Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 462486 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1040 Gepost op: 22 mei 2007, 21:31:17
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/50020

Winkels ontruimd na brandalarm

Emmen - Even na tien uur kwam er dinsdagmorgen bij de meldkamer een brandalarm binnen vanuit een juwelierszaak aan de Notaris Oostingstraat in de binnenstad van Emmen. De brandweer die snel ter plaatse, zag dat de winkel vol met rook stond en heeft uit voorzorg drie naastgelegen winkels, twee kledingzaken en een parfumerie, ontruimd.

Na onderzoek bleek het alarm te zijn veroorzaakt door kortsluiting in de winkel van de juwelier. Door de sprinklerinstallatie ontstond in drie zaken waterschade.


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #1041 Gepost op: 22 mei 2007, 21:40:42
P2000 sites geven adressen vrij van opvangadressen van vrouwen

Het onderstaande bericht doet vermoeden dat de sites met P2000 melding dit veroorzaken


Via sites met alarmmeldingen zijn de
 adressen van vrouwenopvanghuizen te    
 achterhalen.Dat meldt het programma    
 Radio Online.Meldingen van brandweer,  
 politie en ambulance worden onderschept
 en op tientallen sites gezet.          
                                        
 Uit de melding is op te maken of er op
 een adres een blijf-van-mijn-lijfhuis  
 is gevestigd.In sommige gevallen wordt
 zelfs uitdrukkelijk vermeld dat het    
 zo'n huis is,waar vrouwen zitten die op
 de vlucht zijn voor hun man of familie.
                                        
 De Federatie Opvang is geschrokken.De  
 organisatie hoopt met hulpdiensten    
 afspraken te maken om te voorkomen dat
 adressen van opvanghuizen uitlekken.

BRON NOS teletekst


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1042 Gepost op: 22 mei 2007, 21:41:56
P2000 sites geven adressen vrij van opvangadressen van vrouwen

Het onderstaande bericht doet vermoeden dat de sites met P2000 melding dit veroorzaken


Via sites met alarmmeldingen zijn de
 adressen van vrouwenopvanghuizen te    
 achterhalen.Dat meldt het programma    
 Radio Online.Meldingen van brandweer,  
 politie en ambulance worden onderschept
 en op tientallen sites gezet.          
                                        
 Uit de melding is op te maken of er op
 een adres een blijf-van-mijn-lijfhuis  
 is gevestigd.In sommige gevallen wordt
 zelfs uitdrukkelijk vermeld dat het    
 zo'n huis is,waar vrouwen zitten die op
 de vlucht zijn voor hun man of familie.
                                        
 De Federatie Opvang is geschrokken.De  
 organisatie hoopt met hulpdiensten    
 afspraken te maken om te voorkomen dat
 adressen van opvanghuizen uitlekken.

BRON NOS teletekst

Een beetje slimme brandweerman had dit al aangepast.....  ;) :-X


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1043 Gepost op: 22 mei 2007, 21:44:12
P2000 sites geven adressen vrij van opvangadressen van vrouwen

Het onderstaande bericht doet vermoeden dat de sites met P2000 melding dit veroorzaken

Vermoeden? 100% zeker! Misschien dat BZK er nu eindelijk eens tegen gaat optreden....

Groeten, Peter.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1044 Gepost op: 22 mei 2007, 21:45:10
Vermoeden? 100% zeker! Misschien dat BZK er nu eindelijk eens tegen gaat optreden....

Groeten, Peter.


Misschien gaan ze de maker van de software wel vervolgen....  ;) ;D


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1045 Gepost op: 22 mei 2007, 21:45:43
In Rotterdam-Rijnmond heb ik nog nooit zo'n melding gezien, elders heb ik een keer een melding gezien waarin de volgende tekst stond: Blijf-Van-Mijn-Lijf blablastraat nummer nog wat.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1046 Gepost op: 22 mei 2007, 22:04:09
Misschien gaan ze de maker van de software wel vervolgen....

Nu niet kinderachtig worden Meneer Palmpie, want ten eerste ben ik niet de "maker" van die software en fabrikanten van wapens of auto's worden ook niet vervolgd als mensen er "misbruik" van maken. Met een auto kun je bijvoorbeeld veel en veel te hard rijden, of nog erger, iemand hartstikke dood rijden. Zullen we de fabrikant dan maar vervolgen? Precies, lariekoek.

