particuliere ambulancedienst.

Auteur Topic: particuliere ambulancedienst.  (gelezen 9945 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Gepost op: 2 januari 2007, 21:42:44
wat zijn de eisen die gesteld worden aan het beginnen van een particuliere ambulancedienst??
Kan iedereen zomaar een dienst beginnen en waar zou je je in moeten schrijven en wat zijn de eisen??
Word je dan ook aangemeld op de MKA??? voor het rijden van 112 vervoer?




pesje2

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2007, 22:23:52
Hoi,

Leuke vraag!
Ik zat mijn toekomst al in te plannen  :P

Maargoed zover ik weet is het in ieder geval erg lastig en je krijgt geloof ik veel ruzie onderling.

Verder kan ik je niet helpen,

Gr. Niels


paul_hartog

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2007, 23:11:38
Hoi,

Leuke vraag!
Ik zat mijn toekomst al in te plannen  :P

Maargoed zover ik weet is het in ieder geval erg lastig en je krijgt geloof ik veel ruzie onderling.

Verder kan ik je niet helpen,

Gr. Niels

Waarom zou je veel ruzie krijgen onderling??
In den haag zijn ook meerdere ambulancediensten werkzaam.
Is daar ook veel ruzie onderling?
je doet het toch allemaal met `1 doel lijkt me en dat is het verlenen van hulp aan hen die die behoeven.

en waarom zou het lastig zijn????


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2007, 08:45:13
De makkelijkste manier om een Ambulancedienst te beginnen, is er eentje te kopen..

Er zijn diverse B.V. structuren. Sommige zo groot, dat ze complete RAV zijn geworden in een bepaalde regio..

Ik ken de aandelen structuur van de verschillende bedrijven niet uit me hoofd, maar je kan alle concern relaties zo opvragen bij de K.v.K.

De ambulancediensten uit mijn regio, hebben elk een interresante historie.. grappig is om te zien dat de diverse bedrijven een enorme expansiedrift hebben gehad, maar ook grappig om te zien dat ondanks diverse constructies via verschillend B.V.'s er vaak toch eigenlijk maar 1 persoon is die aan de aandelenportefeulles trekt..

Sommige MKA's zijn nog eigendom van een B.V. die een contract afgesloten heeft met het bestuursorgaaan RAV en de veiligheidsregios. En sommige MKA's zijn qua bedrijfsstructuur al volledig aan het opgaan in de veiligheidsregio's organisatie..

De wereld veranderd snel.. als je aandelen wilt kopen en een meerderheidsbelang in wilt hebben een in een ambulancedienst, kan dat relatief makkelijk..

Verder zal er in toekomst sprake zijn van europese aanbestedingsprocedures voor het leveren van ambulancezorg in diverse regio's.  Dat betekend dat een grote speler als Falck bij voorbeeld alle opdrachten verwerft en die dan de betreffende B.V.'s gaat opkopen..
Dus als je nog een graantje wil meepikken, moet je wel snel zijn..


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2007, 21:20:31
ja om een bestaande dienst op te kopen lijkt me niet handig aangezien daar zoveel geld bij komt kijken.

gewoon een nieuwe bv oprichten met eerst gewoon 1 auto en dan eventueel uitbreiden.

Er komen steeds meer mensen en is ook steeds meer verkeer dus ook steeds meer vraag naar spoedeisende hulpverlening.

Maar is het echt een grote romslomp aan regelingen en eisen voor deze sector.

dus als je iets zou willen beginnen moet je eerst contackt opnemen met de betreffende provincie en ook met het ministerie?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2007, 21:38:05
ja om een bestaande dienst op te kopen lijkt me niet handig aangezien daar zoveel geld bij komt kijken.

gewoon een nieuwe bv oprichten met eerst gewoon 1 auto en dan eventueel uitbreiden.

Er komen steeds meer mensen en is ook steeds meer verkeer dus ook steeds meer vraag naar spoedeisende hulpverlening.

Maar is het echt een grote romslomp aan regelingen en eisen voor deze sector.

dus als je iets zou willen beginnen moet je eerst contackt opnemen met de betreffende provincie en ook met het ministerie?

mijn eerste stap zou naar de kamer van koophandel zijn :) die kunnen je helemaal begeleiden bij het starten van een bedrijf
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2007, 21:44:27
hee bedankt voor de tip
hun geven dus precies aan waar je wat moet regelen en geven je ook adviezen endergelijke??


