Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 462114 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #940 Gepost op: 9 mei 2007, 11:41:19
Brandweer kan niet sneller bij jeugdinrichting zijn
OVERBERG -  De aanrijtijd van de brandweer naar de Justitiële Jeugdinrichting in Overberg blijft te lang.
Bij een brandmelding duurt het zo'n elf minuten voor de brandweer er is, terwijl zeven minuten de wettelijk eis is.
Gemeente de Utrechtse Heuvelrug zegt niets te kunnen doen aan het probleem.
Bij een inspectie van de brandveiligheid in november vorig jaar bleek de jeugdinrichting er ook op andere gebieden slecht af te komen. Daar is inmiddels wel wat aan gedaan.
Het onderzoek naar de brandveiligheid in Overberg werd gedaan naar aanleiding van de Schipholbrand. In oktober 2005 kostte die elf gedetineerden van het cellencomplex het leven.
www.rtvutrecht.nl

Als de berg niet naar Mohammed komt, moet Mohammed naar de berg gaan.
Wat staat er nou te ver weg, de inrichting of de kazerne?  :-\


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #941 Gepost op: 9 mei 2007, 12:41:47
Auto rijdt in bed van Roemeen

Een man uit Boekarest is wakker geworden met een auto naast zich in bed. De Roemeense Iulian Stan lag te slapen toen een bestuurder van een 4x4 de gevel van zijn huis ramde en zijn SUV in zijn bed parkeerde.

Stan kwam er met de schrik vanaf, maar hoe. "Hij heeft geen schrammetje", vertelt een politieman. "Maar hij is op centimeters van de dood ontsnapt. De schok was zo groot, dat hij nog steeds niet kan spreken. We hebben hem moeten vragen zijn verklaring zelf uit te schrijven."

HLN


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #942 Gepost op: 9 mei 2007, 21:20:17
http://www.destentor.nl/zutphen/article1396833.ece

Brandweer Zutphen tuint in oefening marechaussee
door Peter ten Cate

ZUTPHEN - De brandweer Zutphen rukte woensdagmiddag met gillende sirenes uit na een melding over een binnenbrand aan de Havenstraat. Eenmaal ter plekke bleek het echter om een wel heel realistische oefening van de bijstandseenheid (BE) van de Koninklijke Marechaussee te gaan.


Daarbij waren bij een voormalig Reesinkpakhuis onder meer oliedrums in de fik gestoken en knokten vermeende hooligans met in gevechtspakken gestoken marechaussees.
De walmende vaten werden door passerende automobilisten voor brand aangezien. Zij alarmeerden de plaatselijke brandweer die onmiddellijk in actie kwam.
Overigens heeft de Koninklijke Marechaussee de brandweer Zutphen enige tijd geleden al geinformeerd over de op handen zijnde oefening. De spuitgasten reageerden niet aangebrand op de valse melding. De marechaussees konden er zelfs wel de lol van inzien.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #943 Gepost op: 9 mei 2007, 21:33:38
Ingebeelde vriend te koop op eBay

Een man uit het Britse Newport biedt zijn ingebeelde vriend te koop aan op eBay. Met succes, want het hoogste bod staat voorlopig op 1.550 pond (2.282 euro). "Mijn ingebeelde vriend Jon Malipieman wordt te oud voor mij nu ik 27 jaar geworden ben. Hij is zeer vriendelijk in de omgang. Als u hem koopt, vertel ik u waar hij van houdt en wat hij haat. U krijgt er ook zijn persoonlijke karakterschets bij", prijst hij zijn 'koopwaar' aan in een advertentie.

De verkoper, die zichzelf 'thewildandcrazyoli' noemt, heeft intussen al meer dan 20 vragen gekregen van geïnteresseerden. Hieronder een bloemlezing:

Vraag: Hoe weet ik dat hij zal komen opdagen? Ik wil namelijk niet voor de gek gehouden worden.

Antwoord: Daar heb ik begrip voor. U krijgt Jon netjes opgestuurd in een enveloppe. Op het bijbehorende briefje zal u alles vinden wat u over hem hoeft te weten.

Vraag: De vorige keer dat ik iemands ingebeelde vriend kocht, kwam er nooit een hechte vriendschap van. Hij sprak eigenlijk zelden tegen mij. Zal Jon anders zijn?

Antwoord van Jon: Ja, ik zal anders zijn. Ik maak graag nieuwe vrienden en zou zoveel tegen je praten dat je me kotsbeu wordt. Ik zou je al mijn hobby's en interesses verklappen.