Op het scannerforum heb ik ook een relaas gedaan en ik ben echt woedend. Al die mensen die denken een "service" te bieden gooien hun eigen glazen in, maar ook die van onschuldige mensen. Veel "kijkers" zijn te lui en te bedonderd om de berichten zelf uit de lucht te plukken (en dat hoeft echt niet perse met PDW, er is meer software) en zitten ten koste van alle ellende liever voor noppes op de eerste rang. Lekker makkelijk online meekijken.

Zoals ik al zei, laat BZK maar in aktie komen, mijn zege hebben ze. Ben zelfs bereid om dat hele k*t PDW er voor op te geven, als mensen er blijkbaar niet op de juiste manier mee om kunnen gaan dan wordt het een beetje zinloos, vind je ook niet?

Bedankt beste "webmasters", mijn complimenten!!!

Peter.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1047 Gepost op: 22 mei 2007, 22:10:08
Nu niet kinderachtig worden Meneer Palmpie, want ten eerste ben ik niet de "maker" van die software en fabrikanten van wapens of auto's worden ook niet vervolgd als mensen er "misbruik" van maken. Met een auto kun je bijvoorbeeld veel en veel te hard rijden, of nog erger, iemand hartstikke dood rijden. Zullen we de fabrikant dan maar vervolgen? Precies, lariekoek.

Op het scannerforum heb ik ook een relaas gedaan en ik ben echt woedend. Al die mensen die denken een "service" te bieden gooien hun eigen glazen in, maar ook die van onschuldige mensen. Veel "kijkers" zijn te lui en te bedonderd om de berichten zelf uit de lucht te plukken (en dat hoeft echt niet perse met PDW, er is meer software) en zitten ten koste van alle ellende liever voor noppes op de eerste rang. Lekker makkelijk online meekijken.

Zoals ik al zei, laat BZK maar in aktie komen, mijn zege hebben ze. Ben zelfs bereid om dat hele k*t PDW er voor op te geven, als mensen er blijkbaar niet op de juiste manier mee om kunnen gaan dan wordt het een beetje zinloos, vind je ook niet?

Bedankt beste "webmasters", mijn complimenten!!!

Peter.


Humor kwijt?  ??? Er is nu een site die zelfs een persbericht via ANP uitgeeft dat ze weer wat nieuws met een P2000 monitor hebben...  :-X


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1048 Gepost op: 22 mei 2007, 22:23:36
Humor kwijt?  ??? Er is nu een site die zelfs een persbericht via ANP uitgeeft dat ze weer wat nieuws met een P2000 monitor hebben...

Sorry vat het niet te persoonlijk op hoor, maar ik ben op dit moment pislink en ben direkt alles wat met HTML en FTP te maken heeft uit PDW aan het slopen, jammer voor de mensen die er geen verkeerde bedoelingen mee hadden, maar de goeden moeten maar weer onder de kwaden lijden, de kwaden die niet zo goed na kunnen denken. Misschien moet men eerst maar een IQ-test afleggen voordat PDW gebruikt mag worden...

Groeten, Peter.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1049 Gepost op: 22 mei 2007, 22:52:34
http://www.telesport.nl/voetbal/article1647080.ece

 di 22 mei 2007, 21:42
Duel Jong Oranje eindigt in chaos
TILBURG - Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen. Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.
http://www.telesport.nl/multimedia/archive/00067/jongmarokko_jpg_67809i.jpg
Stewards houden een supporter van Jong Marokko in bedwang.

De autoriteiten waren hier duidelijk niet op berekend. Een kleine groep veiligheidsmensen probeerde de orde te herstellen, maar werden in het nauw gedreven. Zelfs de spelers van Jong Marokko kregen het er benauwd van.

Jong Marokko won het duel met 2-0.

Al in de eerste helft zag de Belgische scheidsrechter zich genoodzaakt het duel een paar keer stil te leggen om de stewards de gelegenheid te geven opgeschoten voetbalsupporters van het veld te halen. Die waren eenvoudigweg over de omheining geklommen en maakten een rondje over het veld.

In de tweede helft vloog al een aantal stoeltjes het veld op als reactie op de goals die Marokko maakte. Een aantal ballenjongens en -meisjes werd in de tweede helft uit voorzorg van het veld gehaald. De stadionomroeper had vlak na rust al aangegeven, in het Nederlands en Marokkaans, dat bij verdere overtredingen de wedstrijd zou worden gestaakt. Dat dreigement werd echter niet uitgevoerd.