Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 450175 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #190 Gepost op: 27 januari 2007, 04:34:59
helaas is het ongeval op de A7 die hier boven al word genoemd niet goed afgelopen :'( :'(


Dode in verkeer door gladheid

Bij een ongeluk in een zware hagelbui op de kruising van de snelweg A7 en de provinciale weg N33 in Groningen is een dode gevallen. Er vielen zeven gewonden, van wie twee ernstig. Bij het ongeval waren een ambulance, een brandweerwagen en een politieauto betrokken.

De ziekenwagen raakte door plotselinge gladheid in een hagelbui in een slip en kwam in een sloot terecht. Meteen daarna botsten er op de weg nog vijf auto's op elkaar. Er was volgens de politie sprake van een onoverzichtelijke situatie.

Het is nog niet duidelijk in welke auto het slachtoffer zat. De ziekenwagen vervoerde geen patiënt.

bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/01/art000001C741B1DB295A54.html


SanderLDK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 98
Reactie #191 Gepost op: 27 januari 2007, 09:00:27
In dit bericht wat meer info...  Het slachtoffer zat dus wel in de ambu :'(

Vrouw overlijdt door ongeval met ambulance

GRONINGEN - Een 74-jarige vrouw uit Zuidbroek is vrijdagavond om het leven gekomen bij een ongeval op de A7 bij Noordbroek. De vrouw reed mee met een ambulance die door gladheid en een hevige hagelbui van de weg raakte en in een sloot terecht kwam. Dat heeft de politie zaterdag laten weten.
Na dit ongeval stopte op de vluchtstrook een politieauto, met een agent die poolshoogte kwam nemen. Een automobilist zag de politiewagen over het hoofd en klapte er bovenop. Toen ook een brandweerwagen stopte om hulp te verlenen, knalde een tweede automobilist daar weer bovenop. In totaal raakten zeven mensen gewond, waarvan twee ernstig.  

De A7 is enkele uren afgesloten geweest voor het verkeer.

www.nu.nl


paul_hartog

  • Gast
Reactie #192 Gepost op: 27 januari 2007, 10:24:46
Vrouw overlijdt door ongeval met ambulance

Uitgegeven: 27 januari 2007 07:32
Laatst gewijzigd: 27 januari 2007 08:26

GRONINGEN - Een 74-jarige vrouw uit Zuidbroek is vrijdagavond om het leven gekomen bij een ongeval op de A7 bij Noordbroek. De vrouw reed mee met een ambulance die door gladheid en een hevige hagelbui van de weg raakte en in een sloot terecht kwam. Dat heeft de politie zaterdag laten weten.

Na dit ongeval stopte op de vluchtstrook een politieauto, met een agent die poolshoogte kwam nemen. Een automobilist zag de politiewagen over het hoofd en klapte er bovenop. Toen ook een brandweerwagen stopte om hulp te verlenen, knalde een tweede automobilist daar weer bovenop. In totaal raakten zeven mensen gewond, waarvan twee ernstig.

De A7 is enkele uren afgesloten geweest voor het verkeer.

bron:Nu.nl


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #193 Gepost op: 27 januari 2007, 11:02:55
DEN HAAG - De Explosieven Opruimingsdienst heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag de voordeur opgeblazen van een huis in de Haagse wijk Morgenstond.
 
Negen omliggende woningen zijn ontruimd. De politie vermoedde dat er explosieven en wapens lagen in het pand aan de Fluitenbergstraat. Later bleek in het huis een lading elektronica te staan, die eerder verward werd met boobytraps. Dat heeft de politie laten weten.

De bewoner van het huis is spoorloos. Politie en buren vertellen dat de man een verleden heeft als psychiatrisch patiënt. Hij zou bang en verward zijn. De politie is nog naar hem op zoek. Het kan zijn dat de man is opgenomen in een behandelcentrum. De geëvacueerde omwonenden zijn tijdelijk ondergebracht in een verzorgingstehuis. In totaal ging het om tien buurtbewoners. Zij konden pas laat in de nacht weer naar huis.

