. Je kon Chris niet zien zitten in de autospiegels en je hoorde hem ook zelden of nooit. Als je even afgeleid wordt, is er niets meer dat je eraan herinnert dat je, op weg naar school, nog naar het kinderdagverblijf moet.

Onderweg heeft Ilse nog in de achteruitkijkspiegel gekeken naar de achterbank en gedacht aan dat recente geval in België. 'Misschien moeten we het kinderstoeltje zo zetten dat ik Chris kan zien', dacht ze.

Op het moment dat ze langs de school reed en haar hersenen besluiten om de parkeerplaats van de school op te draaien, in plaats van vijftig meter verder te rijden naar het kinderdagverblijf, verdween Chris uit haar systeem. Ilse zag direct na het parkeren van haar auto op de parkeerplaats bij school twee collega's die ze nog even nodig had en omdat Chris inmiddels in haar 'systeem' wel was weggebracht naar het kinderdagverblijf, heeft ze haar spullen gepakt en de deur dicht gedaan.

Het is iets wat dagelijks bij veel mensen gebeurt: je vergeet iets totdat je het ziet liggen of iets anders je eraan herinnert. Het heeft te maken met vaste denkpatronen die worden aangestuurd door de hersenen en die hersenen maken geen verschil tussen een kind of iets anders. Dat besef heeft ons enorm geholpen bij de verwerking.

Was het maar niet zo warm geweest die dag, was Chris maar niet bijna onzichtbaar geweest door het zonwerende gordijntje, had Ilse's tas maar op de achterbank gelegen in plaats van voorin, had het kinderdagverblijf maar gebeld, was Chris maar niet zo lief en stil geweest... Er zijn zo veel dingen die anders hadden kunnen lopen, maar helaas zat alles die dag tegen."



Jeroen: " Het kinderdagverblijf heeft geen contact met ons opgenomen toen ze merkten dat Chris er niet was. Dat staat niet voorgeschreven in het protocol. Ik vind het erg jammer dat niemand eraan gedacht heeft dat te doen in al de tijd dat zij Chris hebben gemist. Maar dat is nu eenmaal zo. Ik verwijt de mensen niets, wel de beleidsmakers op dit gebied. Hoe is het mogelijk dat iets dergelijks ontbreekt in het protocol? Het lijkt mij één van de eerste regels die je opstelt."



Jeroen: "Wout, de inmiddels vijfjarige broer van Chrisje, was die woensdagmiddag bij oma. Zij heeft hem naar ons huis gebracht. Ik ben op mijn knieën voor hem gaan zitten en heb verteld dat Chrisje niet meer thuis zou komen, omdat hij dood is. Aan onze tranen zag hij dat het serieus was, we hebben met z'n drieën gehuild. Gelukkig heeft hij een leeftijd waarop hij nog niet alles helemaal beseft. De dag erop vroeg hij waarom wij nog huilden, want Chrisje was toch gisteren dood gegaan."



Ilse: " De eerste dagen zijn we bezig geweest met het zo goed mogelijk afscheid nemen van onze Chris. De dienst regelen, het kistje uitzoeken. Tegelijkertijd vertelde ik aan iedereen, wat er was gebeurd en hóe het heeft kunnen gebeuren. Door die gesprekken probeerde ik alles voor mezelf op een rijtje te zetten: dat het uiteindelijk niet meer is geweest dan een menselijke vergissing, met een enorm groot gevolg. De afloop was fataal doordat alles die dag tegen zat. Dat besef is belangrijk voor mijn verwerking.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1811 Gepost op: 9 september 2007, 14:44:42
(VERVOLG)
Ook belangrijk is de wetenschap dat iedereen fouten maakt in zijn leven. Mijn schoonvader zei dat bijna elk ongeluk begint bij een menselijke fout: een vliegtuig dat naar beneden stort, een verkeersongeval. Zijn dit dan allemaal slechte mensen? Natuurlijk niet, fouten maken is menselijk. Het is alleen afschuwelijk als het ineens jezelf treft. Na een paar dagen ben ik alles op gaan schrijven in een dagboek. Het gaf me een gevoel van innerlijke rust. Met alle foto's die van Chris genomen zijn, in de elf maanden dat hij bij ons is geweest, heb ik een 'Chrisje-boek' gemaakt. Als ik het boekje doorkijk, krijg ik weer even het gevoel Chrisje bij me te hebben."



