Uit de media 2007

Auteur Topic: Uit de media 2007  (gelezen 459621 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1330 Gepost op: 25 juni 2007, 21:37:28
Arrestanten tijdelijk aan hek geketend
HENGELO - In Hengelo zijn arrestanten vorige week wegens een gebrek aan cellen tijdelijk aan een hek op de binnenplaats van het politiebureau vastgeketend. De politie Twente betreurt het incident, aldus een woordvoerder maandag.
 
De cellencomplexen van de politiebureaus in Hengelo en Almelo gaan beurtelings dicht tijdens de zomermaanden wegens gebrek aan mankracht. Het complex in Hengelo was gesloten toen elf stappers tegelijk werden opgepakt. „We hadden de keuze ze vrij te laten of ze beurtelings even vast te zetten. Er is gekozen voor dat laatste”, aldus de politie.

De arrestanten hebben met boeien vastgezeten tot de processen-verbaal waren opgemaakt. Volgens de woordvoerder heeft de tijdelijke sluiting van cellen niet eerder tot problemen geleid. Om dergelijke incidenten te voorkomen gaat het cellencomplex in Hengelo gedurende het weekeinde weer open.

 :o :o :o

www.telegraaf.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1331 Gepost op: 25 juni 2007, 22:21:38
Man rijdt met scootmobiel op A16

Een  40-jarige man uit Dordrecht is zondag aangehouden omdat hij met zijn scootmobiel over de A16 reed.

De man werd door meerdere automobilisten gespot die de politie belden. Aan de hand van het kenteken werd uitgezocht waar de man woonde. De agenten gingen naar dat adres, waar de wegpiraat net kwam aanrijden. Het bleek dat de man bijna vier en half keer meer had gedronken dan maximaal is toegestaan.

Bron: www.rijnmond.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1332 Gepost op: 26 juni 2007, 09:41:49
25/06/07 | Blusmiddel op wegdek in Terneuzen
 
TERNEUZEN - Tweehonderd liter van een sterk schuimblusmiddel is in de nacht van zaterdag op zondag op het wegdek van de oude veerhaven in Terneuzen terechtgekomen.

Het blusmiddel (AFFF) was afkomstig uit een brandblusvoertuig dat de Koninklijke Luchtmacht mee had genomen naar de Havendagen in Terneuzen. Het voertuig was niet afgesloten, waardoor een onverlaat 's nachts de vloeistof kon laten wegstromen, vermoedt de politie.

Het blusmiddel is zo geconcentreerd dat de landmacht slechts drie procent van het goedje toevoegt aan 97 procent water. Om één liter van het spul op te ruimen, is 12.000 liter water nodig. Voor de weggestroomde hoeveelheid is dus een hoeveelheid van 2.400.000 liter water nodig.

Rijkswaterstaat, eigenaar van het veerplein, bekijkt vandaag hoe ze het blusmiddel kan verwijderen. Dat het weg moet, staat vast. Het wegdek kan na een jaar nog opschuimen bij regenbuien, terwijl het blusmiddel het asfalt ook kan aantasten.

Bron: www.hvzeeland.nl


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #1333 Gepost op: 26 juni 2007, 10:32:07
25/06/07 | Blusmiddel op wegdek in Terneuzen
 
TERNEUZEN - Tweehonderd liter van een sterk schuimblusmiddel is in de nacht van zaterdag op zondag op het wegdek van de oude veerhaven in Terneuzen terechtgekomen.

Het blusmiddel (AFFF) was afkomstig uit een brandblusvoertuig dat de Koninklijke Luchtmacht mee had genomen naar de Havendagen in Terneuzen. Het voertuig was niet afgesloten, waardoor een onverlaat 's nachts de vloeistof kon laten wegstromen, vermoedt de politie.

Het blusmiddel is zo geconcentreerd dat de landmacht slechts drie procent van het goedje toevoegt aan 97 procent water. Om één liter van het spul op te ruimen, is 12.000 liter water nodig. Voor de weggestroomde hoeveelheid is dus een hoeveelheid van 2.400.000 liter water nodig.

Rijkswaterstaat, eigenaar van het veerplein, bekijkt vandaag hoe ze het blusmiddel kan verwijderen. Dat het weg moet, staat vast. Het wegdek kan na een jaar nog opschuimen bij regenbuien, terwijl het blusmiddel het asfalt ook kan aantasten.

Bron: www.hvzeeland.nl

Zeker wel een onverlaat met kennis van zaken dan, dat die persoon even de tank van het voertuig kan laten leegstromen  :|


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1334 Gepost op: 26 juni 2007, 13:56:27
Duizenden mensen geëvacueerd in Groot–Brittannië
LONDEN (ANP) – Duizenden mensen in Engeland en Wales hebben de afgelopen uren hun huizen moeten verlaten om ernstige overstromingen in verschillende gebieden te ontvluchten. Het noodweer heeft maandag in het noorden van Engeland aan zeker drie mensen het leven gekost.
Rond Sheffield maakten zeker 900 mensen gebruikt van noodopvang. Ook in Lincolnshire, Shropshire en Nottinghamshire moesten tientallen mensen hun huizen verlaten. De autoriteiten evacueerden in de nacht van maandag op dinsdag ook honderden mensen uit dorpen rond de plaats Rotherham uit angst dat de dam in het gebied het na de zware regenval zou begeven. Hulpdiensten en bewoners werken aan het versterken van verscheidene dammen.
In de omgeving van Hull is de noodtoestand uitgeroepen. Ondanks dramatische reddingspogingen verdronk in de stad een 28–jarige man nadat hij was vastgeraakt bij het ontstoppen van een afvoerpijp. In Sheffield werd het lichaam gevonden van een 14–jarige jongen die was meegesleurd in een rivier. Een 68–jarige man kwam eveneens in Sheffield om het leven toen hij tijdens een overstroming probeerde uit zijn auto te komen.
Meteorologen voorspellen voor de komende dagen beter weer. Dinsdag zou er al aanzienlijk minder regen vallen dan maandag, Toen zou er volgens een van de deskundigen binnen twaalf uur een zesde van de jaarlijkse hoeveelheid neerslag zijn gevallen.
www.refdag.nl


brandweerbrielle

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1335 Gepost op: 26 juni 2007, 15:13:52
'Vier duikteams in Zeeland te weinig'

--------------------------------------------------------------------------------

"Zeeland heeft te weinig brandweer-duikteams", vindt Koos de Feijter van brandweer Tholen. "Wij zijn één van de vier in Zeeland.

