Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 458814 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #750 Gepost op: 11 april 2007, 10:47:29


Maar we zullen maar on topic gaan voordat we een mod achter ons aan hebben zitten  O0 :P

Bingo!  >:D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #751 Gepost op: 11 april 2007, 12:07:50
Jongen (14) mishandelt agente

AMSTERDAM - De Amsterdamse politie heeft dinsdag een 14-jarige jongen aangehouden die een agente zou hebben mishandeld. Hij zou de vrouw in het gezicht hebben geslagen en haar hebben geprobeerd te wurgen, aldus een politiewoordvoerder woensdag.

Agenten zagen twee jongens op een bromfiets. Ze reden zonder helm en het voertuig had geen kenteken. Toen de politie hen wilde stoppen, gingen ze ervandoor. Het tweetal kwam even later echter ten val. De agenten wilden de jongens aanhouden, maar de bestuurder van de brommer ging de agente te lijf. Doordat haar collega de vrouw te hulp moest schieten, kon de andere jongen ontsnappen.

Bron: www.ad.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #752 Gepost op: 11 april 2007, 12:10:49
Potgronddief gepakt door gat in zak

Door het volgen van een spoor van aarde, heeft de politie van Harlingen afgelopen nacht een diefstal opgelost. De agenten zagen een 34-jarige inwoner van de gemeente met drie zakken potgrond achterop de fiets voorbij komen, waarna ze de man aanhielden voor nader onderzoek.

Hij gaf aan de potgrond gevonden te hebben in de Domela Nieuwenhuisstraat, maar helaas voor hem was een van de zakken lek. De agenten volgden een spoor van hoopjes gemorste grond terug naar de Gamma aan de Roordaweg, waar achter het hek een pallet met identieke zakken potgrond stond. Ontkennen had geen zin meer voor de nachtelijke hovenier. Bij het fouilleren van de man bleek hij ook in bezit te zijn van een wikkel speed.

Bron: www.fok.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #753 Gepost op: 11 april 2007, 19:24:12
Brandende composthoop na 27 uur geblust


Uitgegeven: 11 april 2007 11:09
Laatst gewijzigd: 11 april 2007 11:11

AMSTERDAM - De brandweer heeft woensdagochtend na 27 uur een brandende composthoop geblust in het Groningse Sappemeer. De brand brak in de nacht van maandag op dinsdag uit op een composteringsterrein aan De Vosholen in de gemeente Hoogezand-Sappemeer.

Woensdagochtend rond 05.30 uur waren de vlammen gedoofd. Het vuur zorgde voor veel rookoverlast.
Aanvankelijk wilde de brandweer het vuur gecontroleerd laten uitbranden omdat blussen alleen maar voor meer rook zou zorgen. In de loop van dinsdagmiddag is de brandweer toch gaan blussen. "Veel vuur gaat uit door zuurstofgebrek, maar uiteindelijk blijft er toch vuur over dat moet worden geblust", verklaart een gemeentewoordvoerder.

Oorzaak

Het is nog niet duidelijk of de oorzaak van de brand wordt onderzocht. "De vraag is of je nog wat boven kunt halen", legt de woordvoerder uit. Het composteringsterrein van de gemeente is zo groot als een half voetbalveld.

(c) Novum

www.nu.nl


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #754 Gepost op: 11 april 2007, 22:38:31
Aantal motorongevallen met letsel gedaald

Het aantal letsels door motorongevallen is de afgelopen jaren flink gedaald. Tussen 2001 en 2005 zijn jaarlijks 7.400 motorrijders na een ongeval behandeld op een Spoedeisende Hulpafdeling van een ziekenhuis. In deze periode is het aantal spoed eisende hulp (SEH)-behandelingen met 25 procent afgenomen. Dit maakt Consument en Veiligheid bekend

In verreweg de meeste gevallen, (93 procent) was het slachtoffer de bestuurder. In ongeveer vijf procent van de gevallen betrof het een bijrijder of een passagier. Bij twee procent is het onbekend of het slachtoffer bestuurder dan wel passagier was.

Het totale aantal verkeersslachtoffers op SEH-afdelingen ligt jaarlijks op gemiddeld 130.000. Motorrijders nemen daarmee dus ruim vijf procent voor hun rekening.

Hoewel het aantal letsels door motorongevallen is gedaald, overlijden er jaarlijks gemiddeld 86 motorrijders na een verkeersongeval. Dit is negen procent van alle verkeersdoden.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/47057

Ik weet niet waar ze dit vandaan hebben gehaald, maar ik zie de motorslachtoffers toch behoorlijk stijgen :o


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #755 Gepost op: 12 april 2007, 00:05:45
Theater mist 35 toneellampen

De ex-medewerker van theater De Uitstek in Zwijndrecht is aangehouden voor het verduisteren van 35 toneellampen.
uitgegeven: 12:04 11-04-2007 gewijzigd: 19:04 11-04-2007

De Dordtenaar zou de toneellampen eind 2005 hebben meegenomen, kort nadat het licht in het theater vervangen was. Dat werd pas ontdekt nadat de man bij het theater ontslagen was.

Volgens theater De Uitstek werkten veel oude lampen nog en hadden ze een waarde van ongeveer 10.000 euro. Zowel het theater als de politie hebben meermalen gevraagd waar de lampen gebleven zijn, maar de man gaf taal noch teken. Daarom is hij nu opgepakt.

Bron: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=43194

Damn, in dat theater werk ik... Vaak met die gast samengewerkt, een van de beste lichttechnici die ik ooit ben tegen gekomen. En dan dit... Vreemd gevoel hoor :(


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #756 Gepost op: 12 april 2007, 11:36:13
Theater mist 35 toneellampen
Damn, in dat theater werk ik... Vaak met die gast samengewerkt, een van de beste lichttechnici die ik ooit ben tegen gekomen. En dan dit... Vreemd gevoel hoor :(
Ik ken het, in de supermarkt waar ik werk mist ook telkens geld uit de laden. En dat met 30 man die ik allemaal ken.  :-X
343, never forget.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #757 Gepost op: 12 april 2007, 14:55:37
Ontslagen Tilburger gooit kokend water in gezicht baas

TILBURG - De politie heeft donderdagochtend een 21-jarige Tilburger gearresteerd die uit woede over zijn ontslag een beker kokend water in het gezicht van zijn 47-jarige baas had gegooid. Het slachtoffer liep daarbij lichte brandwonden en oogletsel op, meldde een woordvoerder.

De uitzendkracht kreeg ontslag aangezegd omdat hij zich meerdere keren niet aan afspraken over verlof en huisartsbezoek had gehouden. Zijn baas en collega's wisten hem in bedwang te houden tot de politie arriveerde. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt voor mishandeling.

Herstellen

Het slachtoffer heeft voorlopig nog flink last van de verwondingen maar zal volgens een arts volledig herstellen.

Bron: www.nu.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #758 Gepost op: 12 april 2007, 15:03:23
rond een uur of 1 was het in tilburg ook goed raakt hoorde veel sirenes maar zat helaa in de les
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #759 Gepost op: 12 april 2007, 15:20:37
Krokodil bijt arm van dierenarts af

Drama in Taiwan. Een krokodil heeft in de zoo van Shaoshan de arm van een dierenarts afgerukt. Na twee schoten, loste het beest de arm. De arm kon opnieuw aangenaaid worden en de dierenarts stelt het relatief goed.

Onvoldoende verdoofd
De krokodil werd met een pijltje verdoofd want het dier moest medicatie krijgen. Toen de dierenarts zijn arm door het traliewerk stak, hapte het beest toe. De verdoving bleek onvoldoende te werken.

HLN