Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 449308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2007, 10:01:44
Het OM zegt ook helemaal niets ...

Of het OM inderdaad iets gezegd heeft of niet kan ik niet bewzijzen.
Ik laat nu.nl aan het woord ...
In de wetenschap dat de fantasie van de media groot kan zijn. ;)


'Moordenaar 12-jarige Suzanne bekent'
Uitgegeven: 9 januari 2007 11:40
Laatst gewijzigd: 9 januari 2007 11:45
AMSTERDAM - De 45-jarige Henk van D. zou hebben bekend de 12-jarige Suzanne Wisman uit Tweede Exloërmond om het leven te hebben gebracht, zo meldt het Dagblad van het Noorden dinsdag.
Advocaat Hans Klopstra van de 45-jarige verdachte uit Nieuw-Buinen wilde een eventuele bekentenis niet bevestigen. "Mijn cliënt zit in beperking en dat betekent voor mij dat ik niets over het onderzoek van het OM naar buiten mag brengen", vertelt Klopstra in het Dagblad van het Noorden.

OM
Het Openbaar Ministerie liet tegenover het Dagblad van het Noorden weten dat "de verdachte diverse verklaringen heeft afgelegd." Zijn verklaringen worden nader onderzocht. Het OM sluit niet uit dat het de komende dagen meer details bekend maakt over de precieze toedracht en het motief van het misdrijf.
De scholiere werd op 12 december vorig jaar 's avonds dood aangetroffen aan de Valtherdijk in Valthermond. Haar onbeschadigde fiets en tas lagen op de Dreef bij Musselkanaal. Die plek is een aantal kilometers verwijderd van de Valtherdijk.
www.nu.nl
http://www.nu.nl/news/939119/13/rss/%27Moordenaar_12-jarige_Suzanne_bekent%27.html


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2007, 14:26:14
Reizigers in ademnood door overvolle trein
Uitgegeven: 10 januari 2007 14:09
VOORBURG - De Nederlandse Spoorwegen hebben woensdag in de ochtendspits een trein ontruimd op station Voorburg. De trein was onderweg van Gouda naar Den Haag en raakte bij stops in Zoetermeer en Den Haag-Ypenburg zo vol dat reizigers in ademnood raakten.
De passagiers probeerden de deuren te forceren, waarop de machinist besloot dat iedereen de trein moest verlaten.
Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen (NS) gezegd. De Telegraaf meldde op zijn website dat de trein is ontruimd nadat reizigers met elkaar op de vuist waren gegaan.
Woordvoerders van NS en de Spoorwegpolitie konden dit niet bevestigen.
www.nu.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #72 Gepost op: 10 januari 2007, 14:56:54
A4 deels afgesloten door ongeval bij Badhoevedorp
Uitgegeven: 10 januari 2007 14:50
BADHOEVEDORP - De snelweg A4 is woensdag tussen Schiphol en Badhoevedorp deels afgesloten wegens een ongeval. De hoofdrijbaan is dicht, maar het verkeer kan nog wel langs het ongeluk rijden.
Dat heeft een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten laten weten. Bij het ongeluk zijn meerdere auto's en een bestelbusje betrokken. Er zijn twee mensen gewond geraakt. Het verkeer moet rekening houden met extra reistijd. Rond 14.30 uur stond er een file van twee kilometer achter het ongeval.
www.nu.nl


14:15:16 10-01-07 28 G AMBU zijn jullie beschikbaar?  
701101415161420059 HELI     1420059 CPA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )

14:17:22 10-01-07 28 G AMBU A1 HELI a 4 ri adam 4.3 badhoevedorp  
701101417221420059 HELI     1420059 CPA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )

14:18:20 10-01-07 1 G AMBU D.D.OVD-G ZUID : A4 LI/HM 3.3/MAR MEERDERE VOERTUIGEN/SO?/MMT RDAMVLIEGT  
701101418200120088      0120088 GHOR Amsterdam ( OvDG Zuid )