Vraag: Kan ik hem terug sturen als we niet overeen komen?

Antwoord: Het spijt me, dat is niet mogelijk. Ik kan je wel een nieuwe vriend sturen als hij je niet aanstaat.

Vraag: Ik ben muzikaal aangelegd maar heb geen vrienden... Speelt hij luchtgitaar?

Antwoord: Ja, hij is een professionele luchtgitaarspeler en zou dolgraag je vriend worden.

Vraag: Is hij vrijgezel?

Antwoord: Jazeker. Vroeger was hij een playboy, maar nu is hij eerder op zoek naar een leuke en duurzame relatie.

(HLN)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #944 Gepost op: 9 mei 2007, 22:36:36
http://www.telegraaf.nl/binnenland/63331341/Bejaard_echtpaar_ligt_maanden_dood_in_woning.html?p=5,1

wo 9 mei 2007, 21:24 | 6 reacties

Bejaard echtpaar ligt maanden dood in woning

VENLO - De politie heeft woensdagmiddag een bejaard echtpaar dood gevonden in hun woning aan de Gulikstraat in Venlo. De man en de vrouw zijn begin maart nagenoeg gelijktijdig een natuurlijke dood gestorven. „Puur toeval”, zei een woordvoerder van de politie.

Van een misdrijf is volgens hem geen sprake. Het tweetal leidde een teruggetrokken bestaan. Buurtbewoners belden de politie woensdag dat ze het echtpaar al lange tijd niet meer gezien hadden. In de woning vond de politie de in verregaande staat van ontbinding verkerende lichamen.


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #945 Gepost op: 10 mei 2007, 20:15:18
Bij een medewerkster van de politie  
  Zuid-Holland-Zuid is open tuberculose
  vastgesteld.De 26-jarige vrouw werkt  
  bij de administratie in het districht
  Dordrecht/Zwijndrechtse Waard.        
                                        
  De vrouw heeft zo'n tien collega's    
  besmet met de tbc-bacterie,maar zij  
  zijn niet ziek geworden en kunnen ook
  niemand anders besmetten.            
                                        
  De GGD gaat ook andere collega's van  
  de vrouw controleren op sporen van    
  tuberculose.De infectieziekte kan    
  alleen overgebracht worden door      
  iemand die open tbc heeft en hoest of
  niest.De kans dat iemand die besmet  
  is ook echt ziek wordt,is heel klein.

www.rijnmond.nl


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #946 Gepost op: 10 mei 2007, 20:42:50
Tja...wat moet iemand hierop reageren?


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #947 Gepost op: 10 mei 2007, 20:52:40
Tja...wat moet iemand hierop reageren?

Tja de politie heeft zelf een persbericht uit laten gaan.
Dus stel ook aan politie ZHZ de zelfde vraag?
Maar je hoeft niet altijd te reageren, maar sommige zaken als ter kennisgeving aan te nemen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #948 Gepost op: 10 mei 2007, 20:57:39
Je kan 'm ook bij "Inzetverslagen/actueel  - uit de media" plaatsen. Daar wordt meestal ook niet op persberichten gereageerd.. ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #949 Gepost op: 10 mei 2007, 22:40:39
http://www.telegraaf.nl/binnenland/63389141/IJzeren_haak_door_voorruit.html?p=13,1

do 10 mei 2007, 16:05 | 43 reacties
IJzeren haak door voorruit
AMSTERDAM - Een 35-jarige automobilist uit Bentelo kreeg de schrik van zijn leven toen op de A1 bij Hengelo een stuk
Hij zag dat een auto voor hem over een voorwerp reed en dat dit omhoog vloog waarbij hij in eerste instantie dacht dat het om een stuk plastic ging.

Hij probeerde het nog te ontwijken, maar via de motorkap van zijn auto kwam het voorwerp in zijn voorruit terecht. Hier bleek het te gaan om een stuk hoekijzer van ongeveer 50 cm lang wat door een in het ijzer aanwezige schroef bleef hangen in de raamstijl.

Zonder die schroef was het ijzer waarschijnlijk doorgevlogen en had het de man geraakt.

Het hoekijzer is mogelijk van een aanhangwagen of vanuit een niet afgedekte laadbak van een vrachtauto gevallen. Het ongeluk gebeurde vorige maand al. De politie geeft de foto's vrij als waarschuwing.


http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01996/staaf1_1996571g.jpg

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01996/staaf2_1996581g.jpg