Jeroen: "In de dagen na de dood van Chris hebben we ongeveer 500 brieven en kaarten gehad, uit heel Nederland, zelfs van mensen die ons niet kennen maar ons toch wilden steunen en troosten.

We hebben hechte families en een goede vriendenkring die ons helpen bij de verwerking. Ook hebben we hulp van een psycholoog. Ilse heeft geweldige vriendinnen die vastberaden zijn ons er doorheen te slepen. Allemaal hebben ze kinderen die ze naar crèches en scholen brengen. Ze zijn verdrietig, maar ook geschrokken. Als het Ilse kan overkomen, kan het hen ook overkomen. Ilse staat bij hen bekend als een lieve, zorgzame en toegewijde moeder, die haar kinderen op de eerste plaats heeft staan."



Ilse: "Mijn collega's op school hebben veel begrip. Ook zij hebben moeite met de hele gebeurtenis. Alles heeft zich bij school afgespeeld. Zij hebben dit ook een plaatsje moeten geven. Dat geldt ook voor de kinderen uit m'n klas. Ik heb veel mooie tekeningen en kaarten van ze gehad."



Jeroen: "Er zijn ook veel boze reacties geweest. Op de condoleance-site voor Chris gingen sommige mensen hard tegen Ilse tekeer. Die mensen vormen in hun hoofd een beeld van een gezin waarin haast en drukte regeren en er geen tijd is voor liefde en geborgenheid. Ik hoop dat die boosheid voortkomt uit de liefde voor hun eigen kinderen, want kloppen doet dat beeld niet."



Ilse: "Ik heb dit niet laten gebeuren, het is me gewoon overkomen. Compleet onschuldig en met de beste bedoelingen ging ik die dag werken en me inzetten voor andermans kinderen. Ik had geen flauw vermoeden dat zoiets me kon overkomen, anders had ik Chris natuurlijk één of ander alarm omgedaan of hem op de bijrijdersstoel gezet. Weet je: wat die moeder in België was overkomen, zo'n vreemd en niet te begrijpen ongeval, zou mij natuurlijk nóóit kunnen gebeuren. Ik was immers een zorgzame, gestructureerde en liefdevolle moeder, die alles onder controle had. Helaas is de waarheid anders. De woorden 'dat zal mij nooit gebeuren' zul je me niet snel meer horen zeggen."



Jeroen: "Een bepaalde mate van ongeloof bij mensen is zeker niet verkeerd, dat gevoel hebben we zelf ook gehad en hebben we af en toe nog steeds. Maar als mensen echt bot gaan reageren, dan denk ik dat ze verkeerd bezig zijn. Iedereen heeft natuurlijk recht op een eigen mening maar een beetje nadenken over de manier waarop, kan geen kwaad..."



Jeroen: "Lang voordat dit allemaal gebeurde, hadden we al besloten op 7 juli te gaan trouwen. Voor mij was de keuze vrij gemakkelijk: de bruiloft moest doorgaan. We zouden voor elkaar trouwen, omdat we van elkaar houden. Ik wilde nog steeds graag met Ilse trouwen, juist nu we elkaar zo nodig zouden hebben. We hebben de dag wel aangepast. De receptie voor de kinderen uit Ilse's klas is bijvoorbeeld niet doorgegaan en het avondfeest ook niet. 'In voor- en tegenspoed' krijgt dan wel opeens een echte betekenis. Wie begint zijn huwelijk nu met tegenspoed? Ik vind nu veel steun in het feit dat we getrouwd zijn."