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2007, 23:21:26
Nee. Mijn eerste stap zou zijn naar de Provincie voor een informatief gesprek. Want stel dat deze zegt dat je helemaal niet in aanmerking komt voor een ambulancevergunning omdat deze allemaal reeds vergeven zijn, dan heb je bij de K.v.K. al niets meer te zoeken.

Ga je eerst naar de K.v.K. om een startend ambulanceonderneming aan te melden, dan zal deze toch vragen naar diverze documenten. Niet elke startende onderneming heeft voldoende aan een inschrijvingsbewijs van de KvK!!!
Daarnaast, wat dan? "Hallo Provincie, ik ben ingeschreven bij de KvK, en geef mij daarom maar een of meerdere ambulancevergunningen"???

Let wel: de vraagstelling is het starten van een reguliere ambulancedienst en niet een ehbo-onderneming die eventueel b-ritten kan gaan doen, op welke manier dan ook.

ook bij het voorbereidende proces is de kamer van koophandel inschakelbaar.
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2007, 00:24:37
mischien is het makkelijker om eerst een organisatie op te zetten die idd B ritten kan gaan doen en zo op te bouwen naar ambulancedienst.
Als je B ritten zou willen gaan doen zijn er natuurlijk hele andere eisen verbonden.
Mag dan je voertuig nog wel als ambulance herkenbaar zijn doormiddel van gele wagen met striping en dergelijke of worden de regeltjes dan heel anders.
Kga eerst de wet ambulancevervoer maar eens goed doorsnuffelen om eens te kijken wat de mogelijkheden en wetten zijn.
Is het aantrekkelijk voor je zelf om een B ritten te gaan rijden,
Er is zat aanbod daarin dat zie je op de p2000 monitoren maar is het makkelijk om daar tussen te komen.
Want een ambulancedienst rijd denk ik graag B ritten ofniet?? brengt natuurlijk veel geld in het laadje?
het gaat allemaal om geld natuurlijk dus dan moet je gewoon veel lager gaan zitten dan een huidige ambulancedienst.

Voor B ritten zou je gewoon 2 medewerkers met EHBO kunnen gebruiken
Voor de spoedeisende hulpverlening moet je gaan denken aan opgeleid ambulancepersoneel.

Tis heel pittig allemaal maar zeker het proberen waard lijkt me.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2007, 10:21:18
mischien is het makkelijker om eerst een organisatie op te zetten die idd B ritten kan gaan doen en zo op te bouwen naar ambulancedienst.
Als je B ritten zou willen gaan doen zijn er natuurlijk hele andere eisen verbonden.
Mag dan je voertuig nog wel als ambulance herkenbaar zijn doormiddel van gele wagen met striping en dergelijke of worden de regeltjes dan heel anders.
Kga eerst de wet ambulancevervoer maar eens goed doorsnuffelen om eens te kijken wat de mogelijkheden en wetten zijn.
Is het aantrekkelijk voor je zelf om een B ritten te gaan rijden,
Er is zat aanbod daarin dat zie je op de p2000 monitoren maar is het makkelijk om daar tussen te komen.
Want een ambulancedienst rijd denk ik graag B ritten ofniet?? brengt natuurlijk veel geld in het laadje?
het gaat allemaal om geld natuurlijk dus dan moet je gewoon veel lager gaan zitten dan een huidige ambulancedienst.

Voor B ritten zou je gewoon 2 medewerkers met EHBO kunnen gebruiken
Voor de spoedeisende hulpverlening moet je gaan denken aan opgeleid ambulancepersoneel.

Tis heel pittig allemaal maar zeker het proberen waard lijkt me.


A of B ritten moeten voldoen aan dezelfde kwaliteits eisen en B-ritten kan zelf extra specialismen met zich meebrengen.
B-Ritten zijn besteld vervoer ritten.. Dat is niet een eenvoudiger tak van sport..

Je hebt ook liggend vervoer taxi ritten en sommige repratriering kan je met ander soortige voeruiten doen. maar dan zet je een taxi bedrijf op.. /

Bij de KvK gaan je adviseren eerst eens een ondernemingsplan maken, welke vergunningen heb je allemaal nodig, hoe ga je dat financieren, waar je ga vestigen, met wat voor personeel ga je werken, hoe ga je aan je klanten komen en hoe maak je de boel winstgevend ?