Ervaring opdoen SIGMA leden op ambu

Auteur Topic: Ervaring opdoen SIGMA leden op ambu  (gelezen 11785 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

hgmb

  • Gast
Gepost op: 31 december 2006, 15:25:54
>:(

Inderdaad opeiding en oefenen...en het zou fijn zijn als de S.I.G.M.A. leden regelmatig in de weekenden met ambu's meerijden om ervaring op te doen! Dat kost toch niks? En het is een mooie oplossing voor de onderbezetting.

onbekend maakt onbemind!!!


Dit topic is afgesplits van http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=14394.0 omdat het daar off-topic ging.

palmpie
Mod




Kanarie

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 31 december 2006, 16:30:08
Oplossing voor de onderbezetting?? Leg uit?  ???


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 31 december 2006, 17:28:06
Suggereer je nu dat een SIGMA-lid een ambu-pleeg of chauffeur kan vervangen?  ???  :o  :-X
Arts  www.alphalog.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #3 Gepost op: 31 december 2006, 17:33:40
Suggereer je nu dat een SIGMA-lid een ambu-pleeg of chauffeur kan vervangen?  ???  :o  :-X

Zou niet zo best zijn, denk ik.  ;D
Meerijden op de ambu oké, maar een vervanging ? nee.
En de onderbezetting los je daar echt niet mee op, als een sigma lid op de ambu meerijd, dan zal dit altijd als derde persoon zijn.


hgmb

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2007, 11:07:58
Nee zeker geen vervanging maar aanvulling...dat kan er toch met enige regelmaat de 2e ambu achterwegen blijven heb ik zo de indruk...

 :-X


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #5 Gepost op: 1 januari 2007, 11:41:11
:o
Arts  www.alphalog.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2007, 13:30:32
Nee zeker geen vervanging maar aanvulling...dat kan er toch met enige regelmaat de 2e ambu achterwegen blijven heb ik zo de indruk...

 :-X

Dat ligt er geheel aan wat voor melding binnen komt. Een 2e ambu wordt vaak bij een reanimatie gevraagd en een extra helpende hand is vaak dan welkom, maar in de meeste gevallen wordt er toch een 2e ambu erbij gevraagd ook al is er een derde persoon aanwezig.
Als je als sigmalid mee mag rijden op de ambu, dan zal die zeer zeker betrokken worden om te helpen als dit nodig is.


Kanarie

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 januari 2007, 13:54:44
Nee zeker geen vervanging maar aanvulling...dat kan er toch met enige regelmaat de 2e ambu achterwegen blijven heb ik zo de indruk...

 :-X


Wat voor meldingen denk je dan aan? (ben wel benieuwd want ik heb geen idee waarvoor behalve bij reanimaties of meer dan 1 slachtoffer nog meer een 2e ambu wordt opgeroepen)


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2007, 17:30:21


Wat voor meldingen denk je dan aan? (ben wel benieuwd want ik heb geen idee waarvoor behalve bij reanimaties of meer dan 1 slachtoffer nog meer een 2e ambu wordt opgeroepen)

Wat dacht je van tilassistentie? (Dit kan natuurlijk ook brandweer of politie zijn.) Of bij een zeer instabiele pat?


hgmb

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 1 januari 2007, 18:55:04
er zijn zoveel gevallen waarbij het wenselijk kan zijn...zeker in de weekenden. Maar ik had eigenlijk gehoopt een felle discussie in gang te zetten! :)