14:21:57 10-01-07 1 G BRAN HV 1 AANRIJDING SNELWEG A4 L 3,3 HOOFDDORP ( HFD ) [ 681 644 646 685 ]  
701101421570101611      0101611 BRW Hoofddorp ( Bemanning TS/WO )
701101421570101610      0101610 BRW Hoofddorp ( Springbemanning )
701101421570101607      0101607 BRW Hoofddorp ( HV3-681/ Sciphol-Rijk TS-640 )
701101421570101606      0101606 BRW Hoofddorp ( TS-644 )
701101421570101519      0101519 BRW Badhoevedorp ( Kazernealarm Lichtkrant )
701101421570101500      0101500 BRW Badhoevedorp ( Groep 1 Spoed )


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #73 Gepost op: 10 januari 2007, 18:00:44
http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/article978774.ece

woensdag 10 januari 2007
Onderzoek naar illegale kroeg in afgebrande schuur

HARDINXVELD-G’DAM Teun de Graaf uit Hardinxveld-Giessendam is woest op de politie. Die stelt na een brand in zijn schuur een onderzoek in naar een illegale kroeg, die daar zou hebben gezeten.
,,Het was geen café,’’ zegt hij stellig. ,,Je mag tegenwoordig ook niks meer.’’

Dinsdagavond ontstond brand in één van de schuren bij zijn huis aan de Buitendams.

Hierdoor ontdekte de politie kratten bier, staantafels, barkrukken, jukebox en een bar in de ruimte. ,,Dit wijst erop dat hier een illegaal café heeft gezeten,’’ verduidelijkt Martine de Bas, woordvoerster van de politie. ,,We gaan nu onderzoeken of dat ook het geval is.’’

De Graaf kan deze beschuldiging niet begrijpen. ,,Ik bood klanten van mijn bedrijf in deze ruimte een kopje koffie, cola, biertje of cocktail aan. Ze konden alles krijgen. Ik had daarom mijn kantoor wat gezelliger aangekleed, met bijbehorende bar.’’

’s Avonds zat zijn 22-jarige zoon vaak met vrienden in de schuur. ,,Ze zitten hier vaak en draaien hun muziek en drinken dan ook samen een biertje. Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik schoof zelf ook regelmatig aan en dan nam ik weleens een kratje bier voor ze mee.’’

Dit gebeurde vaak in het weekend. ,,Een krat bier kost ongeveer 10 euro, dus waarom zouden zij dan in de kroeg 2,50 euro voor een glas betalen. Daarna gingen ze vaak met een taxi naar een discotheek in de regio.’’

,,Ik snap echt niet dat de politie hier een probleem van maakt. Als dit al een illegale kroeg is, dan kan ik nog wel meer voorbeelden in Hardinxveld noemen.’’


Gerco B

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 10 januari 2007, 20:02:57
Omstanders blussen autobrand aan de Bremstraat in Arnemuiden.

ARNEMUIDEN - Rond half zes woensdagmiddag werden de brandweerlieden
van brandweerpost Arnemuiden gealarmeerd voor een autobrand.

De spuitgasten rukten uit naar een parkeerplaats naast de
Bremstraat in Arnemuiden.
Terplaatse bleek dat een omstander het brandje onder de motorkap geblust had.
De brandweerlieden hebben de auto verplaatst en keerden daarna terug naar de kazerne

Ook de politie nam even een kijkje.

ZIE www.112arnemuiden.nl



Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #75 Gepost op: 10 januari 2007, 20:42:29
Dode vrouw in gierput

Uitgegeven: 10 januari 2007 17:51

ELSLOO - In een gierput aan de Kaakstraat in het Zuid-Limburgse Elsloo is woensdagmiddag een dode vrouw gevonden.

Volgens de politie is onbekend hoe de vrouw in de gierput van 10 bij 20 meter is terechtgekomen. De put ligt bij een boerderij, waarvan de dode de 59-jarige bewoonster is. Een duiker van de brandweer heeft het stoffelijk overschot eruit gehaald.

