TS 2007

Auteur Topic: TS 2007  (gelezen 12886 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #30 Gepost op: 29 januari 2007, 10:59:36
Hmmm Ik zou elke TAS uitrusten met een mobilifoon met repeater functie. Volgens mij lossen we daarmee een groot deel van de communicatie problemen op :)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #31 Gepost op: 29 januari 2007, 12:55:38
Hmmm Ik zou elke TAS uitrusten met een mobilifoon met repeater functie. Volgens mij lossen we daarmee een groot deel van de communicatie problemen op :)

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat alles wat door de AC of een ander voertuig tegen je wordt gezegd, en al datgene wat je zelf zegt wordt herhaald?
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2007, 18:29:40
knopje op de mobilifoon... en alsd t bericht van de AC niet goed gehoort word of je wil t nogmaals trug luisteren dat je t knopje in druk lijkt mij?? kan handig zijn ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 29 januari 2007, 18:55:52
Jullie zitten alle twee fout... Volgens mij is de juiste term Gateway.... (maar kan het ook mis hebben) De TS fungeert dan als een C2000 zendmast waarbij hij ontvangen berichten doorzend (met meer vermogen) naar een reguliere C2000 mast...  ;) Omdat de TS dichter bij het incident staat is er veel beter contact te leggen!  ;) In het Rijnmondse zijn de OVD wagens met deze functie uitgerust  :)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #34 Gepost op: 1 februari 2007, 09:13:23
zoiets dus



De TS van Zierikzee met het ladderpakket van de autoladder van Goes...
Ze willen toch ook zo graag een redvoertuig op Schouwen he  :P

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #35 Gepost op: 1 februari 2007, 09:38:48
In Duitsland al op verschillende plekken in gebruik:

Ascheberg (de Magirus-variant):

Bron: feuerwehrascheberg.de

Isen (de Metz-variant):

Bron: ff-isen.de

Gr
Erik


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #36 Gepost op: 1 februari 2007, 17:04:56
Het voertuig van brandweer Isen is nou een mooi voorbeeld van het soort voertuig waar we het eerder over hadden een HW of AL met extra manschappen cabine en een eigen pomp met tank aan boord (het voertuig van brandweer Isen is daar een mooi voorbeeld van, echter deze heeft geen eigen watertank). Met andere woorden het voertuig van Isen is geen combi TS/AL maar een combi AL/TS  ::)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #37 Gepost op: 1 februari 2007, 17:55:54
Het voertuig van ff-isen is geen TS/HW maar een HV/HW volgens de beschrijving op de site ik zou persoonlijk eerder voor deze variant gaan als voor RV/TS combinatie maar wel met een kleine watertank bv 1000 liter en een eigen pomp want als dan bij een inzet het RV verplaatst moet worden kan de blussing toch doorgaan.  ;) en kleine incidenten kunnen dan toch zelfstandig af gehandeld worden.


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #38 Gepost op: 1 februari 2007, 19:52:03
Het voertuig van ff-isen is geen TS/HW maar een HV/HW volgens de beschrijving op de site ik zou persoonlijk eerder voor deze variant gaan als voor RV/TS combinatie maar wel met een kleine watertank bv 1000 liter en een eigen pomp want als dan bij een inzet het RV verplaatst moet worden kan de blussing toch doorgaan.  ;) en kleine incidenten kunnen dan toch zelfstandig af gehandeld worden.


Ik snap niet goed wat je bedoelt? Je verkiest een HV/HW boven een AL/TS, hoezo deze keus? En dan zou je er wel een tank in willen, want dan kun je doorgaan met de blussing tijdens het verplaatsen? Dat kan niet, rijden en spuiten tegenlijk, denk ik.

En hoezo is dat voertuig van ff-isen een HV/AL? ik zie geen uitgebreid HV spul, maar wel allerlei brandbestrijdings uitrusting?
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #39 Gepost op: 1 februari 2007, 20:29:17
Ik snap niet goed wat je bedoelt? Je verkiest een HV/HW boven een AL/TS, hoezo deze keus? En dan zou je er wel een tank in willen, want dan kun je doorgaan met de blussing tijdens het verplaatsen? Dat kan niet, rijden en spuiten tegenlijk, denk ik.

En hoezo is dat voertuig van ff-isen een HV/AL? ik zie geen uitgebreid HV spul, maar wel allerlei brandbestrijdings uitrusting?  
Ik bedoelde het voertuig van feuerwehr ascheberg even niet goed gekeken,eerste uitruk met HV/RV(daarom kleine watertank met HD blusmogelijkheid)  indien het incident groter is ook met een TS uitrukken want als je de combinatie TS/RV hebt kun je als de blussing is ingezet het voertuig niet meer verplaatsen om eventueel een nieuwe stelling  in te nemen heb je toch een 2e TS nodig