Ze hebben zelfs meerdere chevy's overgenomen...en ben zelf betrokken geweest met de ontwikkeling van de huidige striping.
Helaas word nog steeds niet gerealiseerd dat een ambu niet gebouwd is om een caravan te trekken....
Achteraf gezien een domme zet om uberhaupt bij deze organisatie betrokken te zijn....is toch aardig wat mis daar....
Pleegje, ik mag je graag en heb niets tegen je
. Toch wil ik even reageren:
In totaal zijn er twee Chevy's overgenomen. Later is een Ford Transit ook van deze striping voorzien en recent dus de VW T5.
Hoe bedoel je dat jij betrokken geweest bent bij de huidige striping?
Van alle voertuigen die het MTN heeft heb ik namelijk de striping geplakt en bij de Chevy's hebben we alles zo gelaten. Enige wat ik gedaan heb is op de motorkap grotere rode strepen geplakt. Bedoel je dat jij destijds de striping voor Brabant hebt mee ontwikkeld?
Wat betreft de caravans of aanhangers (mobiele behandelposten): de Chevy's kunnen dit prima zonder problemen trekken en zoals je weet gaan ze alweer heel wat jaren mee. Bij mij in de buurt zit zelfs een aannemer die met dezelfde type Chevrolet dagelijks met zware aanhangers rijdt, ook zonder problemen. Dus daar kan ik je geen gelijk in geven uit praktijkervaring.
De VW T5 heb je wel gelijk in, die is er inderdaad niet voor gemaakt, een klein aanhangertje gaat nog, een grotere niet. De automaat schakelt niet fijn als je 90 rijdt met een zware aanhanger.
Iedereen maakt fouten in zijn leven m.b.t. dat jij betrokken bent geweest bij deze organisatie. In jouw tijd mankeerde er inderdaad nog wel eens wat aan, tegenwoordig valt dit reuze mee, mede door de inzet van gekwalificeerde mensen met kennis van zaken zoals ambulance / SEH verpleegkundigen, anesthesiologen en chirurgen.
Alle auto's zijn voorzien van een Lifepack, hedendaagse ABC tassen en zoveel mogelijk ingericht conform het LPA. Ook word het materiaal jaarlijks gekeurd.
Sinds het gebeuren met EHBO Team Nederland in Amsterdam zijn de KNAF, KNMV en andere organisaties erg gefixeerd op het feit dat het goed voor elkaar is en er ook bevoegd personeel opzit. Dit wordt sindsdien regelmatig onverwachts en streng gecontroleerd.
Afgelopen weekend tijdens de Rally van Putten zijn alle personeelsleden (Eerste Hulp Verleners, Artsen en Verpleegkundigen) en alle voertuigen inclusief al het materiaal en inventaris uitgebreid gecontroleerd door de Medische Commissie en Veiligheidscommissie van de KNAF. Zoals jij weet zijn die heel streng met hun eisen.
Vorige week hetzelfde verhaal door de Medische Commissie van de KNMV.
Door beide commissies is het MTN qua materiaal en personeel goedgekeurd en kregen ze veel lof, ook m.b.t. de draaiboeken die gemaakt waren specifiek gericht op dat evenement.
Al het personeel was voldoende gekwalificeerd (ambulance,- SEH,- IC,- verpleegkundigen met ALS en PHTLS, en A(T)LS geschoolde artsen).
Het is off topic, maar wilde als betrokkene even reageren op de uitspraak "is toch aardig wat mis daar". Bovenstaand betoog ontkracht dat en anders had IGZ zich er vast ook al mee bemoeid, reken maar dat die het nu goed in de gaten houden n.a.v. EHBO Team Nederland.