TS 2007

Auteur Topic: TS 2007  (gelezen 12892 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2007, 17:09:40
one seven zou het wel kunnen gaan worden in de toekomst, zo'n combi spuit/redvoertuig niet (denk ik) te weinig man op het voertuig om beide goed te kunnen benutten
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."

HulpverleningsWeb

• Forum gebruiker
    • HulpverleningsWeb
Reactie #11 Gepost op: 7 januari 2007, 17:25:41
Dan hang je er een personeelsaanhanger achter. Ook de de špaš genoemd. Deze aanhanger is voorzien van 6 zit plaatsen. Extra AB aan boord en tevens voorzien van een zwaailicht :D:D:D:D

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2007, 17:26:44
We krijgen in 2007 een andere TS,  in maart wordt hij besteld, maar wij houden bij de normale vertrouwde TS hoor met gewoon 1500L en standaard bepakking  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Just'in

• Forum gebruiker
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2007, 17:36:48
We krijgen in 2007 een andere TS,  in maart wordt hij besteld, maar wij houden bij de normale vertrouwde TS hoor met gewoon 1500L en standaard bepakking  ;)

Dat denk ik ook, alle nieuwe vindingen worden niet dit jaar allemaal ingevoerd... denk dat we de topic titel ook meer als toekomstige TS moeten lezen van nu tot 5 jaar ofzo ::)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2007, 20:26:44
misschien een domme leek vraag maaree... wat is een one-seven?  ::)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2007, 21:25:25
misschien een domme leek vraag maaree... wat is een one-seven?  ::)

Het basisprincipe is dat van 1 druppel water, zeven kleine druppeltjes worden gemaakt, waardoor je dus meer volume hebt om te blussen. (natuurkundig vast niet goed verwoord, maar het gaat om het idee ;))

Zie meer hier: http://www.brandweer.org/voertuigen/schiermonnikoog.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2007, 11:55:18
meer moluculen ofzo :P

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #17 Gepost op: 17 januari 2007, 23:28:51
aan het veranderende klimaat zou er denk ik op iedere 1e tas een klein koelkastje komen met van die sportdrank, we krijgen toch steeds meer van die zomer zoals in 2006 lijkt me geen overbodige luxe.

Dus aan de standaard bepakking een koelkast met wat drinken toevoegen ;)

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 17 januari 2007, 23:31:08
en waar we laatst over aan t denken waren op iedere tas een whitebordje zodat je snel een plattegrond kan tekenen sommige hebben we stoepkrijt mee maar dat is ook zo;'n gekloot ik weet niet of zo'n white bordje wel werkt of dat andere korpsen hier al andere oplossingen voor hebben?

Coen

• Forum gebruiker
  • Brandweer 4 Life
Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2007, 13:11:09
Een TS met ladderpakket lijkt me niet overal haalbaar. De vlucht van een dergelijke toepassing zal toch beduidend minder zijn dan die van een AL of HW. Aangezien (tenminste bij ons) de panden steeds verder weg staan van een fatsoenlijke opstelplaats zul je tekort komen wat betreft je vlucht.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!