Het lichaam is weggebracht voor een lijkschouw. De echtgenoot had zijn vrouw woensdagmiddag bij de politie als vermist opgegeven.

Vlak daarna trof iemand het lichaam in de gierput aan.

Bron: Nu.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #76 Gepost op: 11 januari 2007, 11:29:33
Echtpaar stookt vuurtje in eigen huis
MAASSLUIS - Een 35-jarige man en zijn 39-jarige vriendin hebben woensdag in hun Maassluise woning een vuurtje gestookt om warm te blijven. Het stel was afgesloten van gas en licht. Om de kou te verdrijven had de man een pan gevuld met houtskool, het spul aangestoken en neergezet op de houten vloer.
Het gevolg was een roetwolk die alles in huis zwart maakte, inclusief het stel zelf, meldde de politie donderdag.
Omwonenden hadden de politie gebeld omdat er een sterke rooklucht uit de woning kwam. Agenten zagen dat de ramen openstonden. Na geroep verschenen twee zwartgeblakerde gezichten in de raamopening.

Douche
Het tweetal is aangehouden voor brandstichting. De man en de vrouw moesten mee naar het bureau waar ze onder de douche zijn gezet.
www.nu.nl


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #77 Gepost op: 11 januari 2007, 17:05:16
Gorinchem - 11/01/07 - Woensdag 10 januari is een 19-jarige man uit Boven Hardinxveld aangehouden nadat hij op een 22-jarige agente was ingereden. Omdat zij op tijd weg kon komen, raakte de auto haar niet. De agente gaf op de kruising Pompstraat /Smakheul alle verkeer een stopteken. Op dat moment waren agenten en ambulancepersoneel bezig met het reanimeren van een man die onwel geworden was en zo snel mogelijk naar het ziekenhuis overgebracht moest worden. Om de ambulance zo snel mogelijk te kunnen laten vertrekken, werd het verkeer korte tijd stilgezet. Alle automobilisten gaven gehoor aan de aanwijzingen van de agente behalve de Hardinxvelder. Die schoot uit de rij stilstaande auto's en reed richting de agente. Zij gaf de man een stopteken, maar in plaats van snelheid te minderen, leek de man juist vaart te maken met zijn auto. De agente schatte direct in dat de man zijn voertuig niet op tijd tot stilstand zou kunnen brengen en sprong opzij. Als zij dat niet had gedaan, had een aanrijding onvermijdelijk geweest. Dit werd gezien door diverse getuigen. De man ging er na het voorval met zijn auto vandoor. Nadat de politieagenten een veilige en snelle doortocht voor de ambulance verzorgd hadden, gingen zij op zoek naar de automobilist. Hij werd telefonisch getraceerd en hem werd verzocht zich te melden op het politiebureau. Dat deed de man. De agente deed aangifte. Op het bureau werd de man aangehouden op verdenking van poging doodslag danwel zware mishandeling. Hij verklaarde tijdens een eerste verhoor niet gezien te hebben dat de agente hem en al het andere verkeer, een stopteken gaf. De verdachte is in verzekering gesteld, zijn rijbewijs is ingevorderd. De politie zet het onderzoek en verhoor voort.

 :o :o :o :o :o :o :o :-\ :-\ :-\ :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


DanielB

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 11 januari 2007, 21:41:08
...

Ik snap hier gewoon het nut niet van... Wat bereik ie er mee als hij haar aanrijdt?


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 11 januari 2007, 21:50:35
Dordrecht waarschuwt voor hoog water


Dordrecht waarschuwt voor hoog water in de binnenstad als gevolg van de zuidwesterstorm.
 

Donderdagavond om tien over half twaalf wordt al een stand verwacht van 1 meter 80 boven NAP. Vrijdagochtend wordt de hoogste stand verwacht van 2 meter boven NAP.

Daardoor kunnen de laagste kades in Dordrecht onderlopen. Uit voorzorg wordt parkeerplaats Kraansteiger gesloten.