De politie is in actie gekomen, omdat buren hadden laten weten dat ze bezorgd waren over de bewoner van het huis. Ze hadden hem al enkele weken niet gezien. Toen de politie op het eerste gezicht niemand zag in de woning, is de brandweer gewaarschuwd. Die bekeek de woning van buitenaf met behulp van een hoogwerker. De brandweerlieden zagen binnen allerlei draden lopen en vermoedden dat er zogenaamde 'booby traps' lagen. Daarop is de Explosieven Opruimingsdienst gealarmeerd en zijn de omliggende huizen ontruimd. De voordeur van het huis is met een luide knal opgeblazen. Het geluid was in de wijde omgeving te horen.
'T is elke keer weer brandweer...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #194 Gepost op: 27 januari 2007, 13:31:34
Auto's botsen op eikenhouten kast

Twee auto's zijn vrijdag frontaal op een eikenhouten kast gebotst op de Oesterdam bij Tholen. De automobilisten, een 48-jarige man en een 39-jarige vrouw uit Tholen, kwamen elkaar tegemoet rijden en konden de kast niet ontwijken. Dat maakte de politie zaterdag bekend.

De kast is vermoedelijk van een andere auto gevallen. Het is nog onduidelijk wie de kast is verloren. Niemand raakte gewond, wel zijn de betrokken auto's beschadigd.

Eerder deze maand veroorzaakte een badkuip op de snelweg A27 ter hoogte van Hank een ravage. De badkuip sloeg vermoedelijk door de harde wind los van een aanhangwagen. Zeven auto's raakten betrokken bij het ongeval. Ook toen was niet duidelijk van wie de badkuip was.

www.nieuwnieuws.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #195 Gepost op: 27 januari 2007, 16:41:43
http://www.bndestem.nl/oosterhout/article1050516.ece

Disco Fun Factory gesloten
Door Rob Oostelbos

Zaterdag 27 januari 2007 - TILBURG – De Tilburgse disco Fun Factory moet van burgemeester Ruud Vreeman een maand dicht. De politie heeft op de zolder een hennepkwekerij aangetroffen. „De ruimte was verhuurd en ik heb er helemaal niks mee te maken“¸ zegt exploitant Wim van Limpt.
Fun Factory moet van Vreeman volgende week vrijdag de deur sluit en mag pas op 2 maart weer open.

Van Limpt: „Ik voel me dubbel gepakt. Ik ben anti-drugs en ik wil en heb er niets mee te maken. Bovendien valt in de sluitingsperiode het carnaval. Ik ga naar de rechter om een uitspraak.“

Vreeman: „Vanwege de criminele sfeer waarin hennepkweek plaatsvindt en het brandgevaar dat is ontstaan, heb ik de maatregel moeten nemen.“

Agenten troffen na een telefoontje op 20 december vorig jaar de hennepplantage aan in het pand van Fun Factory aan de Heuvelring. Er waren twee afzonderlijke ruimtes gemaakt die allebei volledig ingericht waren als kwekerij. Eén van de ruimtes was daadwerkelijk in gebruik. De politie trof er 640 stekjes aan.

Doordat de krachtstroom omgeleid werd vóór de hoofdzekering zat volgens Essent de stroomvoorziening in de gevarenklasse.

„Je moet er niet aan denken dat er op zolder brand was uitgebroken terwijl de disco vol was", zegt Vreeman.

Hij stelt dat Van Limpt ’op zijn minst zeer nalatig is geweest’. De exploitant heeft de zolder aan onbekenden verhuurd als atelier. Zij konden de zolder alleen bereiken via de horecazaak zelf, Van Limpt heeft nooit gecontroleerd hoe de ruimte gebruik werd en de onderverhuur was in strijd met het huurcontract.

„Mijn goeie naam gaat eraan door de sluiting“, vindt Van Limpt. „De onderste steen moet boven komen: ik heb er niets mee te maken. Dat ik van Vreeman nu dicht moet zonder dat duidelijk is wat en hoe het precies gebeurd is, vind ik erg voorbarig en erg hard. Samen met agenten heb ik de deur van de zolder opengebroken. Ik schrok me kapot toen ik de kwekerij aantrof.“

Vreeman vindt de ’nalatigheid’ van Van Limpt des te kwalijker omdat die in de zomer van vorig jaar nog er voor gewaarschuwd is dat de zolder een interessante plek voor een hennepkwekerij is.