Ilse: "Vlak na het ongeluk in alle hectiek, heb ik één ogenblik gedacht: de bruiloft zal niet doorgaan. Na een paar dagen nam de uitvaartverzorgster ons mee naar het bos voor een wandeling. Even uit de drukte en het volle huis, een uurtje de tijd voor ons tweeën. Al snel bleek dat we allebei

gewoon wilden trouwen en samen met Wout en alle liefdevolle herinneringen aan Chris, weer gelukkig wilden gaan worden. "



Jeroen: "Natuurlijk heeft dit ongeluk veel impact gehad op onze relatie. Maar ik verwijt Ilse niets. Het had mij net zo goed kunnen overkomen. Wat telt is dat we samen een geweldige zoon hadden. En die zijn we verloren. Hoe of wat, dat maakt niet meer uit. Samen met Wout willen we weer verder. De schuldvraag is geen onderwerp meer."



Ilse: "Dit schooljaar heeft een andere juf mijn nieuwe groep opgestart. Het onderwijs is een intensief beroep en lastig uit te voeren als je erg verdrietig bent. Vervelend genoeg is het ongeluk aan school gerelateerd, wat de plek en het werk enorm beladen maken voor me. Ik weet nog niet wanneer ik weer ga beginnen.

Wel probeer ik weer wat te ondernemen: Wout naar school brengen, boodschappen doen, alledaagse dingen zijn soms al heel moeilijk. Het gaat met ups en downs. Het is nog zo kort geleden en daardoor erg confronterend, omdat Chris er voor je gevoel bij alles gewoon bij had moeten zijn. Maar de realiteit is anders.

Ik besef dat ik altijd die moeder zal zijn die haar zoon 'vergeten' is, maar alleen in die hele korte vergissing ligt mijn schuld, niet in de verschrikkelijke afloop. De dood van Chris is een tragische samenloop van omstandigheden geweest, die ik niet had kunnen voorzien. Iedereen kent wel een verhaal van een kind dat bijna stikt, valt of verdrinkt. Gelukkig loopt het bijna altijd goed af. We hebben pech gehad in de meest dramatische zin van het woord."


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1812 Gepost op: 9 september 2007, 22:39:58
http://www.telegraaf.nl/binnenland/70492901/Man_neergestoken_na_wegjagen_katten.html?p=3,1

zo 9 sep 2007, 14:11 | 157 reacties
Man neergestoken na wegjagen katten

ARNHEM - Een 42-jarige man is in de Arnhemse wijk Klarendal neergestoken met een mes nadat hij de katten van zijn buurman had verjaagd. Een 29-jarige man is aangehouden.

Dit meldt Omroep Gelderland. Volgens het slachtoffer had hij de katten van zijn buurman verjaagd. Daarop zou de 29-jarige met een mes naar buiten zijn gekomen en het slachtoffer hebben verwond.

De politie heeft het mes in beslag genomen. De 29-jarige Arnhemmer zit in de cel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1813 Gepost op: 9 september 2007, 22:41:08
http://www.telegraaf.nl/buitenland/70493951/Machinegeweer_voor_tradionele_walvisvangst.html?p=7,1

zo 9 sep 2007, 14:38 | 6 reacties
Machinegeweer voor tradionele walvisvangst

NEAH BAY - Vijf mannen die mogelijk deel uitmaken van de Amerikaanse indianenstam Makah hebben zaterdagochtend in de staat Washington een machinegeweer met kaliber .50 ingezet bij de walvisvaart. Volgens de Amerikaanse kustwacht was een grijze walvis de voorziene buit. Het dier werd geharpoeneerd en met mitrailleurkogels bestookt, meldde de Amerikaanse zender MSNBC zondag.

De kustwacht pikte het groepje vissers op en houdt ze vast. „We staan op culturelen gronden de jacht toe. Dit geval lijkt daar tot nog toe echter niet onder te vallen”, aldus een zegsman van de nationale dienst voor zeevisserij.

De walvis overleefde het treffen met nog onbekende verwondingen en is voorzichtig op weg naar zee daarbij beschermd door de kustwacht. Later werd uit niet officieel bevestigde bronnen vernomen dat het dier inmiddels overleden is.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1814 Gepost op: 10 september 2007, 11:27:25
Dronken vrouw wil politie overrijden

Een dronken automobiliste heeft zaterdagavond geprobeerd een agent omver te rijden. Ze wilde namelijk niet met de agenten mee naar het bureau.