Wettelijk moeten we binnen vijftien minuten ter plekke zijn, maar vanuit Tholen halen we Stavenisse niet eens in die tijd. Laat staan dat we ergens anders worden opgeroepen. We kennen allemaal de lastige eilandenstructuur van deze provincie." Het Thoolse duikteam bestaat uit zeven leden. Allemaal vrijwilligers. "Wij worden opgeroepen als er auto's te water zijn geraakt of als er bijvoorbeeld duikers in de problemen zijn", zegt Patrick de Graaf, eerste duiker binnen het team. "Daarnaast worden we ook als back-up opgeroepen. We hebben zuurstof voor ongeveer een half uur. Een zoekactie neemt al snel meer tijd in beslag. Daarom wordt er altijd een tweede team ingeschakeld."

Het Thoolse team telt dit jaar al zes uitrukken. "Vorig jaar zijn we tien keer in actie gekomen", zegt De Feijter. "Het aantal uitrukken is al een paar jaar stabiel. Er zijn ook niet meer duikongelukken dan voorheen. Soms lijkt dat wel zo, omdat we dan in twee maanden tijd veel moeten uitrukken, terwijl het de rest van het jaar rustig was."

Om op niveau te blijven oefenen de duikers tweewekelijks in het water. "We moeten minimaal driehonderd duikuren hebben", zegt De Graaf. "Een deel daarvan mag in het zwembad, maar moet vooral buiten zijn."

bron BN-deStem


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1336 Gepost op: 26 juni 2007, 15:26:27
Boom valt op rijdende auto, één inzittende bekneld
Warffum - Mogelijk door de harde storm is in Warffum dinsdagmiddag een boom op een rijdende auto gevallen. De auto die over de Torenstraat reed, had twee inzittenden, waarvan er één bekneld raakte.
Hulpdiensten zijn momenteel bezig met het bevrijden van het slachtoffer.
Verdere informatie ontbreekt nog
www.blikopnieuws.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1337 Gepost op: 26 juni 2007, 21:33:17
Moeder zet onhandelbare dochter voor schut
Uitgegeven op dinsdag 26 juni 2007 om 14:26:30  

(Novum/AP) - Een Amerikaanse moeder heeft haar onhandelbare 13-jarige dochter zondag publiekelijk voor paal gezet door haar op een drukke straathoek in Memphis neer te zetten met een bord met de tekst: 'Ik luister niet naar mijn ouders. Ik lieg. Ik steel van mijn moeder. Ik weet mij niet te gedragen.'

Niets anders werkte, zei moeder Cherie Wilkins tegen een lokale televisiezender. "Ik hoop dat dit werkt. Ik hou van mijn kind (...) Ik kan haar wel doodslaan, maar ik doe het niet."

De boodschap lijkt bij dochter Tashara te zijn aangekomen. Ze beloofde eveneens publiekelijk beterschap. "Want ik wil niet hier staan en dat iedereen naar mij kijkt alsof ik gek ben met dit bord."

Mischien iets voor nederland

www.nieuws.nl


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #1338 Gepost op: 26 juni 2007, 21:52:36
Moeder zet onhandelbare dochter voor schut
Uitgegeven op dinsdag 26 juni 2007 om 14:26:30  

(Novum/AP) - Een Amerikaanse moeder heeft haar onhandelbare 13-jarige dochter zondag publiekelijk voor paal gezet door haar op een drukke straathoek in Memphis neer te zetten met een bord met de tekst: 'Ik luister niet naar mijn ouders. Ik lieg. Ik steel van mijn moeder. Ik weet mij niet te gedragen.'

Niets anders werkte, zei moeder Cherie Wilkins tegen een lokale televisiezender. "Ik hoop dat dit werkt. Ik hou van mijn kind (...) Ik kan haar wel doodslaan, maar ik doe het niet."

De boodschap lijkt bij dochter Tashara te zijn aangekomen. Ze beloofde eveneens publiekelijk beterschap. "Want ik wil niet hier staan en dat iedereen naar mij kijkt alsof ik gek ben met dit bord."

Mischien iets voor nederland

www.nieuws.nl

Dat meen je natuurlijk niet serieus...  :-X
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1339 Gepost op: 26 juni 2007, 22:01:13
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=44725

2 Vlaardingers gewond bij het klussen
Twee Vlaardingers zijn licht gewond geraakt bij kluswerkzaamheden in een woning aan de Van Riebeeckstraat in Vlaardingen.



uitgegeven: 14:06 26-06-2007 gewijzigd: 16:06 26-06-2007

De mannen waren bezig een gat in de muur te dichten met purschuim. Het tweetal hield vervolgens een aansteker bij het gat om te kijken of het gat al dicht was. Daardoor ontstond er een steekvlam en een kleine brand in de woning.

De twee mannen liepen lichte verwondingen op en werden overgebracht naar het ziekenhuis.