Ambulances particuliere sector

Auteur Topic: Ambulances particuliere sector  (gelezen 177296 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 2 april 2010, 08:41:16

Socorro ambulance met één van de twee polo's.
De ambulance is een voormalige repatrieringsambulance en wordt ingezet op motorsportevenementen en autosport.
De polo's worden op diverse evenementen gebruikt om sneller ter plaatse te komen door eerste hulpteams.
Bij autosport worden de polo's bemand door een brandwacht, Eerste hulpverlener en verpleegkundige.
Dit heet dan een safety-team. Ook de ambulance kan worden ingezet met een ambulanceteam en brandwacht op de ambu. Op één autosportevenement kunnen 3 safety-teams geleverd worden door Socorro.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #71 Gepost op: 2 april 2010, 09:13:25
Citaat
De ambulance is een voormalige repatrieringsambulance
Van VZA International.?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 2 april 2010, 10:24:01
Van VZA International.?

Jepzzzz VZA

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 2 april 2010, 14:31:45
Die ambulance stond korte tijd geleden te koop bij Visser, hij had een kilometer stand van meer dan 900.000 km. maar iedere dag grote afstanden rijden is minder schadelijk voor een motor dan af en toe kleine stukjes. (ik heb iets verstand van autotechniek met mijn 8 jaar autotechniek studie)

Dat iemand zo'n voertuig nog durft in te zetten voor eerste hulp.

ik denk dat de prijs veel geholpen heeft, want dit voertuig was van 2001 en stond te koop voor nog geen 5000 euro.

VKRC

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 2 april 2010, 15:13:31
De auto's rijden veel, dat weet ik uit ervaring.
Maar Cees is erg zuinig met zijn auto's, regelmatig kwam er een nieuwe motor in ;-)
Het zal me niets verbazen als de motor die in deze zit bijv. 300.00 gereden heeft.
De 9 heeft hij iedergeval niet.
Cees verwisselde dan liever de motor dan dat een auto tijdens een buitenland rit stil komt te staan.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 2 april 2010, 16:55:54
ok duidelijk

een motor die 300.000 kilometer heeft gelopen, dat is vrij normaal bij ambulances.

maar de kilometerstand stond op 900.000 kilometer +, en dat dan met misschien 2 of 3 verschillende motoren. Toch knap dat ze die ambulance dan toch nog hebben kunnen verkopen, dan hebben ze hoop ik wel even in de service hystorie gekeken.

Maar een voertuig dat lange afstanden loopt heeft minder geleden dan een voertuig dat alleen maar voor korte ritjes word gebruikt. Een motor lijd meer met opwarmen en afkoelen dan met duizenden kilometers op de snelweg.

maar ik hoor dat het een goed onderhouden voertuig is, bereden door een chauffeur met verstand dus dat scheelt ook al alles. Dit zou met een auto van een koeriersdienst niet mogelijk zijn.

VKRC

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 2 april 2010, 17:32:54
Ze worden idd meestal alleen op buitenland ritten gebruikt...dat betekend uren op snelwegen zonder continue koppelen ect.
Ik zou er zo 1 overnemen....maar dat is puur op basis van de ervaringen die ik met VZA heb.

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 3 april 2010, 06:53:23
Die auto ziet er echt nog puik uit. Ook onder de klep!!!
Die motor zweet nog geen druppeltje olie.
De motorkap is de enige plek met wat roestplekjes... Deze wordt wrwsch eind 2010 vervangen.
Voor de rest geen spatje roest. Echt een goed onderhouden en superrijdende auto.
En omdat het een B-auto is met een schakelbak, dan weet je ook dat het geen afgetrapte bak is.
Dus misschien wel dik 9 ton op de teller, maar met een 3e motor en verder een goede staat ziet hij er beter uit dan menig andere 2e hands ambu in Nederland!

Danny

• Senior gebruiker
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #78 Gepost op: 10 mei 2010, 16:24:59
Die ambulance (Chevy) is van de Efteling zelf. Ze hebben al zeer lang een eigen ambulance voor de EH-dienst.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #79 Gepost op: 10 mei 2010, 18:40:24

foto: Enrique

Dienst: service medical
Standplaats: nb
Roepnummer: nb
Soort voertuig: ambulance
Merk & type: Volkswagen Transporter T5
Bijzonderheden: huurambu?
Groeten, Maarten