Bijna dood door navelpiercingAMSTERDAM - Een Engels meisje is bijna gedood door haar eigen navelpiercing. Door een ongeluk met een auto klapte de airbag tegen de piercing en richtte een ravage aan. 'Doktoren hadden zoiets nog nooit gezien..'
Jessica mag blij zijn dat ze het relatief onschuldige auto-ongeluk tijdens een studiereis in Duitsland overleefde. Door de klap sprong de airbag uit die de autogordel met grote kracht tegen haar buik drukte.
De piercing met ijzeren staafje sloeg bij haar daardoor zover naar binnen dat het bijna haar ruggengraat raakte. De schade was enorm, doktoren waren lang bezig om haar in leven te houden.
Nu heeft ze een litteken van ruim 25 centimeter over haar eens zo mooie buik lopen en is ze getekend voor het leven. Haar moeder gaf ooit na lang aandringen van haar dochter toestemming voor het plaatsen van de piercing. 'Ik dacht dat het hoogstens kon gaan ontsteken', zegt Amanda. De kans op een dergelijk ongeluk is minimaal, zeggen doktoren. Vandaar dat ze ook in alle medische literatuur als speciaal geval zal worden opgenomen.
Jessica heeft zelf het initiatief genomen om de wond aan de wereld te laten zien. 'Ik was gek met m'n piercing, maar nu wil ik iedereen waarschuwen', zegt de onfortuinlijke studente.
voor foto's verwijs ik naar de site van de telegraaf ( ook voor een reportage filmpje )
www.telegraaf.nl