De makkelijkste manier om een Ambulancedienst te beginnen, is er eentje te kopen..
Er zijn diverse B.V. structuren. Sommige zo groot, dat ze complete RAV zijn geworden in een bepaalde regio..
Ik ken de aandelen structuur van de verschillende bedrijven niet uit me hoofd, maar je kan alle concern relaties zo opvragen bij de K.v.K.
De ambulancediensten uit mijn regio, hebben elk een interresante historie.. grappig is om te zien dat de diverse bedrijven een enorme expansiedrift hebben gehad, maar ook grappig om te zien dat ondanks diverse constructies via verschillend B.V.'s er vaak toch eigenlijk maar 1 persoon is die aan de aandelenportefeulles trekt..
Sommige MKA's zijn nog eigendom van een B.V. die een contract afgesloten heeft met het bestuursorgaaan RAV en de veiligheidsregios. En sommige MKA's zijn qua bedrijfsstructuur al volledig aan het opgaan in de veiligheidsregio's organisatie..
De wereld veranderd snel.. als je aandelen wilt kopen en een meerderheidsbelang in wilt hebben een in een ambulancedienst, kan dat relatief makkelijk..
Verder zal er in toekomst sprake zijn van europese aanbestedingsprocedures voor het leveren van ambulancezorg in diverse regio's. Dat betekend dat een grote speler als Falck bij voorbeeld alle opdrachten verwerft en die dan de betreffende B.V.'s gaat opkopen..
Dus als je nog een graantje wil meepikken, moet je wel snel zijn..