Ervaring opdoen SIGMA leden op ambu

Auteur Topic: Ervaring opdoen SIGMA leden op ambu  (gelezen 11781 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 1 januari 2007, 19:00:35
Wij mochten officieel 1 dag per jaar stage bij de ambu doen.
In principe ging je dan met alle voorkomende A1-ritten mee. Als het rustig was pikte je weleens een A2 of een B mee.

Sinds vorig jaar is inderdaad ten hoogste 1 dienst (8 uur) geworden en wordt je gekoppeld aan een vaste ploeg/wagen.

Bij de ambudienst is er een grote vraag naar stageplekken.
Ik moet zeggen dat men ons zeer ter wille is, maar of ze ons als aanvulling zien...   ???


hgmb

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 1 januari 2007, 19:07:29
Wij mochten officieel 1 dag per jaar stage bij de ambu doen.
In principe ging je dan met alle voorkomende A1-ritten mee. Als het rustig was pikte je weleens een A2 of een B mee.

Sinds vorig jaar is inderdaad ten hoogste 1 dienst (8 uur) geworden en wordt je gekoppeld aan een vaste ploeg/wagen.

Bij de ambudienst is er een grote vraag naar stageplekken.
Ik moet zeggen dat men ons zeer ter wille is, maar of ze ons als aanvulling zien...   ???

Ja klopt, er is veel aanvraag voor stageplekken. Maar de RAV medewerkers moeten wel kunnen bouwen, vertrouwen MAAR VOORAL SAMENWERKEN in mogelijke situatie's van extreem ernstige calamiteiten. En correct me if i'm wrong, maar ik denk niet dat iedereen (vanuit alle partijen gezien) er het volste vertrouwen in heeft dat dat goed gaat komen.

Dus veeeeeeeeel en veeeeeeeeel meer samenwerken!!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 1 januari 2007, 19:12:41
Mee eens, maar dat zouden we veel meer oefeningen of herhalingslessen met de leden van het ambuteam-deel van de GNK moeten doen.
Daar leren we meer samenwerken dan 1 sigmalid dat tilassistentie verleent.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 1 januari 2007, 21:55:04
Nou, wat dat betreft zit ik hier dus slecht, want wij draaien 0,0 stages per jaar hier  :'(
Arts  www.alphalog.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2007, 00:07:19
Nou hier in utrecht mag je net na het behalen van je diploma een dagje mee op de ambu als stage en daar blijft het bij.
Volgens mij worden de ambu diensten overstelpt met dit soort stage vragen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #15 Gepost op: 2 januari 2007, 10:11:24
De vraag is natuurlijk wel wie het meeste belang bij de stages hebben.
Misschien moeten sigmaleden wel meer voorrang krijgen boven anderen.


SIGMARTIJN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2007, 12:43:10
Bij ons mag/moet je ieder jaar een dag stage lopen en daar word je gelukkig voor vol aangezien.

Dat betekent in ons geval dat je met alle oproepen meegaat en dat je, als het wat rustig is, met je ploeg gaat oefenen.
Ik ben heel blij dat zij ons als collega's zien en niet als lastige ramptoeristen die toevallig ook ter plaatse mogen komen om in de weg te lopen 8)

Martijn
Als je met het antwoord kunt omgaan, kun je alles vragen


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2007, 13:28:11
Ik denk niet dat het veel voordelen heeft om SIGMAŽs mee te laten draaien op de ambu (met uitzondering van de stage). De voorbeelden die worden genoemd, tilassistente, dat kun iedereen prima, brandweer, politie, de buuren.... en bij instabiele patienten denk ik eerder dat je in de weg zit als SIGMA in zoŽn bestelbusje. Niks tegen SIGMAŽs hoor, ben er zelf ook een, maar ik denk niet dat een ambu meer baat heeft bij een SIGMA die maar een paar handelingen mag doen en daar over het algemeen veel langer overdoet dan het team zelf.
Ambu stage is een leuke ervaring al heb ik in mijn stage dagen nog weinig geleerd.... je kan niet alles hebben zeg maar, soms is het gewoon rustig...... maar verder is het gat te groot denk ik.
Nurse powerrrrr


Harry007

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2007, 18:35:07
Ik denk persoonlijk dat het wel slim is om meerdere dagen per jaar mee te lopen. Het lijkt me enorm leerzaam. Zoals er in een ander topic al geschetst werdt, de een zit erom te springen, en de ander moet je ernaartoe trekken. Daar zou de oplossing voor zijn, een verplichte dag en bijvoorbeeld 5 dagen de mogelijk om mee te lopen voor de gene die dat willen.
Of zeg ik nu iets doms?


hgmb

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2007, 18:53:53
De vraag is natuurlijk wel wie het meeste belang bij de stages hebben.
Misschien moeten sigmaleden wel meer voorrang krijgen boven anderen.


Dat is dus wat ik bedoel...met de SIGMA moet samengewerkt worden in ernstige gevallen dus mogen die best een streepje voor krijgen met stage's!!!