Twee agenten constateerden vanaf hun stalen ros dat de vrouw een beetje te hard door de binnenstad reed. Ze zetten de achtervolging in en wisten de vrouw even verderop op haar gedrag aan te spreken. Omdat de agenten de vrouw ervan verdachten te diep in het glaasje te hebben gekeken, wilden ze haar meenemen naar het bureau om daar een bloedproef af te nemen.

In plaats van het dringende verzoek te weigeren, zette ze de auto in zijn achteruit en probeerde een van de agenten omver te rijden. Deze wist echter bijtijds weg te springen. Toen het voertuig op het plaatselijke Hofplein tot stilstand kwam, rukte de andere agent het portier open en haalde de sleutels uit het contact.

Het was nu een peulenschil de alcomobiliste te arresteren en haar af te voeren naar het politiebureau. Hier heeft ze alsnog een bloedproef ondergaan. De politie denkt dat de vrouw nog meer heeft ingenomen dan alleen alcohol. Omdat de vrouw poging tot doodslag ten laste zal worden gelegd, blijft ze voorlopig nog even vastzitten

Bron: www.FOK.nl


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1815 Gepost op: 10 september 2007, 17:31:51
Laat die Belgen a.u.b. eens ophouden en doek gewoon het Rode Kruis daar op. Eerst gezeik met de prinses die voorzitter is/was, en nu dit... Goed voor het imago...

Vakbonden voeren actie tegen Rode Kruis in Mechelen


Een vijftigtal vakbondsmilitanten van de socialistische vakbond ABVV en de christelijke vakbond ACV hebben maandagochtend van 7 uur tot 10.30 uur actie gevoerd voor de hoofdzetel van het Rode Kruis in Mechelen. Ze verzetten zich tegen het ontslag van een vrouwelijke ambulancier, die ook vakbondsafgevaardigde van het ABVV is.

Op 24 augustus werd Marie-José Daems op staande voet ontslagen. De vrouw werkte als ambulancier in de afdeling Heusden-Zolder en is al vele jaren ABVV-vakbondsafgevaardigde.

De vakbond klaagt het ontslag aan en schreef een brief naar prinses Astrid, nationaal voorzitter van het Rode Kruis. Die brief werd maandagochtend in Mechelen ook overhandigd aan de directeur-generaal van het Rode Kruis.

"Wij hebben een uur met de directeur-generaal gepraat en we hebben de reïntegratie van Marie-José Daems gevraagd", zei Werner Van Heetvelde, federaal secretaris van de Algemene Centrale van het ABVV. "We hebben nog geen antwoord gekregen, maar men heeft ons beloofd om de situatie in de afdeling waar Daems werkte, opnieuw te bekijken", aldus Van Heetvelde.

Het ABVV en het ACV hebben nog acties gepland om het ontslag van de vakbondsvrouw aan de kaak te stellen. "Die acties gaan voorlopig gewoon door. Zodra we een positief antwoord krijgen op onze vraag om Daems opnieuw in dienst te nemen, worden de acties stilgelegd", luidt het. Van Heetvelde wil voorlopig niet meer details kwijt over welke acties er nog volgen.

Volgens het ABVV werd het Marie-José Daems niet in dank afgenomen dat ze de verantwoordelijken van haar afdeling (Heusden Zolder) wees op de wetten en regels die in arbeidsrelaties moeten worden nageleefd. Als afgevaardigde was Daems beschermd tegen willekeurige afdanking.

"De directie van het Rode Kruis Vlaanderen geeft toe dat ze geen geldige reden heeft om haar te ontslaan en koos dan maar om de wettelijk voorziene zware schadevergoeding te betalen", zo liet het ABVV zondag weten.

Bron: www.gva.be


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1816 Gepost op: 10 september 2007, 20:29:08
Grote storing op spoor rond Utrecht
Uitgegeven: 10 september 2007 19:42
UTRECHT - Door een storing in de systemen van de verkeersleiding waarmee wissels en seinen worden bediend, is er in en rond Utrecht geen treinverkeer mogelijk. Dat heeft ProRail maandag gemeld.

