TS 2007

Auteur Topic: TS 2007  (gelezen 12881 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #40 Gepost op: 1 februari 2007, 22:18:06
Ik bedoelde het voertuig van feuerwehr ascheberg even niet goed gekeken,eerste uitruk met HV/RV(daarom kleine watertank met HD blusmogelijkheid)  indien het incident groter is ook met een TS uitrukken want als je de combinatie TS/RV hebt kun je als de blussing is ingezet het voertuig niet meer verplaatsen om eventueel een nieuwe stelling  in te nemen heb je toch een 2e TS nodig

Ok volkomen duidelijk  :)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2007, 11:50:21
Jullie zitten alle twee fout... Volgens mij is de juiste term Gateway.... (maar kan het ook mis hebben) De TS fungeert dan als een C2000 zendmast waarbij hij ontvangen berichten doorzend (met meer vermogen) naar een reguliere C2000 mast...  ;) Omdat de TS dichter bij het incident staat is er veel beter contact te leggen!  ;) In het Rijnmondse zijn de OVD wagens met deze functie uitgerust  :)

Ik had het niet beter kunnen neerzetten :) De enige vraag die bij mij leeft: WAAROM doet de OVD het nog niet, maar dat is een heel andere discussie.

Ter aanvulling, bij een groter incident heb je op een aantal plaatsen een TS (AL/HV/OVD/etc) staan, die creeeren rondom het incident een heel fijnmazig netwerk.  Zeker als je bijv. in een driehoek staat met de voertuigen om een gebouw. Veel slimmer dan nieuwe masten plaatsen, want deze "mobiele masten" staan op de plaats waar je ze op dat moment nodig hebt.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #42 Gepost op: 30 mei 2007, 18:06:14
Niet zo'n nieuw idee maar een boordcomputer op ieder voertuig zou wel handig zijn. EVIS=Emergency Vehicle Information System.  :D
Je krijgt de melding op je inbox van de GMK, en via een schermpje achterin kun je als bevelvoerder gelijk aan je manschappen uittekenen (touchscreen) wie wat waar gaat doen. Ook een schermp bij de pomp dat dezelfde functie heeft als de PSS Merlin (http://www.draeger.com/ST/internet/NL/nl/Doelgroepen/Brand/Operations/MonitCom/PSSMerlin/op_merlin.jsp)

Je hebt ook gelijk het navigatiesysteem, brandkranenboek, gevaarlijke-stoffen boek, aanvalsplannen, inzetkaarten, opschaalschema's en actuele wegwerkzaamheden, weersvoorspellingen, noem het maar op...

Verder kun je ook alle communicatie via E.V.I.S. laten lopen. Een soort van P2000 zeg maar..

Daarnaast: standaard AED en uitgebreide spoedtas (inclusief zuurstof, immobilisatie, brandwondenset,etc.) op elke TS. >:D

Ook standaard Opticom (om stoplichten op groen te zetten), bepantsering ??:o

Oke, ik draai misschien een beetje door...Maar zoiets als E.V.I.S zou toch ideaal zijn??
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 2 juni 2007, 13:29:00
Oke, ik draai misschien een beetje door...Maar zoiets als E.V.I.S zou toch ideaal zijn??

Mee eens (beide aspecten :P), daar kan je dan ook zo'n crash recovery systeem in zetten als je toch bezig bent :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #44 Gepost op: 2 juni 2007, 16:08:37
Inderdaad ;), C.R.S kan er ook bij en ook de digitale ritformulieren. (of hoe heten die dingen van het C.B.S.??)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 12 juni 2007, 01:08:41
De TS van Zierikzee met het ladderpakket van de autoladder van Goes...
Ze willen toch ook zo graag een redvoertuig op Schouwen he  :P

Gr
Erik

Heel graag. Van één van de leidinggevenden binnen de brandweer S-D begreep ik dat er ook al jaren voor een redvoertuig word gevochten. Mede omdat de gemeente blijft hoogbouwen op het eiland en het gewoon een must is geworden. Steeds vaker mag de 47-50 deze kant op komen voor afhijsingen etc..

Er zijn hier ongelofelijk veel flats zonder brandtrappen. Mocht er brand uitbreken op één van de lagere etages zitten ze boven met een probleem. Er zijn zelfs bewoners die een touwladdertje bij hun balkon hebben liggen voor het geval dat. Als je kijkt naar de aanrijdtijd van de AL van Goes naar Zierikzee....

Maar de gemeente is nogal krenterig. Er word een nieuwe kazerne gebouwd voor een post die nooit uitrukt en nog in goede staat is, terwijl de hoofdkazerne van het eiland staat weg te rotten midden in een woonwijk...

Dat ding moet er komen!

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 12 juni 2007, 15:19:50
De TS van Zierikzee met het ladderpakket van de autoladder van Goes...
Ze willen toch ook zo graag een redvoertuig op Schouwen he  :P

Gr
Erik

Deo volente zullen er aanstaande zaterdag 16 juni op de Open Dag van Berkel en Rodenrijs twee voertuigen "van de toekomst" staan. Waaronder de TS/HW combi :)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 27 juni 2007, 06:39:49
En, zijn er al foto's?

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 27 juni 2007, 11:52:30
Citaat
Deo volente

Zal het wel niet gelukt zijn, want als Hij niet wil zal het ook niet gebeuren.  ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 27 juni 2007, 12:03:25