Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 458818 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #740 Gepost op: 10 april 2007, 22:21:17
Heeft het misschien ook hier iets mee te maken?
19:15:44 10-04-07  -GROUP- PRIO 1 Woningbrand : BUSSEMAKERSTRAAT 10 7622KW : BORNE 1331BRN 1251HGN

is nl. om de hoek.


Klopt dit heeft allemaal met elkaar te maken,

Foto's staan op www.twentenieuws.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #741 Gepost op: 11 april 2007, 09:13:17
Motorambulance in regio Rijnmond
De Ambulance Zorg Rotterdam-Rijnmond begint deze zomer een experiment met motorambulances. Die moeten een verpleegkundige snel op de plek van een ongeluk brengen als een normale ambulance er moeilijk bij kan komen of de traumahelicopter niet goed kan landen bij het ongeval.
De motorambulance wordt bemand door twee verpleegkundigen. Ze kunnen helpen bij een hartaanval en zuurstoftekort. Ook kunnen ze een slachtoffer stabiliseren.
De proef met de motorambulances duurt een jaar. In andere regio's wordt de motorambulance al ingezet.
www.rijnmond.nl

Motorambulance als vervanging van MMT (als die niet kan landen) ???


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #742 Gepost op: 11 april 2007, 10:07:17
Toevoeging:

De motorlances gaan niet vanaf deze zomer rijden, maar vanaf November. Dit komt door de besluitsvorming in de politiek (GRRR...!).


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #743 Gepost op: 11 april 2007, 10:19:20
Toevoeging:

De motorlances gaan niet vanaf deze zomer rijden, maar vanaf November. Dit komt door de besluitsvorming in de politiek (GRRR...!).

Vertel eens wat meer.......dan zitten alle media ernaast  ;)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #744 Gepost op: 11 april 2007, 10:19:30
HARDERWIJK - Een 3-jarig jongetje is dinsdagmiddag verdronken in een vijver aan de Couperuslaan in Harderwijk. Dat heeft de politie Noord- en Oost- Gelderland bekendgemaakt.

Kinderen vonden het jongetje in de vijver en een buurtbewoner heeft hem eruit gehaald. Hulpverleners hebben langdurig geprobeerd om het kind te reanimeren. Ook de traumahelikopter was ter plaatse.

Het kind is per ambulance naar het UMC in Utrecht gebracht, waar hij is overleden. De politie is nog bezig met een onderzoek naar de toedracht van de verdrinking.

www.rtvgelderland.nl

http://www.helicopterfoto.nl.nu/couperus.htm


Michelle1983

  • Gast
Reactie #745 Gepost op: 11 april 2007, 10:34:42
Motorambulance in regio Rijnmond

Wat langer artikel, afkomstig van www.ad.nl

Motorambulance om files te ontwijken

ROTTERDAM - De Ambulance Zorg Rotterdam-Rijmond (AZRR) zet de vanaf deze zomer motorambulances in om de strijd met de slechte aanrijtijden aan te gaan. In de wat landelijkere gemeenten komen veel van de ambulances te laat. Deels komt dat door slechte bereikbaarheid.

,,Op de N57 (Brielle - Zeeland) is er bijvoorbeeld voor een ambulance geen mogelijkheid om een file te passeren en die willen er vooral in de zomer nogal eens staan,’’ zegt Tjerk Bruinsma, voorzitter van de AZRR. ,,Nu sturen we een traumahelikopter, terwijl die daar niet voor bedoeld is.’’

Een motorambulance kan de patiënt niet vervoeren, maar wel stabiliseren. Bruinsma: ,,De ambulance zorgt er vervolgens voor de patiënt binnen het golden hour in het ziekenhuis is. Een patiënt die binnen het uur wordt geopereerd, heeft de grootste overlevingskansen.’’

Maar als iemand een zeer ernstige hartaanval of zuurstoftekort heeft, dan is de enige kans om te overleven hulp binnen drie à vier minuten, stelt Bruinsma. ,,Dat halen ambulances nooit. Daarom ben ik ook zo blij dat brandweerauto’s worden uitgerust met defibrillatoren (AED’s). Die zijn vaak veel sneller bij het slachtoffer.’’

Op termijn worden politiewagens ook uitgerust met zo’n AED. Agenten kunnen dan bij een hartstilstand reanimeren, in afwachting van de ambulance.

In de regio Dordrecht is er in 2003 een proef geweest met motorbroeders, maar die heeft geen vervolg gekregen. Ambulancedienst Zuid-Holland-Zuid sluit niet uit dat ze in de toekomst wel ambulancemotoren gaat inzetten.

Elders in Nederland is de motor een ’groot succes’. In Gelderland-Zuid is de overschrijding van de aanrijtijden met drie procent afgenomen. Volgens de directeur van de Gelderse ambulancedienst heeft de motorambulance levens gered.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #746 Gepost op: 11 april 2007, 10:37:44
Vertel eens wat meer.......dan zitten alle media ernaast  ;)

Het was in eerste instantie het plan om ze begin April al te laten rijden, maar door de besluitsvorming (god mag weten waarom?) is dit niet doorgegaan. Aan het materiaal ligt het niet! Ik heb deze informatie eergisteren aangevraagd aan de materiaalman van de AZRR.


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #747 Gepost op: 11 april 2007, 10:41:23
Het was in eerste instantie het plan om ze begin April al te laten rijden, maar door de besluitsvorming (god mag weten waarom?) is dit niet doorgegaan. Aan het materiaal ligt het niet! Ik heb deze informatie eergisteren aangevraagd aan de materiaalman van de AZRR.

Goed, we wachten het wel af...

Ps Plaats jij nog een bericht, bij evenementen, van de opendag van de brandweer Spijkenisse binnenkort ?


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #748 Gepost op: 11 april 2007, 10:42:54
Ja die plaats ik zeer binnenkort. Ik ga er zelf niet heen, dan sta ik lekker in Vlaardingen. Is veel leuker dan met al die mensen te staan die denken dat ze geintresseerd zijn XD


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #749 Gepost op: 11 april 2007, 10:45:42
Ja die plaats ik zeer binnenkort. Ik ga er zelf niet heen, dan sta ik lekker in Vlaardingen. Is veel leuker dan met al die mensen te staan die denken dat ze geintresseerd zijn XD

 ;D

Ik krijg het nog druk die dag, volgens mij wil ik iets teveel  :|

Maar we zullen maar on topic gaan voordat we een mod achter ons aan hebben zitten  O0 :P