Volgens de Algemene Plaatselijke Verordening kan Vreeman de tijdelijke sluiting van een horecabedrijf bevelen indien zich daar feiten hebben voorgedaan die de verwachting wettigen dat het openblijven gevaar oplevert voor de openbare orde, de veiligheid of gezondheid. In dit geval was er volgens Vreeman sprake van een 'zeer ernstig incident'. Dan hoeft hij geen waarschuwing te geven, maar kan hij meteen tot tijdelijke sluiting overgaan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #196 Gepost op: 27 januari 2007, 16:43:29
http://frontpage.fok.nl/nieuws/72820

 Vrouw met oogletsel klaagt vuurwerkimporteur aan
Gepost door Moniek (moniek2006) - Bron: Leeuwarder Courant
Gepubliceerd: zaterdag 27 januari 2007 @ 16:18
Icoon BinnenlandsEen vrouw uit Emmen stelt groothandel Evuco uit Joure verantwoordelijk voor een vuurwerkongeval waarbij ze blind raakte. Bij de rechtbank in Leeuwarden spande ze een civiele procedure aan tegen de vuurwerkimporteur.

Het ongeluk werd veroorzaakt door een Sky Dancer. Door het ongeluk raakte ze blind aan haar rechteroog. Dat gebeurde tijdens de jaarwisseling van 2003 op 2004 in Emmen. De vrouw werd geraakt door rondvliegende stukken van ontploft vuurwerk. Het slachtoffer heeft al een paar operaties ondergaan en moet mogelijk nog een keer onder het mes.

Voor de rechter staat vast dat één van de shots is ontploft op een hoogte van minder dan vijf meter. Dat zou blijken uit getuigenverklaringen. Rechter Tjallema kenmerkte het vuurwerk als gebrekkig. Evuco krijgt nog een kans om zich te verdedigen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #197 Gepost op: 27 januari 2007, 17:01:03
Kortsluiting in de apparatuur van de AIVD??   :P ;);D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

http://www.telegraaf.nl/binnenland/57693621/Brandje_in_El_Tawheedmoskee.html?p=1,1

za 27 jan 2007, 14:08
Brandje in El Tawheedmoskee
door onze redactie
AMSTERDAM - De Amsterdamse brandweer rukte zaterdagmiddag massaal uit voor een brandalarm in de El Tawheedmoskee.

Brandje in El Tawheedmoskee

Op de bovenverdieping van het islamitisch gebedshuis in de Jan Hanzenstraat bleek een brandje te zijn ontstaan in een doucheruimte.

Medewerkers van de moskee hadden het vuur snel onder controle, nog voordat de professionele brandweerlieden in actie hoefden te komen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #198 Gepost op: 27 januari 2007, 19:18:27
Meisje ( 8 ) overlijdt na botsing
Een frontale botsing tussen twee auto's op de Pelgrimsstraat in Rotterdam-Schiemond heeft aan een 8-jarig Rotterdams meisje het leven gekost.  
Het drama gebeurde rond een uur of twee vrijdagnacht. De auto, waarin het meisje met haar 39-jarige vader en haar 35-jarige moeder zat, werd frontaal geraakt door de auto van een 38-jarige Rotterdammer die de macht over het stuur had verloren, vermoedelijk na een inhaalmanoeuvre.
Het 8-jarige slachtoffertje overleed in het ziekenhuis. Ook haar ouders zijn opgenomen in het ziekenhuis, evenals de man die met zijn auto het ongeluk vermoedelijk heeft veroorzaakt. De vader van het kindje moest door de brandweer uit de auto worden geknipt.
 
www.rijnmond.nl
 :'(


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #199 Gepost op: 27 januari 2007, 20:04:24
Meisje ( 8 ) overlijdt na botsing
Een frontale botsing tussen twee auto's op de Pelgrimsstraat in Rotterdam-Schiemond heeft aan een 8-jarig Rotterdams meisje het leven gekost.  
Het drama gebeurde rond een uur of twee vrijdagnacht. De auto, waarin het meisje met haar 39-jarige vader en haar 35-jarige moeder zat, werd frontaal geraakt door de auto van een 38-jarige Rotterdammer die de macht over het stuur had verloren, vermoedelijk na een inhaalmanoeuvre.
Het 8-jarige slachtoffertje overleed in het ziekenhuis. Ook haar ouders zijn opgenomen in het ziekenhuis, evenals de man die met zijn auto het ongeluk vermoedelijk heeft veroorzaakt. De vader van het kindje moest door de brandweer uit de auto worden geknipt.
 
www.rijnmond.nl
 :'(
Echt vreselijk dat soort berichten :-\ :-\ :'(