Geldermalsen/Ede-Wageningen
Door de storing kunnen ook de wissels bij Geldermalsen en Ede-Wageningen niet worden bediend, Daarom rijden ook geen treinen tussen Geldermalsen en Leerdam en tussen Ede-Wageningen en Barneveld Centrum.
De storing begon om 19.10 uur. De spoorbeheerder kan nog geen schatting geven over de duur van het oponthoud.
www.nu.nl

Staan de bedjes weer klaar in de jaarbeurs?  ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1817 Gepost op: 10 september 2007, 22:07:48
http://www.nieuwsbladdekaap.nl/index.php/page/347?&mod%5B1230%5D%5Bdetail_id%5D=146285

Nieuw redvoertuig brandweer
vandaag

HEUVELRUG/DOORN - De gemeente wil niet langer wachten met de aanschaf van een nieuw redvoertuig voor de brandweer. Het huidige 27 jaar oude redvoertuig van de brandweer gestationeerd in Doorn is versleten en nauwelijks meer operationeel te houden.
Dat gaat met hoge onderhoudskosten gepaard, waardoor overschrijding van het onderhoudsbudget dreigt. Het voertuig is essentieel voor verantwoorde brandweerzorg. De levertijd van een nieuw voertuig bedraagt ten minste één jaar. In verband met de toestand van het oude voertuig en de lange vervangingstijd wil de gemeente de aanschaf niet langer uitstellen.
De raad heeft besloten in 2008 een nieuw redvoertuig aan te schaffen. Nu is onvoorzien gebleken dat de lasten voor het nieuwe voertuig ongeveer 10.000 euro per jaar hoger uitvallen dan geraamd. De extra kosten zijn veroorzaakt door een calculatiefout bij de regionale brandweer en tussentijdse prijsverhogingen, als gevolg van strengere milieueisen voor dieselmotoren.
In verband met de te verlenen diensten aan Wijk bij Duurstede vinden er momenteel onderhandelingen plaats over de hoogte van de vergoeding. Iedere vorm van een bijdrage levert hierbij een meevaller op die het hiervoor genoemde nadeel compenseert.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1818 Gepost op: 10 september 2007, 22:09:31
http://zita.be/5/520386/1/twee-doden-door-brandende-auto-in-tunnel.html

Twee doden door brandende auto in tunnel

Twee automobilisten zijn maandag bij een ongeval met aansluitende brand in een tunnel in het Noord-Italiaanse Lecco om het leven gekomen. Tientallen mensen liepen rookvergiftigingen op, aldus de openbare Italiaanse televisie.

Een chauffeur was de controle over zijn stuur verloren en reed tegen de vangrail, waarop het voertuig onmiddellijk in brand schoot. Verschillende volgende voertuigen reden in de brandende auto Hevige rookontwikkeling bemoeilijkte het werk van de brandweer. De 4,8 kilometer lange tunnel was urenlang in beide richtingen gesloten. (SER)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1819 Gepost op: 10 september 2007, 22:11:14
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/57790

Wederom incident met tankauto op luchthaven Schiphol

Schiphol - Maandagochtend is op Schiphol wederom een tankauto betrokken geraakt bij een incident. Rond kwart voor elf vond op het platform (eco 2) een aanrijding plaats tussen een tankwagen en een vliegtuigtrekker.

De bestuurder van de tankwagen raakte bij de aanrijding bekneld. De brandweer van de luchthaven heeft de chauffeur uit zijn voertuig gehaald. Hij is overgebracht naar een ziekenhuis. Dit liet een woordvoerder van de koninklijke Marechaussee BlikopNieuws.nl weten. De brandweer is tijdens het afvoeren van de tankauto preventief ter plaatse gebleven. Dit omdat de tankwagen nog een onbekende hoeveelheid kerosine in de tank had.

Afgelopen week waren ook al twee incidenten op de luchthaven Schiphol waarbij tankauto’s betrokken raakten. Donderdag heeft een korte brand gewoed in een trekker van een tankwagen. De chauffeur van de tankauto heeft de brand met een handblusser kunnen blussen.

Dinsdagavond heeft een gekantelde tankauto op de luchthaven voor flink wat opschudding gezorgd. Door nog onbekende oorzaak raakte een trekker met oplegger op z’n kant en verloor daarbij 35.000 liter brandbare vloeistof op het platform. De chauffeur en zijn bijrijder raakte daarbij gewond.